Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 november 2014 om 22:59 #495343
Jelle :Dino, ik heb 1x een 19″ verkocht en heb daar nog steeds spijt van… Dus deze gaat niet weg.(komt lekker tussen de 2 packjes die ook nooit meer weg gaan te staan)
Er moet nog wel aardig wat aan gebeuren hoor, maar ga van het weekend eerst maar eens beginnen met poetsen…
Wie o wie kan mij helpen aan:
19×2.00 whitewall banden
origineel oldtimer zadel in goede/top staat
originele rechter zijkapHele leuke Ciao en nette prijs ook. Whitewhalls ? Persoonlijk vind ik het niet zo mooi onder een standaard Ciao, en volgens mij zijn ze nooit zo verkocht, maar deze Dunlop is wel heel oud zo te zien. Staat er een jaartal in de band?
Zadel is nog wel te vinden, maar er zit verschil tussen de diverse jaren al is dit minimaal en zie je het niet, als je het niet weet. Zadel van mijn 68-er is anders dan die van mijn 70-er die weer anders is dan die van mijn 72-er.
Rechter zij kap is niet origineel, maar van een 72-er. tankdop en benzinekraan zijn ooit ook vervangen.
Ben benieuwd naar het framenummer, zit het originele blokje er nog onder? Heel leuk dat het gereedschapsbakje er nog onder zit (compleet?). En het optionele bagagerekje ook heel leuk. Dagje poetsen en hij ziet er al vast heel anders uit.
.
13 november 2014 om 23:07 #495387Er zat al een whitewall op, daarom heb ik zoiets van die moeten erop…
Nummertjes komen dit weekend wel in de lijst te staan en ja het originele blokje zit er gelukkig nog onder…Ik vraag me wel af of 1 van de banden die erop zit Origineel is.
13 november 2014 om 23:11 #495388Jelle :
Er zat al een whitewall op, daarom heb ik zoiets van die moeten erop…
Nummertjes komen dit weekend wel in de lijst te staan en ja het originele blokje zit er gelukkig nog onder…Ik vraag me wel af of 1 van de banden die erop zit Origineel is.
Ik weet het niet, kan zijn dat de whitewall’s er door de fietsenhandelaar op zijn gezet. Origineel zijn ze volgens mij met Pirelli’s, Ceat en Continental’s geleverd maar dat zou ik eens na moeten kijken.
Zaten de as en de trappers er nog bij? Pedalen zijn van het merk AM, wel nieuw te koop maar duur.
Mijn grijze 19″ heeft nummer C9E1T*52674* met motor: *51571*
.
14 november 2014 om 06:50 #495389C9E1T*80608* blok: *81299*
Iet wat nieuwer dan de jouwe..14 november 2014 om 13:18 #495516Ciao1968 :
Jelle :Dino, ik heb 1x een 19″ verkocht en heb daar nog steeds spijt van… Dus deze gaat niet weg.(komt lekker tussen de 2 packjes die ook nooit meer weg gaan te staan)
Er moet nog wel aardig wat aan gebeuren hoor, maar ga van het weekend eerst maar eens beginnen met poetsen…
Wie o wie kan mij helpen aan:
19×2.00 whitewall banden
origineel oldtimer zadel in goede/top staat
originele rechter zijkapZadel is nog wel te vinden, maar er zit verschil tussen de diverse jaren al is dit minimaal en zie je het niet, als je het niet weet. Zadel van mijn 68-er is anders dan die van mijn 70-er die weer anders is dan die van mijn 72-er.
.
Deze heeft inderdaad een ander zadel dan mijn oranje had….
(minder mooi eigenlijk)

Deze pendalen zaten erbij:

Ook dat van de tankdop en benzinekraan is wel jammer…
14 november 2014 om 15:31 #495519De Dunlop band is helaas uit ’72
De trappers van de 19″ zijn van het merk Was ???of zoiets…

De trappers van de 17″ zijn van het merk AM

Voorvelg is niet meer te redden qua poetsen, achtervelg gelukkig wel
ZO ziet hij er uit na een snel wasbeurtje:
14 november 2014 om 15:40 #495520Oef dat is inderdaad een eendje met wat werk als je het goed bekijkt.
Is het geen idee om een setje oldtimer variokappen te zoeken en er een standaard vario op te knallen Jelle? Jij bent namelijk een doorgewinterde variotuffer.
Overigens moet je wel al het chroomwerk netjes maken en terug plaatsen.
14 november 2014 om 16:08 #495522Ik vind het wel meevallen, behoorlijk compleet en origineel, waren ze maar allemaal zo
. Super mooie Ciao toch
8) . Zit niet zo veel werk aan om compleet origineel te maken lijkt mee. Of de trappers origineel zijn durf ik niet te zeggen, maar ik vermoed van wel. Die van jou zijn van het merk WA = Way-Assauto. Verder had je nog AM en MB.
Benzinekraantje vind je nog wel, tankdop moet je geluk mee hebben. Er zijn in ieder geval 3 verschillende eerste serie grijze zij kappen, die er bij jou op hoort is in ieder geval lichtgrijs (er is ook een paars grijze variant).
Wat is er mis met de voorvelg op wat vliegroest na?
14 november 2014 om 16:17 #495523Voorvelg is meer bruin dan chrome, zelfs na het poetsen…
Zoals je kunt zien zijn mijn kappen iets grouwer dan die van de ’71 ciao van me:

