Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 november 2014 om 22:35 #495515
Tjah, spatbord voor is niet mooi meer, maar de rest valt mij niet tegen. Kleur komt in de buurt maar is wat lichter. Ff naar een goede spuiter gaan of verfbedrijf gaan, kleur laten uitlezen met een kleurmeter en verf op maat laten maken in een spuitbusje. kost bij mij in de buurt 30 euro en dan is het 100% goed, glans word wel anders omdat moderne lakken water gedragen zijn, en je meestal moet afwerken met blanke lak.
Heb je de velg al geprobeerd te ‘poetsen’ met cola en een stuk aluminium folie waar je een prop van maakt? Rustyco Gel schijnt ook goed te werken maar dat heb ik zelf nog niet getest.
.
14 november 2014 om 23:26 #495530Aluminuiumfolie met cola, werk dat?
Ik had zo’n katoenrol gekocht voor op de boormachine en dan met cleaner, maar krijg de roest er niet weg mee… Het chrome gaat er wel van glimmen trouwens.
15 november 2014 om 01:37 #495504Heb het zelf wel eens zo gedaan, hangt er vanaf hoe erg de roest is natuurlijk, en altijd eerst op een klein plekje uitproberen:
.
15 november 2014 om 12:00 #495531Mooie aanwinst Jelle! Van harte. Zorgen dat je hem weer netjes krijgt. Onderdelen zijn best lastig, maar wel te doen.
Banden zijn ook wel te krijgen. Ik heb Vredestein banden op mijn blauwe. Deze werden vroeger ook gebruikt.
wat het spuiten betreft MOET JE LEKKER ZELF WETEN:D Mijn mening is als er roest aan zit, wordt alleen maar erger.
Laat het maar een onbehandeld in een vochtige schuur staan. Dan kun je na een paar jaar de brommer naar de schroot brengen, of laten lassen. Dan is hij ook niet meer origineel toch? Ik heb er bewust voor gekozen mijn blauwe te spuiten
zodat hij jaren mee kan en geen roestbak wordt
Ik heb bij mijn witte de velgen gedaan met fijn staalwol ook het stuur. Werkt erg goed en is wel wat werk dat dan weer wel. Nogmaals van harte met deze aanwinst
15 november 2014 om 13:32 #495502Zo net even met alu folie en cola aan de gang geweest…
Dat werkt dus echt goed 😀

zie het verschil tussen cleaner met een poetsrol resultaat en het kleine stuke wat ik met alufolie heb gedaan.

15 november 2014 om 14:41 #495533Dat gaat goed met die cola 🙂
16 november 2014 om 12:14 #495536Bas23 :Mijn mening is als er roest aan zit, wordt alleen maar erger.
Laat het maar een onbehandeld in een vochtige schuur staan. Dan kun je na een paar jaar de brommer naar de schroot brengen, of laten lassen. Dan is hij ook niet meer origineel toch? Ik heb er bewust voor gekozen mijn blauwe te spuiten
zodat hij jaren mee kan en geen roestbak wordt.Dat is wel een beetje kort door de bocht hoor :lol. Maar eerlijk is eerlijk, 10 a 15 jaar geleden dacht ik ook zo over. Toen moest van mij ook alles nieuw zijn en super glimmen etc. Maar ik heb die mening behoorlijk bijgesteld, originele lak vind ik nu veel mooier en eenmaal overgespoten krijg je het nooit meer terug.
Het kan in elk geval geen kwaad om je er eens in te verdiepen. Vliegroest kan je prima aanpakken en behandelen tegen door/verder roesten. Ik weet niet of jullie lid zijn van http://www.germanscooterforum.de? Maar in dit topic http://www.germanscooterforum.de/topic/204971-o-lack-topic vind je heel veel informatie over het behoud en restaureren van de originele fabrieks lak.
Ze gaan zelfs zover om bij Vespa’s die ooit zijn overgespoten de nieuwere lak laag te verwijderen en zo de oude originele lak weer tevoorschijn te toveren. Spuitbus verf schijn je met aceton en of graffiti verf oplosser te kunnen verwijderen
Het is wel in het Duits maar met plaatjes kijken kom je ook een eind mocht je niet die taal niet zo machtig zijn. het topic is maar liefst 299 pagina’s lang, ik ben dus (gelukkig) niet de enige gek die er zo over denkt
😀
.Dit zou het kleurnummer van de jouwe moeten moeten zijn Jelle:

.
22 november 2014 om 18:58 #495553Hoe zijn de vorderingen Jelle? Lukt het een beetje?
22 november 2014 om 19:25 #495554Morgen is er in Heerhugowaard een brommerbeurs, dus daar wil ik even heen om onderdeeltjes te scoren…
Voor de rest heb ik alleen het voorspatbord kaal gehaald en gespoten.

22 november 2014 om 19:29 #495556Oke, goed bezig! Ik hoop dat je nog wat dingen kunt scoren! Zal wel veel poets werk in zitten verder
22 november 2014 om 21:30 #495557Jong geleerd is oud gedaan, leuke foto !

😀23 november 2014 om 09:18 #495558Mooie kleur dat grijs.
Wat heb je nou gespoten 7005 of 7037.
23 november 2014 om 09:30 #495559Hema grijs haha komt echt heel goed in de buurt van de originele kleur.
23 november 2014 om 11:50 #495560Ziet er netjes uit.
En gave foto met de kleine! =)
23 november 2014 om 13:22 #495561Die Hema grijs doet het goed ja want das oogt mooi oldskool

En de kleine weer in actie altijd leuk om te zien
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.