Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juni 2014 om 09:36 #494779
En hoe rijd de mega dan? Die zijn ook lekker qua geluid tijdens een tourtje ;)!
2 juni 2014 om 10:04 #492130Mega heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ben eigenlijk opzoek naar een SI versie.
2 juni 2014 om 13:00 #494209
Waarom?Nette snelheid Jelle

Ik heb destijds ook met de Proma cc gereden en leverde zowel aan trekkracht als snelheid behoorlijk in. Op top ging het 9km langzamer dan met de Calibrata.
Is jouw Pinasco bewerkt, zo niet dan zal daar het verschil zitten…Veel plezier aankomend weekeind8).
2 juni 2014 om 14:16 #494777pina is bewerkt, ik snap er ook helemaal niks van…
Ik merkte wel dat mijn citta met cc heel lang op 85 km/u bleef hangen(net alsof dat de top was) voordat hij even wat harder ging.
2 juni 2014 om 14:31 #494823Het past precies in het plaatje van de afgelopen uitlaat testen.
De cali heeft de o tm z,n top wat beter verdeeld waardoor er altijd kracht aanwezig is.
Maar het snelst is hij beslist niet, want de cc en zeker de fire winnen het op top speed op de meeste setups.
(zal je topic niet vervuilen met de uitlaat test filmpjes)10 augustus 2014 om 19:59 #495195Zo maar weer eens de tijd nemen om een kleine update van mijn perso te doen:
Heb sinds mijn monoshock citta gereed is er nooit een knappe foto van gemaakt kwam ik zojuist achter.
Dit is het knapste wat ik kon vinden:

Hier wel met mijn lelijke vct drager achterop.

Nog een paar foto’s van mijn brommerdrager:

Zo haal ik wekelijks mijn zoontje op van het kinderdagverblijf:

crosspack (voor als mijn zoontje net ietsje langer is, want hij komt nog niet met zijn benen bij de grond):

Laatst weer eens een blokje “getuned”en opgebouwd:

uiteraard de booster spoelpoorten met de slijptol erin gejekkerd…
even lekker bakken, voordat de lagertjes erin gaan:

En wat gebeurd er als er een 2 jarige meehelpt tunen:

resultaat:

Maargoed, ik heb lekker beun de plastic pasbus er maar met seconde lijm omheen geplakt en het rijdt ook nog goed ???
Inmiddels weer wat rommel opgekocht om een superbravo te maken:

ZOu ook nog een 100% origineel nederandse rood witte superbravo ophalen, maar de vergeelde kappen stonden mij niet aan en toen mocht Billy deze van mij opgehalen (welke vervolgens de kappen heeft gestraald en dat ding ziet er nu helemaal top uit, had ik hem nu maar zelf opgehaald)
Maargoed nu deze superbravo maar opbouwen:

ZOals je kunt zien is de Gilera Crazy 4 weer helemaal origineel en nu uitgevoerd met Yepp zitje, zodat ik lekker kan toeren met mijn zoontje achterop…

Echter het nadeel van een citta is de zwakke brug:

Even de brommer optillen en schuin weer neerzetten: resultaat achterband loopt aan.
Zal wat worden met de superbravo met citta achterbrug 😐
Heb daar ook even andere velgjes voor gekocht en nieuwe 16 x 300 bandjes:

Zo en nu ben ik nog opzoek naar een kunststof superbravo tank (liefst zwart) en een verstevigde bravo/citta brug.
Wie kan me daar aan helpen?
10 augustus 2014 om 20:23 #495197Mooie update Jelle! De Superbravo is om mee te touren neem ik aan? Aanrader hoor.
Gaaf dat je zoon overal bij is en het mooi vind, kan hij in 2030 mee toeren!
11 augustus 2014 om 07:24 #495200Jell,
Deze foto’s zijn al oud onderhand heb je namelijk ook je sticker verpest :pest.
Wordt het niet een ander uitlaatje voor de crosspack trouwens? Ik denk dat Julius een wat beter passende nodig zal hebben gezien hij vast wel bochtjes wil gaan maken.11 augustus 2014 om 11:01 #491286Lekker bezig, mooie superbravo en mooie snelheid met die kickevo!
Wel strange dat je proma cc harder gaat dan calibrata. Bij mijn DR is juist de proma altijd de begrenzende factor geweest.Heb je je zoontje wel een opvoedkundige tik gegeven voor het verpesten van de inlaat?
(En inderdaad.. de plastic bus uit de carburateur erop lijmen is een prima oplossing)11 augustus 2014 om 11:32 #490602Tof dat je zoontje nu ook al meehelpt! Ik ben ook zo begonnen. Die originele citta ben ik wel fan van
11 augustus 2014 om 11:42 #489480DinoH :
Tof dat je zoontje nu ook al meehelpt! Ik ben ook zo begonnen. Die originele citta ben ik wel fan van
Ben jij ook begonnen door het inlaatje door het midden te breken :con.
11 augustus 2014 om 18:20 #463218Lennaert :
DinoH :
Tof dat je zoontje nu ook al meehelpt! Ik ben ook zo begonnen. Die originele citta ben ik wel fan van
Ben jij ook begonnen door het inlaatje door het midden te breken :con.
Nee om mee te kijken, er is bij mij nog nooit een inlaatje afgebroken gelukkig!
28 september 2014 om 13:31 #443235zo vandaag weer een nieuwe aanwinst!
Een origineel Nederlandse vespa avanti met maar 500 km op de teller!!!
Hier naast zijn broertje die ik langzaam aan het opbouwen ben.

Ik had hem eigenlijk gekocht voor reserve onderdelen voor de rechter avanti, maar hij is op een gaatje in het zadel na zo knap nog dat ik hem t.z.t. ga laten keuren als snorbrommertje…
28 september 2014 om 13:39 #443236Ja das zeker zonde om die als donor te gebruiken.
Inderdaad mooi laten keuren en erop gaan rijden of desnoods weer door verkopen.
Maar de Superb/Avanti zijn wel in opkomst zie ik
28 september 2014 om 15:06 #443147Mooie aanwinst en inderdaad die is te mooi voor onderdelen.
Zou je voor mij eens een foto kunnen maken van de zijstandaard want volgens mij is dat een andere soort dan van een citta de mijne loopt aan op de variosnaaar grrr 😉Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.