Home › Forums › Perso’s › Projecten › Jeffreykruize’s kawasaki racing green ’84 bravo, en superbravo
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 2 maanden geleden door jeffreykruize.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 oktober 2013 om 23:22 #493107
PTT groen is niet lelijk

En we krijgen wel steeds wat meer members uit de oost hoek van Nederland, dus hopelijk zit een toertje of meeting er ook eens in
30 oktober 2013 om 15:09 #493162en we gaan weer verder met het verhaaltje,
eigenlijk is dit dan de post met het eindresultaat

chromen kentekenplaat gemonteerd, een plastiken kentekenplaathouder rammelde als de gek..

op de volgende foto is onder andere de neos te zien, deze staat nu al een kleine 1,5 maand buiten…

————————————————————————————————————
tot zover de verbouwing naar kawasakigroen…dan nu wat er gebeurd is….
2maand na dat hij klaar was, liet hij me plotseling staan, brommer bij mijn opa en oma gestald en naar school gebracht met de auto, later bleek, geen vonk.
na een andere bougie geen verschil, nog geen vonk..het bleken de contactpunten…. 700km mee gereden….waren er nieuw ingezet….het contactpuntje….die elkaar raken was boven gewoon afgebroken….
toen nieuwe erin….
reed weer als vanouds…
———————————————–
afgelopen zaterdag, onderweg van werk naar huis…..
een doffe(raar geluid) knal, en stond bijna gedraaid op de weg,
vastloper gehad….cilinder niet bloedheet, eigenlijk lekker lauw…
gedemonteerd en naar de brommershop, oorzaak niet te achterhalen….
nu heb ik dus een nieuwe nodig,
wat zal ik erop gooien???
ik wil geen 60cc, maar moet max 60-65lopen….
zat dus te denken aan een DR 50snel….
zal dit 60 kunnen halen….echt optreken is geen punt….
anders zal ik naar 41mm moeten, maar dan moet er een kleinere poelie op, is dan mijn 1050 snaar nog te gebruiken of moet ik dan een kleinere snaar hebben??alvast bedankt.
1 november 2013 om 15:07 #457454Ik ben zeer tevreden met mijn 43mm polini op de bravo. In combinatie met een citypower ben je gewoon lekker undercover en tuft het lekker door.
Een leuke 41mm is ook wel een optie (polini of dr) ;)!1 november 2013 om 15:42 #465798een cilinder is besteld, 41mm
volgens de brommershop goede kwaliteit….
hopelijk dinsdag of woensdag binnen.misschien heb ik dan nog wel een kleinere poelie nodig.,
1 november 2013 om 16:08 #454902Wanneer je schrijft dat je een 41mm bij de bromboer hebt besteld ben ik bang dat het hier om een Paiwai of soortgelijke gaat. Dit zijn eigenlijk bijna originele cilinders met iets grotere boring. Heel veel sneller gaan ze niet en de 60 kan wel eens lastig worden. Persoonlijk zal ik toch echt voor een “merk” cilinder gaan en dus even navraag bij de bromboer doen om welke cilinder het specifiek gaat.
26 mei 2014 om 15:53 #494450afgelopen tijd is er weinig gebeurd,
toch is de schuine standaard terug gemonteerd…
de 55cc is ingereden, eigenlijk ligt hij er al zo’n 1000 km onder…
in oktober de oldtimerdag boekelo weer gedaan… meeste mensen verwachten toch niet dat het een oldtimer is….terwijl het bouwjaar 1984 is..

rijd lekker, alleen is nu de uitlaat aan vervanging toe, en heb zitten twijfelen tussen de polini country, simonini calibrata 22mm of de polini top one/SP…
na een beetje rond zoeken ben ik gegaan voor de polini top one, omdat de country en SP voor hogere cc’s en vario schijnen te zijn… en de calibrata vond ik toch te overdreven tegenover politiecontroles etc…
ook gaat het blok er deze week onderweg voor een revisie, nieuwe lagers, pakkingen en een nieuwe keerring…26 mei 2014 om 16:42 #494749Super vet ding, mooi kickblokje eronder zie ik, zal vast lekker rijden!:)
26 mei 2014 om 19:11 #494761Er zit een gewoon aanloop blok onder…
Was het maar een kick blok. .
Verder loopt hij mooi…26 mei 2014 om 20:47 #494708My bad, haha aan de stepjes te zien leek het net of ’t een kiclblokkie was!
11 juni 2014 om 15:15 #494893allereest de polini top one uitlaat gemonteerd. en sierkabels rond de kabels…

even een kleine update van afgelopen aantal weken…
1juni was VOLSA in Enschede, hier ben ik geweest….

afgelopen weekend naar friesland geweest..
tweede pinksterdag was er een elfstedentocht voor solexen/bromfietsen…
motoren en auto’s reden deze route ook….
+- 75 solexen en bromfietsen..
+- 3500 motoren
en een groot aantal oldtimer autos op de weg…

een poging gedaan bij alle elf steden een foto bij het bord te kunnen maken.

op de camping nog even een mooi plaatje samen met de zundapp van mijn vader gemaakt.

volgende evenementen waar deze vespa nog te bewonderen valt..
*Saasveld oldtimerdag zondag 23 juni 2014.
misschien nog in/op:
* meddo oldtimerdag 20 & 21 september 2014
* tilligte oldtimerdagen. 2/3 augustus 201411 juni 2014 om 15:26 #492848jeffreykruize :
Echt mooi hoe je hem hier zo duidelijk uit ziet steken. 😀
14 augustus 2015 om 20:48 #497086Ondertussen +- een jaar later als de laatste post staat hij er nog steeds groen bij met geen enkele verandering,
Wel geschikt hij nu over een kenteken met een 1’tje erop, verloren inclusief gelaste bevestiging op het spatbord.Nog steeds erg tevreden over de dmp 55cc cilinder, rijd erg netjes meer trekkracht dan orginele. Gaat regelmatig lekker lang de overtoeren in. Wel meng ik mijn benzine met deze cilinder met meer olie, richting 1:40 inplaats van 1:50
14 september 2015 om 16:00 #49717014 september 2015 om 16:02 #497221OEI, hoe is dat gebeurt? 😮
14 september 2015 om 17:17 #497224wist ik het maar..
tijdens het rijden(volgas) sloeg hij vast,
en ik rolde naar de zijkant van de weg,
maar voordat ik stilstond sloeg hij alweer aan.
toen tikte hij enorm, alsof er wat los zat.
+- 100 meter doorgereden met de gedachte rustig naar huis te kunnen rijden sloeg hij nog een keer goed vast waarna hij niet meer startte…
compressie was ook 0,00….resultaat dus dit…
tevens was de bougie nog steeds koffie met iets minder melk…zal dus eigenlijk iets te rijk hebben gestaan.pech,
nu zoek ik dus een vervangende cilinder….maar max 41mm. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.