Home › Forums › Perso’s › Projecten › Jeffreykruize’s kawasaki racing green ’84 bravo, en superbravo
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door jeffreykruize.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 september 2015 om 20:08 #497225
Die is wel op ja.. Als je mengsel goed was kan het alsnog verschillende oorzaken hebben, wellicht zat je kop niet goed kruislings of te vast aangedraaid? Of je koppakking lekte al een tijd?
Wat je ook wel eens ziet bij de goedkopere cilinders is dat de zuiger niet goed rond maar ovaal is, of de zuigerspeling is te minimaal.
Maar daar kom je nu niet meer achter.
14 september 2015 om 20:46 #497227Hij reed tot de laatste paar meters perfect, geen enkele pakking welke gelekt zou hebben.
Het probleem deed zich zo uit het niets voor.Maar waar voor cilinder adviseren jullie, zoek pen 10, en met een maximum snelheid van 60.
Setup hiernaast.
15 september 2015 om 06:06 #497228Misschien is de DR50 wel een goede optie? De kwaliteit is in iedergeval stukke beter als de DMP.
16 september 2015 om 05:05 #497245als je het goedkoop wilt houden dan zeg ik: tunen die hap
je kan met een beetje liefde echt wel 55 60 halen met een 50cc std 😀maar je moet je wel de kunst van het dremelen even aan leren 😀
ik rij nu zelf ook met een 50cc tuned en dat bevalt me prima, gezien ik vroeger altijd met 70 dr heb gereden.
de trekkracht laat iets na maar snelheid is goed 😀mooie brommer trouwens 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.16 september 2015 om 05:33 #497246Het liefst zou ik juist voor de trekkracht gaan.
Voor de 41mm DMP cilinder had ik er een 50cc met verlaagde uitlaatpoort, of verbreed?…in ieder geval voor meer koppel.
Maar toch was ik met de 41mm cilinder meer tevreden. Zeker na het plaatsen van een 13/13 carb.
Waarschijnlijk ga ik toch weer voor een 41mm cilinder, maar dan de polini kit van jmpb.Maar dan moet jmpb hem wel kunnen leveren als pen10. Anders weer eens een goedkoper merk proberen en er een italkit 41mm op monteren.
16 september 2015 om 07:26 #497247Ik had ook een standaart dpm 41mm en die reed net iets soepeler gewoon lekker rijden . Toen heb ik hem getjoent Toen had hij echt lekker veel koppel en was redelijk snel.
Toen heb ik een dr43 mm gekocht. Dat maakt toch echt veel verschil, echt suppppper veel trekkracht.
Toen hen ik hem getjoent. Toen was het echt een beest. Toen brak ik mijn krukas.
dat was minder leuk. Toen kocht ik een poline 46mm cilinder. Toen had ik nog meer koppel.Ik bedoel maar, we willen allemaal steeds meer en steeds beter en dat is normaal, maar ik vind het woord; tevreden wel een mooi woord.
Gelijk iets kopen waar je tevreden mee bent, dat spaart het milieu (a)
16 september 2015 om 13:23 #497251ik was tevreden over de DMP 55CC(41mm) cilinder, velen waren ervan overtuigd dat het rommel is omdat hij goedkoop zou zijn.
tja, mijn vader heeft ook een DMP 55CC(41mm) cilinder onder zijn vespa SI, en deze was al vastgelopen na 500km, kwalitiet is DMP in mijn ogen niet….daarom neem ik nu ook niet nog een keer een DMP.wel wil ik graag bij een 41mm cilinder blijven, omdat ik over de trekkracht zeker tevreden was.
nu ik met mijn andere (super)bravo rondrijd, met elektronisch volledig origineel motorblokje moet je daar haast mee wegrennen bij stoplichten om de autos voor te blijven, om nog maar te spreken over de top snelheid van 41km/uur.17 september 2015 om 16:40 #497261Ik heb een 50 ccdr , maar heb ook gereden met een 41 mm paiwhei, hier heb ik 1500 kilometer mee gereden
En hier was ik ook tevreden over .Van de paiwhei heb ik de uitlaatpoort breeder gemaakt ( niet hoger).
Liep lekker heb hem nu liggen als reserve .
Met de 50 ccdr heb ik nu 3400 kilometer mee gereden deze loopt ook lekker.
Maar is wel een stuk duurder.Beide hadden even veel trekkracht.
26 januari 2016 om 11:45 #497853als upgrade, een italkit 41mm erop.
blijkt dus gewoon een PW te zijn met italkit zuiger….
gewoon proberen. mocht dit kapot lopen, pech…
carbarateur is een spaco, en gaat er dus weer onderweg, stationair is kloten, dan hoog, dan te laag, de gashendel sluit niet goed af.

