Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 24,931 tot 24,945 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Ja hij heeft 4 porters voor t verhaal en foto moet je even in mijn perso kijken!

Lennaert
      Sleutelbeheerder

3x polini 46mm Si model
        3x polini kit racing 43mm si model.

Crullie
        Donateur

Kit Racing =) compleet met sulfide zuiger en trekveertjes, Hele mooie aanwinst Lennaert :thumb

TICKLING BARN

Lennaert
          Sleutelbeheerder

@Crullie, sulfide zuiger? Licht mij eens in?
            Ja kwam ze toevallig tegen bij de verkoper van de variodeksels en komt in de loop de tijd nog meer spullen aan.

Crullie
            Donateur

Dat de zuiger van de Racing-Kit met het Bisulphide process is vervaardigt, komt er op neer dat de zuiger een betere warmte afgifte heeft en slijvaster is daardoor.

Hoeft niet altijd zwart van kleur te zijn, zijn er ook in grijs/blauw achtig of wit afhankelijk van het process en gebruikte materialen.

Meestal werden deze type zuigers in motoren gebruikt waar exotiche/pk verhogende middeltjes in de brandstof worden gemengt maar lijkt me bij onze laagtoerige Vespa’s niet echt nodig.

:whistle

Kijk zo leren we nog eens wat bij ;)!

TICKLING BARN

Martino
              Moderator

De zuigers bij de Kit racing hebben om precies te zijn een Molybdeenbisulfide coating. Deze coating zorgt juist voor een goede smering en kortere inloopperiode. Ook zal deze minder krassen veroorzaken.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

😀 Net zoals we van de kit racing gewend zijn ha ha.

Martino
                  Moderator

Zelf ook nog een aantal aanwinsten binnen gekregen waarvan hier de meest interessante.

– Simonini kopje voor de 4 taps.
                    – 43mm Eurocilindro alike cilinder welke hier laatst op het forum werd aangeboden. Heb de cilinder beter schoongemaakt en bleek een versie met afschroefbare uitlaatflens. Helaas is de wand ook zo goed als af en heeft de cilinder een beste stootrand. 🙁
                    – Leovinci Siluro Grillo versie. Misschien een beetje domme impuls aankoop geweest, maar herinner me dat hij op de Citta van speedbuxy wel aardig presteerde en zeker een mooi geluid had.

speedbuxy
                    Bijdrager

Martino :
                      Ook zal deze minder krassen veroorzaken.

Daar denk mijn trouwe 43mm euro heel anders over want die zat na het gebruik van z,on zuiger vol vegen.
                      (niet voelbaar maar toch)

En de Suliro is een andere dan ik heb want mijnes heeft een belly en dit type niet, dus verwacht dat de prestaties ook anders zullen zijn.
                      Maar maakt hem niet minder sexy qua looks:thumb

Heb zelf ook nog een aanwinst met dank aan Fabian:thumb

Oorspronkelijk volgens mij voor Peugeot 103, maar is ook wel makkelijk op een Vespa toe te passen.
                      Leuk speelgoed om in de toekomst eens wat mee te spelen:thumb

Fredzzz
                      Topic starter

Heel vet! Volgens mij past die ook op Honda Camino.

Camino is idd ook goed mogelijk want die heeft ook z,on carb en type uitlaat

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Heb me pakketje uit Italië binnen waar ik al even op gewacht had.

Zoals te zien is dit een replica simonini zij inlaat waar nog het e.e.a aan gepoetst gedremeld en gevijld moet worden om hem helemaal netjes te krijgen.

Voor het oog zit het tap-eind gat in elk geval goed geboord en hou me fingers crossed dat dit ook werkelijk zo is dat scheelt een hoop gezeur.

niek1992
                          Bijdrager

Overmorgen maar is na 4 jaar een Perso aanmaken voor de opbouw van me ciao :thumb

Wilk1985
                            Moderator

Ik zat daar net aan te denken Niek, je hebt altijd wel wat interessants te melden maar een Perso zou wel eens op zijn plaats zijn :).

De gecoate spullen zien er erg vers en net uit.

MarcoS
                              Donateur

Zo dat ziet er zeker vers uit! Keurig werk :thumb

Jelle
                                Moderator

@niek,
                                  waar heb je dit laten coaten?

15 berichten aan het bekijken - 24,931 tot 24,945 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.