Vespa-Ciao.NL
:: Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Hmmm wat is er lelijk aan die velg ik vind het kleurtje wel mooi eigenlijk.
      Ik ben benieuwd wat je aan die drukveer hebt, laat me aub weten als je getest hebt, moet wel supervet gaan zo’n herr flick tuned vario:con

Enne, waar blijft de ‘build off’ van je ciaotje dan, je hebt toch vakantie ofnie soms?

ciao.

hansieb
      Moderator

Edjuh :
        Hmmm wat is er lelijk aan die velg ik vind het kleurtje wel mooi eigenlijk.
        Ik ben benieuwd wat je aan die drukveer hebt, laat me aub weten als je getest hebt, moet wel supervet gaan zo’n herr flick tuned vario:con

Enne, waar blijft de ‘build off’ van je ciaotje dan, je hebt toch vakantie ofnie soms?

ciao.

Hoe bedoel je wat je aan die drukveer hebt, als je veel toeren maakt is een andere drukveer wel noodzakelijk volgens mij.

Drukveer
        De drukveer is een van de minst ingewikkelde delen van de vario.
        Een drukveer is gewoon een veer. Toch snapt bijna niemand waar hij voor dient en wat je ermee kan, en neemt men aan dat ‘sterker altijd beter’ is en dat je een dip wegkrijgt als je drukveer maar sterk genoeg is. Helaas: De druk van de drukveer wordt voornamelijk gebruikt om slip in de vario tegen te gaan. Bij sterke cylinders heb je dus een zwaardere drukveer nodig, maar bij een gewone 50cc is het waanzin om met een ‘rode malossi drukveer’ te gaan rijden.

Een veer is een heel simpel ding, hij duwt terug als je hem indrukt. Duw jij hem harder in, duwt de veer harder terug. Er zijn diverse veren te koop, maar ze verschillen alleen in kracht. De een is sterker dan de ander. Drukveren zijn “lineair”. Dat betekent dat de tegendruk gelijkmatig toeneemt. Het enige effect van een zwaardere drukveer is dus dat je iets zwaardere rollen moet gebruiken om de snaar ‘even snel’ naar binnen te trekken en dat de koppeling mogelijk wat later aangrijpt, maar verder blijf de hele werking van de vario en poelies hetzelfde. Dit betekent dus ook dat de totale weerstand in de vario hoger wordt, en er meer vermogen verloren gaat door wrijving. Monteer liever iets lichtere rollen dan een sterkere drukveer! Meestal is een witte of gele malossi drukveer goed genoeg. Wit zit standaard bij een malossi sport vario en is ongeveer gelijk aan de doppler drukveer van de S2BR vario.

🙂 Naja ik denk dat ik dan zo rond de 6 – 8 gram rollen moet gaan zitten te lichte rollen zijn ook niet echt prettig naar mijn gevoel en maken veel herrie, scooter heb ik ook expres niet super lichte rollen gedaan om zo uber veel toeren te maken en bijna overlast te veroorzaken.

En de vario is niks aan getjoend hoor maarja flick wil iets waar hij met zijn gouden handjes aan heeft gezeten maar al te graag graveren 😀

Cafy
        Bijdrager

laatste aanwinst:D

orgineel citta stuur
          foam
          progrip handvaten
          hevel grips (besteld bij easyparts)
          lampen spoiler

😀

hansieb
          Moderator

Jo laatste aanwinst 🙂 citta beetje inelkaar voor een totaalshotje ik vind hem best mooi geworden.

.-{2F4OV}-.

Bestelling mopshop binne:D

Malossi Multivar Vario

Malossi Vario Riem

Polini Rollen Set

En nog een foto met alle drie…

Heb ook nog een koplamprooster, achterlichtrooster en bougiedop met rood licht. Maar deze zitte al op de brommer…

teamWasted
              Bijdrager

laatste aanwist:

piaggio zip sp uit 2004.

en ja.. ik heb me ciao ook nog steeds hoor 😉

Fredzzz
                Topic starter

wattttt godverdomme shit

telefoon rekening…

400 euro !!! (gelieve te betalen voor 15 mei)…

ik vraag me af wat er gebeurt als ik niet betaal

Baz
                  Bijdrager

hmmmm,ik denk als je niet betaalt weer een rekening krijgt en daarna worde je brommers inbeslag genomen 😛 nee egt kut voor je 🙁 kom je egt niet meer onderuit of naar cuba vluchten fzo

erwinko
                    Bijdrager

Fredzzz :
                      wattttt godverdomme shit

telefoon rekening…

400 euro !!! (gelieve te betalen voor 15 mei)…

ik vraag me af wat er gebeurt als ik niet betaal

heb je een nieuwe vriendin ofzo?

KennyVespa
                      Bijdrager

Wheheh heb ik ook gehad :P, als je niet betaalt komt er zoon nerd met zoon brilletje aan de deur en zegt het het is binne een week betalen of we halen paar spulletjes weg 😛 ik zeg neem je me afval maar meej ben ik daar ook vanaf 😛 keek hij me zo stom aan, heb ik gezegt betaal wel, je komt er egt niet meer onderuit fredzz

Edjuh
                        Bijdrager

Jezus 400 hoe krijg je het voor elkaar ik heb een abbonnement van 12,50 en daar ga ik bijna nooit overheen, misschien omdat ik geen leven heb maargoed:ehh

hansieb
                          Moderator

Mijn laatste aanwinst 🙂

Me ciao blokje deels gereviseert. Heb nieuwe contactpunten en condensator erop gezet en de cilinder bekeken die nog wel in redelijke status was. Grappige was wel dat in dit carter maximaal een 50cc paste en de bovenste zuigerveer compleet vast zat om de zuiger op 1 of andere manier, ff alles goed schoongemaakt en nu 🙂 heeft het blokje weer 2 goeie zuigerveren.

En jezus beide zuigerveren hadden maar 0.1 slotspeling hehe 😀 het blokje is ook weer mooi schoon voor de verkoop en komt onder me citta.

h72-ciao
                            Bijdrager

Een nieuwe Ciao omdat mijne niet door de keuring komt.

De fietsenmaker zei dat ie was vastgelopen en niet liep ik probeer thuis en loop 5 meter ermee en hij loopt=)
                              Dus toch maar even de cilinder eraf gehaald blijkt er geen enkele kras in te zitten dus hij zal zelf wel nie eens geprobeerd hebben te starten.

Heb hem nou opnieuw gespoten zal binnenkort foto’s posten.

JL
                              Bijdrager

ik hep een citta geruild tegen een stahlhelm je weet wel zo’n duitse helm uit de oorlog=)
                                de citta was compleet op het zadel (maar had er zelf nog 1) en kroonstuk (ff van de week om bij de brommerboer) de helm ligt al heel lang op zolder had mn iemand van de familie nog opgegevragen 🙂
                                de helm was geeneens is compleet meer. twas alleen de buitenkant tcompleet binnenwerk was eruit 🙁

maar goed boeiend ik hep nu een citta…. :lol

JL
                                Bijdrager

p.s. opgegevragen = opgegraven (uit de grond :lol)

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.