ook een compleet blokrevisie gedaan, krukas moest er toch uit,…geen schroefdraad meer..
velen zullen deze foto al gezien hebben.

wel zitten er ondertussen flink wat punten op de brommer welke lelijk zijn geworden of beschadigd zijn geraakt.
-achterspatbord heeft beschadigingen bij de schokbrekers.
-achterspatbord bij kentekenplaat staat een deel in de grondverf, al sinds dat ik mijn kentekenplaathouder verloren ben.
-lak op het frame bij de voettreedes bevat een put.
-tank heeft een aantal beschadigingen, en lak laat los rond de dop.
-koplamp heeft een stukje eruitgebroken aan de voorzijde op de bovendeel….
-voorspatbord heeft last van warmte schade waar de uitlaat dichtbij komt..zou dus eigenlijk toch nog een keer uit elkaar moeten om weer netjes te worden, maar ik laat dit nog minimaal een jaar zo.
eerst dit jaar naar de eierbaltoer in maart, en naar de VCT in juni.
de VCT wordt gereden met een 43MM DR.26 januari 2016 om 13:04 #497854Die foto, is fascinerend, dat heeft je vader toch maar mooi gedaan.
Kawasaki groen is en blijft altijd mooi,
En die draaibank is ook geen lelijk ding.29 maart 2016 om 11:02 #498204Was het kenteken verloren…bouten hadden de gaten uitgesleten…
Nieuwe plaat zit nu vast met een aluminium strip langs de binnenzijde van het spatbord.
Tevens het achterspatbord netjes gemaakt met een wit vlak, want heb van de groene kleur niets meer.

Toen van de rode bravo de v-snaar gespannen, was niet nodig, want de koppelings schoentjes waren versleten…en gingen ook niet meer normaal terug naar binnen.

De reserve koppeling eronder, kan hier weer nieuwe schoentjes inzetten en kan weer op de plank als reserve.
1 april 2016 om 07:35 #49822329 januari 2017 om 17:49 #499244afgelopen tijd weinig veranderd, sinds de komst van mijn auto:

echter komt de tour in gronningen georganiseerd door de brandweer er weer aan en moet er een snel en betrouwbaar blok zijn.
dit jaar ga ik met de super bravo….Setup:
Si achterbrug.
elektrisch belgische carters.
43mm DR cilinder
waarschijnlijk met de El citta trekstarter.uitlaat is nog onduidelijk, aangezien ik hier op dit moment alleen een citypower heb die onder de si brug past.
allereerst het blok voor elkaar gemaakt, en testpassen met de trekstarter… werkt perfect… filmpje volgt.

de achterbrug was in zeer slechte staat…. dus gestraald, en in de zinkspray gespoten.

de kleur voor de superbravo stond al geruime tijd vast…
mettalic blauw frame met witte delen en zwarte kappen en spatborden.
dus de achterbrug in kleur:doordat ik met mijn werk nu ongeveer 8weken op karwei ben hoop ik alles gereed en het blokje afgesteld en ingereden te hebben met de rit van de brandweer in maart..
filmpje trekstarter:
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.