Vespa-Ciao.NL
:: Jeffreykruize’s kawasaki racing green ’84 bravo, en superbravo

Home Forums Perso’s Projecten Jeffreykruize’s kawasaki racing green ’84 bravo, en superbravo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeffreykruize
    Topic starter

hallo,
      mijn naam is jeffrey, 17 jaar oud, doe de opleiding electronica in hengelo.
      en na een tijdje te hebben meegelezen op dit forum maar is geregistreerd en zal ik mijn special paint bravo uit ’84 showen.
      sinds eind maart 2012 rijdt ik een vespa bravo uit ’84.
      gekocht voor €180,-
      spaakwielen, wit zadel en 100% motorisch standaard op een klein beetje geveild na in de inlaat.

vlak voor oktober 2012 nog een cilinder en zuiger vervangen….gewoon standaard.. 350km gereden en toen meegedaan aan een oldtimertdag in Boekelo….meegereden met een rit en deze volgas moeten uitrijden….kon anders de groep niet bijhouden. zonder problemen gereden en volgas bleek 45-47 km/uur.
      zoals na deze rit:

na deze rit was mij wel duidelijk dat ik hem sneller wilde… en een techno cc uitlaat gemonteerd welke ik erbij had gekregen bij de koop.
      wat een knetterpot, voor mijn gevoel een aardig mooi geluid.
      ook werd de achtervelg slecht….slingerde en werd dus tijd voor wat anders.
      hiervoor 4spaaks velgen kunnen regelen…wat schade aan de poedercoat maar dat was geen probleem, er was namelijk al een plan….

zo 2 weken rond gereden tot achter er ook in kwam.

helaas toen mijn demper verloren, wat wil je anders als hij met een slangenklemmetje wordt vastgehouden.
      hiervoor maar zelf een demper gemaakt….

zo ook maar een tijdje gelaten tot zomer 2013 kwam….het lang bedachte plan werd werkelijkheid…

toen ben ik de brommer gaan demonteren..

nadat alles gedemonteerd was is alles gestraald.

heerlijk roestvrij.

meer volgt

Wilk1985
      Moderator

Leuke Bravo en net geschreven Perso! Zal er vast strak uitzien na het spuiten!

Dylan
        Donateur

Bravo’s vind ik altijd wel unieke brommertjes om te zien. Weet je al welke kleurstelling die word?

jeffreykruize
          Topic starter

Toch wel grappig dat de titel de kleur eigenlijk al voorspeld,
            Ook staat er in de tekst dat deze in de zomer van 2013 is gestraald….
            De brommer is namelijk al helemaal gereed….
            Maar ik zal jullie in spanning laten wachten….

Hoe gaat dat hier eigenlijk met een tweede vespa bravo, kan die gewoon hier tussen door of moet doe en speciaal topic krijgen?
            Hij komt alleen even tussendoor om mijn verhaal af te maken…geen complete verbouwing daarvan dus.

pepko
            Donateur

kan het kloppen dat ik deze kawa bravo laatst op marktplaats voorbij heb zien komen?

je mag 2 verschillende perso’s aanmaken, maar je mag ook al je projecten in 1 perso neerzetten.
              in jouw geval (omdat je tweede bravo geen groot project is) zou ik hem gewoon hier bij zetten.

gr. pepko

jeffreykruize
              Topic starter

Deze kawasaki groene bravo heeft inderdaad op marktplaats gestaan….
                Maar meer om te kijken wat er voor geboden wordt. Dus zonder de bedoeling echt te verkopen.
                Verder kreeg ik daar alleen maar biedingen onder de 150 euro.

Het vervolg laat nog even op zich wachten… Zal zaterdag of zondag worden.

Docs
                Donateur

Altijd mooi om een bravotje te zien 🙂 Ben zelf ook met 1 bezig. Ben zeer benieuwd naar het kleurtje 🙂

Robertez
                  Bijdrager

Leuk te zien dat deze Bravo ook grondig wordt opgeknapt!
                    Ik zag hem onlangs op marktplaats staan en zag er mooi en fris uit.
                    Alhoewel hij naar mijn mening wel veel groene accenten heeft 🙂

Ben benieuwd naar de overige foto`s.

jeffreykruize
                    Topic starter

hierbij het vervolg van de bravo:….

in de schuur alle onderdelen opgehangen en deze voorzien van een epoxy-grondverf.

na deze grondverf de bravo gespoten met 2-componenten autolak. in de kleur kawasaki groen.

nog even een foto van alle onderdelen op een schraagje bij elkaar, 1 band zat er al weer op.