Had laatst een adresje gevonden die allemaal oldtimerspul nieuw had liggen(oa. de ronde benzinekraantjes, 19 inch velgen etc.), maar die wilde niets los verkopen 🙁 (en omdat ik nog geen 19″had ben ik daar dus ook niet meer achteraan gegaan)
Nu is de advertentie van speurders verdwenen…
Helaas is de lak te slecht om het zo te laten(alleen het tankgedeelte en achter de zijkappen is nog mooi, dus heb besloten dat hij gespoten gaat worden….
14 november 2014 om 17:11 #495524Maar welke Ral kleur is dit grijs nou eigenlijk?
Het lijkt op 7005 en 7037
14 november 2014 om 17:44 #495525Jelle :
Voorvelg is meer bruin dan chrome, zelfs na het poetsen…Helaas is de lak te slecht om het zo te laten(alleen het tankgedeelte en achter de zij kappen is nog mooi, dus heb besloten dat hij gespoten gaat worden….
Het is toch geen nieuwe? als je hem gaat spuiten dan is de ziel er wel uit, en heb je een leuke Ciao zonder leven of historie er in die er uit ziet als iedere andere gerestaureerde Ciao. Het is jouw brommer maar ik zou hem van zijn levensdagen niet overspuiten. Het is een oude originele brommer, dat mag je kunnen zien toch? Zoals deze nu is, is ie uniek en verteld ie zijn eigen verhaal. Originaliteit behoud je maar een keer, overspuiten kan je altijd nog, originele fabrieks lak behouden niet. Daarnaast krijg je nooit 100% de originele kleur en fabrieks afwerking. Nederlandse dealer/handelaar sticker zou ik sowieso behouden. Maaruh had ik het al gezegd dat het eeuwig zonde is als je hem gaat spuiten :lol 😀 … Ik snap het niet dat mensen allergisch zijn voor wat roest en wat krassen, dat is nou juist de charme van een oldtimer.
Het is geen RAL kleur, maar de verf is van Pitsburgh Paints (PPG), tegenwoordig Max Meyer. Volgens sommige is de originele kleur code Grigio 730 maar dat lijkt mij aan de donkere kant, er is ook nog Grigio 725. Het mooiste is het om een stuk wat goed in de lak staat en wat niet is verkleurd door weersinvloeden en dergelijke, bijvoorbeeld onder de kabelgoot, of onder de kappen heel goed te poetsen en dat uit te laten meten met een kleurmeter die een goede spuiter wel heeft.
Je ziet gelukkig bij de oldtimer Vespa Scooters dat als het even kan ze hem ongerestaureerd laten, veel mooier als je het mij vraagt:

.
14 november 2014 om 18:24 #495526Ben het deels met je eens…
Maar bij deze ciao is het voorspatbord een andere kleur en zeer slecht overgespoten en zo zit er hier en daar grijze primer op het frame…
En daar irriteer ik me gewoon aan.
Helemaal compleet in originele lak met hier en daar een krasje en wat roest vind ik wel acceptabel, maar dat is hier dus niet het geval.14 november 2014 om 18:44 #495527Tuurlijk, is ieder zijn eigen keuze en voorkeur. Jouw oude oranje en Bas zijn blauwe zijn heel erg mooi geworden, maar ik heb daar zelf helemaal geen gevoel of emotie bij. Vond die van Bas mooier toen ie nog rood en ongespoten was, maar goed, dat is puur persoonlijk.
.
14 november 2014 om 20:55 #495528Ik ben het niet eens met het origineel laten van een afgetrapte Ciao, in mijn ogen moet een brommer gewoon netjes zijn 🙂 Ieder zijn ding de originele stijl zoals die scooter heeft ook wel wat..
Maar hoe hij het ook aanpakt, ik heb het volste vertrouwen in Jelle wat betreft deze brom
Komt ongetwijfeld goed.Nog een tip Jelle, mail Leertouwer even, ze hebben nog veel spul liggen dat niet allemaal op de site staat. Wel even een goed gevulde portemonnee meenemen :((
Leuk detail is ook het slotje achter, zou ik wel eens wat detailfoto’s van willen zien!
14 november 2014 om 21:23 #495529Sleuteltje heb daar ook nog van 🙂
Heb even voor de gein het voorspatbord half gespoten om te kijken of de kleur overeen komt.
Zeg nou zelf de achterkant van dat spatbord staat toch veel beter dan de voorkant van het spatbord?

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.