Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

Ik hoop dat als hij een jaar of 14 is tegen me zegt…. Pap ik wil een brommer, zodat we er samen aan kunnen sleutelen (net zoals ik met mijn vader deed)

Jelle
      Topic starter

Zow ik heb hem goed rijdend gekregen met deze herriepijp…
        Incl sproeier 68 en zonder luchtfilter???

Daarna met citypower en sproeiertje 66 ook zonder luchtfilter, maar dat houdt behoorlijk in 🙁
        Heb het idee dat er zelfs een sproeier 64 in kan???
        Vet vaag dus????

speedbuxy
        Bijdrager

Je hebt van die dagen dat het niet wil:boos
          Meestal is rustig de boel nalopen toch de beste oplossing omdat je dan vaak op een klein stom foutje stuit.
          Succes:thumb

Jelle
          Topic starter

Maargoed als hij met een pinasco 46mm incl citypower goed rijd op een 64 sproeier, hoef ik in ieder geval niet veel te tanken haha

VespaAvanti
            Donateur

Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft dat hij zijn gassen niet goed kwijt kan vanwege de cittypuffert. Mijn ervaring met 43 en zeker met 46mm cilinders is dat die het echt niet leuk vinden om in een cittypower te moeten uitademen. Slecht lopen en veeeel te warm worden krijg ik als resultaat. Ga je voor de SP dan loopt dit gelijk weer 75, beetje TE voor hartz als je het mij vraagt 😀

Jelle
              Topic starter

Maar hoe kunnen die Duitsers er dan nog zo hard mee rijden???

Maargoed heeft iemand nog een leo SP SI model in de aanbieding?

VespaAvanti
                Donateur

Die hebben wel allemaal dat hele dikke model met dikke voorbocht, michien dat het daar aan ligt:? Het blijft een raadsel:lol

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Je kan ook gewoon een gianelli mega pakken? Die maken ook niet veel herrie althans vindt ik ;)!

Of een polini country.. dingen maken wel een takke geluid maar originele pijp van een grillo komt nagenoeg daar bij in de buurt.

speedbuxy
                    Bijdrager

VespaAvanti :
                      Ik denk dat het er ook deels mee te maken heeft dat hij zijn gassen niet goed kwijt kan vanwege de cittypuffert.

Kan het probleem niet zijn, want de helft van Nederland rijd met een prop in de uitlaat met een doorlaat van +-6mm.
                      En toch zingen de snor scootertjes het meestal goed uit op top.
                      Enige wat een city power of origineel getinte uitlaat doet is je snelheid beperken en wat acceleratie als het vario of een dikke setup is.
                      Maar allround gezien krijg je er meestal wel een leuk koppel gevoel en gedrag voor terug, zeker met poeli.

Mike
                      Bijdrager

Wou zeggen… die city power met dat roostertje erop (Gianelli) gaat bij die maat van me en op de ciao van mn pa gewoon als de brandweer!

Mike

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Mike :
                          Wou zeggen… die city power met dat roostertje erop (Gianelli) gaat bij die maat van me en op de ciao van mn pa gewoon als de brandweer!

Maar bij mij is het zo dat hij het ook niet super doet op mijn blokjes wellicht dat hij vuilig is o.d maarja.. Just luck i geuss..

Anders wordt het van karton een leovincy printen en langs je brommer plakker en daar achter een ander uitlaatje.

Jelle
                          Topic starter

Ik kan altijd nog de sp ciao versie erop prakken… Ik heb uiteraard wel een citypower met “dikke bocht” gebruikt.

Maar ik bestel voor de zekerheid ook nog wel even zo één met een roostertje…

En als dat nog niet is wat ik wil, dan gaat er gewoon een 42mm cilindertje op………… …..

Mike
                            Bijdrager

Je mag mijne met rooster je wel ff testen hoor, voor je m koopt. Hij doet t namelijk ook gewoon goed op mn SE met 42 Alu polini

Mike

Jelle
                              Topic starter

Dat zou kunnen natuurlijk, ik ga eerst nog even een andere citypower die ik heb liggen testen…

Jelle
                                Topic starter

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.