———————————————————————————————————————–
                      ondertussen had ik een yamaha neos die eigenlijk in september 2012 gekocht is en tot december normaal gelopen heeft, daarna alleen maar problemem tot hij 4á5 maand stil gestaan heeft en rond juni 2013 een nieuw blok kreeg welke tijdens het halen van onderdelen begon te gooien met pistonpenveertjes….en dus van +- 5km rinkelen naar 100% dood is gegaan tijdens het starten… op zaterdag. maar die maandag erna had ik een brommer nodig als vervoer….wat heb ik gedaan???
                      snel op marktplaats op zoek naar een vespa: ciao, citta, bravo, si….etc…..in bosschenhoofd stond een bravo’tje te koop…€200,-….maar wel een dikke 200km rijden…..ophalen zei mijn vader…..gemaild en antwoord dat we zondags konden komen voor 11 uur in de ochtend…. is goed dus om 6uur sóchtends in de auto en rijden….brommertje paste in de peugeot 306 station dus gelukkig geen aanhanger… rond 9uur aangekomen daar de brommer overschrijven en op de terugweg brommertje verzekeren bij de lokale brommerboer voor € 28 euro per jaar….dus nu heb ik totaal 2 bravo’s voor +- € 60,- verzekerd per jaar.

alleen remmen nakijken en niewe kabelboom….
                      Electronische onsteking….bijna fluisterstil uitlaatje…. hellaas een doorgezakte middenbok…dus heb ik het schuine standaardje van de groene maar even geleend.
                      en toen, 3dagen later kenteken verloren…. en dus binnen een weekje nummer 1 binnen.

na een kleine maand op marktplaats een koplamp van een vespa avanti(super bravo) gekocht….

—————————————————————————————————————–
                      en dan weer het oorspronkelijke verhaal.
                      en na een aantal lagen begonnen langzaam te monteren, en voorzichtig natuurlijk….je wilt niets beschadigen.

direct van een imitatie-mallosi powerfilter naar een echte mallosi powerfilter…achteraf loopt hij wel mooier met de echte.

natuurlijk ga je tijdens het monteren improviseren en als je geen hef-tafel hebt zoek je een oplossing.

ook van een afgetrapt kettingspannertje met tandwieltje(wat niet te stellen is) naar een citta model kettingspanner gegaan.

Dylan
                      Donateur

Mooi hoor!

SpeedyVespa
                        Donateur

Gaaf kleurtje ook 😀
                          Word de rode ook een keer opgeknapt?

Wilk1985
                          Moderator

Gaaf dat groen! Zie je niet veel 🙂 Rode is ook een leuk all weather brommertje nu kan je mooi een beetje afwisselen.

Kan je eens een foto maken van dat Imitatie Malossi filter??? Heb nooit zoiets gezien.

jeffreykruize
                            Topic starter

ik zal als ik de volgende keer de carbarateur van het rode vespa’tje ga schoonmaken even een foto maken, daar zit het imitatietje nu op…..is eigenlijk niets anders dan hetzelfde filter zonder mallosi opdruk en geen rood filtertje erin, maar een zwarte….
                              het imitatie luchtfiltertje is iets minder grof, en valt niet makkelijk uit elkaar, de echte mallosi wel, hierbij werdt in de winkel al geadviseerd een tyrap erom te doen zodat hij niet uit elkaar valt.

de overige foto’s zullen denk ik morgen geupload worden inclusief hoe de brommer er nu weer bijstaat,
                              tijdens het monteren waren er namelijk nieuwe contactpunten in gekomen, deze zijn na 700km (2 weken terug) gesneuveld…
                              nu weer 200 km verder en een totaal km’s van 8000 is de cilinder vastgelopen, zuigerveren waren niet geknapt, maar de hele zuiger zit onder de schaafwonden laten we maar zeggen….ook de cilinder heeft enkele diepe schaafwonden….

lightlord
                              Donateur

Sodeju die is groen!!! 😛

Mooie kleur overigens 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                Lightlord's Dizzy/Gypsi

jeffreykruize
                                Topic starter

Het is eigenlijk een filtertje dat 100% op die van mallosi lijkt op een zwart filtertje en geen logo….ook niet made in zoals op voorgaande foto…

Nog een vraagje, is er eigenlijk nog en keer een meeting in het oosten van het land?
                                  Zie veel meetings in het westen of zuiden, maar had graag wat dichters bij huis.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.