Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Je laatste aanwinst
- Dit onderwerp bevat 26,540 reacties, 685 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2015 om 08:51 #120564
Ze moeten tegenwoordig stoppen bij 76 kmph.
24 juni 2015 om 16:42 #120567thx voor de complimenten over de bravo.
ik heb nog geen keuringsafspraak gemaakt, zal ook nog wel even duren…
@zevenenergie, 30km per uur te hard betekend inderdaad rijbewijs kwijt, maar dat gaat dacht ik pas vanaf constructiesnelheid.een technische controle mag, maar dan moet de brommer mee naar het bureau, niet op straat.
voor de zundapp liggen geen standaard onderdelen hier, de brommer is standaard, een 49,9cc breidwand cilinder, orginele uitlaat van een zundapp gts50 en alleen een 15mm carb( kleiner en hij loopt helemaal niet)
waarschijnlijk gaan we voor een begrenzing in de carb, zodat de schuif minder ver open kan.iemand hier die al eens een keuring heeft moeten doen, wat is de max snelheid op het keuringsstation van het RDW?
wel ga ik bezwaar indienen bij de RDW, aangezien de zundapp gigantische toeren draaide op de rollerbank, zo veel dat het niet realischtisch is op de weg, daarnaast kan ik op de weg onder geen enkele manier in de 2de versnelling weg rijden, op de rollerbank schoot hij zo in de 2de versnelling naar de hoogst haalbare snelheid in de 2de versnelling….
als bewijs stuur ik het filmpje mee….24 juni 2015 om 17:41 #120568Hoi Jeffrey,
Ik zou geen bezwaar maken hoor, het is al zuur genoeg.
Reken maar dat ze bij de RDW een hoop gezeur aan moeten horen. Daar zitten ze echt niet op te wachten.
Even de straatstenen uit de grond huilen en weer verder.Take it like a man.
En waar blijft dat filmpje?
24 juni 2015 om 18:09 #120569
Heeft De Brandweer voor me gedaan
TICKLING BARN24 juni 2015 om 21:36 #120437jeffreykruize :
voor de zundapp liggen geen standaard onderdelen hier, de brommer is standaard, een 49,9cc breidwand cilinder, orginele uitlaat van een zundapp gts50 en alleen een 15mm carb( kleiner en hij loopt helemaal niet)
waarschijnlijk gaan we voor een begrenzing in de carb, zodat de schuif minder ver open kan.iemand hier die al eens een keuring heeft moeten doen, wat is de max snelheid op het keuringsstation van het RDW?
wel ga ik bezwaar indienen bij de RDW, aangezien de zundapp gigantische toeren draaide op de rollerbank, zo veel dat het niet realischtisch is op de weg, daarnaast kan ik op de weg onder geen enkele manier in de 2de versnelling weg rijden, op de rollerbank schoot hij zo in de 2de versnelling naar de hoogst haalbare snelheid in de 2de versnelling….
als bewijs stuur ik het filmpje mee….Een standaard Zundapp nieuw uit de winkel in 1984 loopt echt 38 km/u! Harder niet! Zelf ondervonden in ’84.
Op een standaard (nl)Breitwand cilinder hoort een 10mm (vierkante) Bing carburateur en een originele (nl)Boysen uitlaat. Ik denk wel een 11 tands voor en een 43 tands achter(ik kan er een tandje naast zitten), dan kom je echt niet boven de 40 en je kan in zn 3 wegrijden.De teller bij de rdw roller mag niet boven de 45 komen maar als die op 46 komt zeuren ze niet hoor.
Bezwaar heeft geen zin, hij liep gewoon 75 op de bank terwijl je maar 45 mag, marge genoeg zou ik zeggen.
Gr. Wim.
24 juni 2015 om 21:45 #120409Het domme is, deze zundapp is zeker te snel, maar rijd op de weg, max 60, doordat hij te zwaar vertand is, zoveel toeren als op de bank zal hij normaal niet halen.
25 juni 2015 om 08:19 #120391Leuk dempertje met een beetje karakter Crullie, de bovenste demper ook maar eens aanpakken binnenkort, die kan nog veel strakker dan de onderste worden.
25 juni 2015 om 11:02 #120436jeffreykruize :
Het domme is, deze zundapp is zeker te snel, maar rijd op de weg, max 60, doordat hij te zwaar vertand is, zoveel toeren als op de bank zal hij normaal niet halen.Ja ik snap wat je wil, jij zegt hij gaat werkelijk maar 60, en op de bank 75+. Oké dat klopt, maar dat weten zij ook wel hoor. Dus 75 op de bank is gewoon de limit, kenteken kwijt. Wordt je achtervolgt door een camerawagen met apparatuur dan is 80 gemeten de limit dan gaat er nog 5km af en kom je ook op 75.
PS. ik ben geen smeris of zo hoor, sterker nog: I hate the law! Haha.Gr. Wim.
25 juni 2015 om 16:11 #120574Niet voor mij maar toch weer binnen om te checken en mogelijk tunen, nieuw type roterende inlaat waar ik nog niets over weet…
Eerste indruk is goed, alles is een beetje kleiner als een Sprocatti blok en andere manieren van bevestigen en afdichten.Alvast een voorproefje en waarschijnlijk in een motorblokje topic meer van dit moois =)

8)
TICKLING BARN25 juni 2015 om 16:39 #120575Mooi spul crullie =)
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi25 juni 2015 om 18:17 #120576Ziet er strak uit zo op de foto! Wat meer info en foto’s over dit product zou zeker een aanwinst voor het forum zijn
Ik ga het volgen!25 juni 2015 om 20:01 #120580Kijk, dit is nou gaaf ik zit al te genieten 🙂
Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen dus succes!!
26 juni 2015 om 07:01 #120584Rustig aan jongens :con Begin er volgende week aan, moet eerst voor RensKnol nog een speedengine tunen.
TICKLING BARN26 juni 2015 om 07:11 #120585Je hebt het er maar druk mee Crullie gelukkkig vindt jij het hartstikke leuk allemaal :D:D
26 juni 2015 om 12:04 #120591Mooi speelgoed Crullie
ben benieuwd naar je bevindingen van dit product. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.