Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

haha, je bent ook geen 18 meer he :pest
      mijn deco hendeltje kan ik ook net niet ver genoeg indrukken, misschien moet je de binnenkabel wel iets inkorten of iets dergelijks.

heb je de kabel bij jmpb weg? ik heb namelijk het vermoeden dat ze een citta model kabel leveren in plaats van ciao, gezien mijn verrote originele ciao kabel wel gewoon werkte op deze hendel.

succes er mee :thumb

Crullie
      Donateur

Puff puff pufff, is dat nou het blokje of Jelle :lol

Grillo staat er weer netjes bij, en het blokje zal ook wel weer netjes lopen :thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
        Bijdrager

Doet me best wel deugt dit te horen want de 2x dat ik een vario brom heb proberen te starten lukte me dit ook niet en voelde me daardoor best wel een kneus:lol
          Maar het is dus gewoon een 30+ iets begrijp ik nu wel:lol
          Zonder gekheid hoop dat je hem bij je volgende test sessie wat makkelijk gestart krijgt en dat de afstelling dan ook meteen goed uitpakt:thumb

Jelle
          Topic starter

Wat heb jij toen veranderd waardoor het wel lukte?

Want de snaar slipt gewoon langs de vario en als hij dan een beetje pakt ga ik weer te langzaam…(doordat ik er niet naast kan lopen, want dan gaat het achterwiel weer slippen)

arvid13690
            Bijdrager

Ik heb dit gehad met mn ciao..
              Ik moest hem met 2 man aandrukken als die koud was.
              Tot ik er achterkwam dat een bout van de klok foetsie was.
              Deze gemonteerd en ik startte hem binnen 3 meter.
              Bij mij liep het remsegment dus aan, door de klok vast te zetten liep het wiel weer vrij.

Zal toevallig zijn, maar miss heb je dit ook?

Gr

Tis altied moar eem!

MarcoS
              Donateur

Ik las ergens dat Ritze dit ook had en die had zijn decompressie kanaal iets vergroot.
                Misschien dat dat iets voor je is…:thumb

Jelle
                Topic starter

@marcos zal dat werken???

En anders ga ik wel met poelie rijden…

MarcoS
                  Donateur

euhm dat durf ik je niet te garanderen, omdat ik het niet zelf heb gedaan…
                    Maar volgens Ritze had hij hetzelfde met zijn ReedValve en vario, voor zover ik het nog weet 😉
                    Stuur hem anders een p.m.
                    Zou toch zonde zijn als je de keus niet hebt, je kunt altijd nog poelie rijden…

Waarom?

Leuk ding Jelle:thumb Hoe rijdt het eigenlijk met zo’n mono veer? Voelt dit degelijk aan of gaat het als een dweil door de bocht..

Een veel voorkomend probleem is dat het decompressie gaatje in de koppakking niet overeen komt. Weet niet of dit ook jouw probleem is maar anders even de goede kant op vijlen:thumb

VespaAvanti
                      Donateur

Nice brom!
                        Kwa starten…
                        Een goede snaar is het halve werk, wat heb je er op liggen???
                        in geval van een Gates -> Gates = GAY
                        Ga voor Malossi;)

Jelle
                        Topic starter

Op mijn brommer komt geen malossi…. Dat weet je toch 😉

Maar het ligt niet aan de snaar, want mijn band slipt zelfs door.

beunhaaz
                          Bijdrager

malo snaar vind ik vrij crappy kwaliteit, omdat ik beide snaren naar 150-200km kon gaan zoeken zover was die versleten en de gates rij ik al bijna 500 en lijkt nog nieuw

joelciao
                            Bijdrager

idd, een malossie snaar is rotzooi maar daar start die wel beter door, toen ik een malosie had kreeg ik hem aangeduwd en nu ik de gates snaar erop heb krijg ik hem ook niet aan geduwt, blij dat ik kickstart erop heb, probeer een malossie snaar?

Jelle
                              Topic starter

Nou heb het kabeltje wat strakker gezet en wat denk je, hahaha in 1 keer starten (had alleen een oudere citypower erop en dat wilde niet) Dus even een andere pijp eronder en hij was klaar voor zijn allereerste ritje…
                                Helaas liep hij zo brak als het maar kan, net of de sproeier 20 maten te groot is??? terwijl er maar een 72 in zit?

Oke de snaar staat ook te strak(had het blok lekker naar voren gezet, zodat de snaar niet zo makkelijk kon slippen), dus dat kan het langzame optrekken verklaren.

Wie heeft er suggesties?
                                De setup is:
                                pina 46 silver
                                speedengine
                                13/13 met 72 sproeier
                                luchtfilter van een bepaald merk wat ik liever niet noem
                                polini vario met 6,8 gr rollen
                                1:10,5 vertanding
                                90 schijven met gele druk- en groene trekveren
                                Zirri gp

ps. let even nniet op de brakke filmkunsten

Florian
                                Moderator

Gok dat het de Malossi filter is, ik zou hem verwisselen:lol

Die GP staat hem erg netjes. Maar heb je al bv. een Proma Circuit getest? Want misschien is het de uitlaat wel wat bagger loopt. ‘T is maar een suggestie weet namelijk de prestaties er niet echt van.

15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.