Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 24,556 tot 24,570 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beuze
    Bijdrager

SpeedyVespa :
      Geweldige aanwinst! Echt mooi man! Mooi huis ook 🙂

Dankje:P het huis is net 2 maand klaar heb er heel wat uurtje in zitten nu de tuin nog:P

Wilk1985
      Moderator

@ Maarten bedankt voor het nummer ik heb het erin gezet. Heb hem bij de Superbravo lijst gezet die ik nog niet eerder had geupload. Is er behalve de krukas nog een ander verschil tussen dit carter en een normaal Vespa carter?

Ik zou ook wel eens een complete 2-speed willen zien rijden, erg bijzonder als je zoiets compleet hebt.

Anoniem

speedbuxy :
          Altijd leuk z,on oude Vespa scoot:thumb

@Tom
          Wat voor cilinder is het?
          (lijkt op een Zeta aan de hoekjes in de main spoelers te zien)

70 Mallosi NT , helaas dus het nieuwe type, wat vele malen hoogtoeriger is dan de welbekenden:

70 mallosi CVF brevetatto , deze heeft enorm veel koppel, maar is al lang uit productie,
          kameraad van mij heeft tijdje terug het laatste nieuwe setje in de buurt opgekocht.

zoals sommige misschien weten is de honda vies kapot… kosten blijven maar oplopen zoals nu:
          Blokrevisie €200
          Krukas €110
          Carters uitfrezen, ringen draaien, ringen inpersen en uitfrezen, lagers monteren. €50 (honda kwaaltje)
          Versnellingsbak uitshimmen, heeft lopen malen tegen t carter…. €35

dusja, t gaat helemaal toppie :thumb

Martino
          Moderator

@ Jos; Er is qua carter niet heel veel verschil behalve dat de cilinder en kop een zwarte coating hebben meegekregen. Ook is er nog een kickversie van het 2 speed blok. Ik weet alleen niet of deze ook cp onstoken is geweest of misschien toch gewoon elec. De carters zijn overigens brom, maar de krukassen snor getimed.

Ook ben ik een beetje bezig de collectie te herzien betreft uitlaten en vooral wat de deur uit te doen. Toch vond ik het volgende Far uitlaatje wel apart genoeg om toe te voegen als nieuwe aanwinst.

speedbuxy
            Bijdrager

Das een leuk vierkant ding ja en rijd vast niet slechter dan een city power:thumb

Ik kwam net bij het door spitten van mijn album maps (omdat ik speedy,s perso even wou vervuilen:lol) deze jonge tegen.

Of deze geeft misschien een wat beter beeld:lol

Denk als ik morgen zin heb dat ik hem meteen maar even ga testen:thumb
              Mits ik hem kan vinden want kan me de foto herinneren, maar een real life image maar vaagjes:lol

Anoniem

Rizla
                Donateur

Een tijdje geleden had ik van florian een si overgenomen. Ik had deze een tijdje in de schuur staan zodat ik deze binnenkort kon opknappen. Maar nu kreeg ik een mooie brief van het RDW dat ik niet verzekerd was en daarvoor een boete kreeg. Ik gelijk bellen naar de RDW dat de brommer niet rijklaar was op de controle datum. Dik gesprek gehad. Dat ik niet wist dat je je brommer ook moest verzekeren als brommer op je priveteterrein staat. Gelukkig heb ik het voorelkaar gekregen dat ik geen boete krijg. Zou ook wel eens willen weten hoe hoog die boete eigenlijk is. Iemand een idee wat ik bespaard heb?

-RobinvS-
                  Bijdrager

390 euro :thumb

yellowcitta
                    Bijdrager

Ik wou net zeggen die boete ligt rond de 350 euro:'(

Rizla
                      Donateur

Zoveel voor zo klein vergrijp. Dat zijn ja absurde prijzen. Ik snap ook wel als je iemand zo aanrijden en die blijvend letsel heeft. Dat de schade enorm kan oplopen. Daarom reed ik er ook niet op. Hij lag ook uitelkaar. Maar kan het RDW eerst geen waarschuwing geven of zo 5 dagen na de overschrijving.

Gelukkig heb ik de boete nu niet gekregen

SpeedyVespa
                        Donateur

dat is dus zo raar, ik heb mijn brommers toch ook niet verzekerd? ja oke, ik heb WA verzekering.
                          Laatste aanwinst: Nette speedengine

pepko
                          Donateur

Ik had precies hetzelfde als jou rizla, ik heb er toen 316 euro voor neergelegd.

Je moet een brommer schorsen als je hem onverzekerd hebt en niet gebruikt.

speedbuxy
                            Bijdrager

Dan heb je zeker geluk Rizla.
                              Want ik was 1x te laat met m,n motor schorsen een dik jaar terug en mocht meteen lappen.
                              Ik heb beroep aan getekend die nog loopt, want de motor schors ik nu al meer dan 5 jaar iedere keer keurig op tijd en dan vergeet je het 1x en dan willen ze meteen 380 euro van je:kots
                              Nou aan het gas kunnen ze, want dat gaat natuurlijk nergens over.
                              (en dat lijken ze ook te snappen want het beroep loopt nu al bijna 2jaar dus die word straks wel geseponeerd)

Florian
                              Moderator

@Rizla: Beter dat je geen bekeuring krijgt! Nu maar meteen maar richting het postkantoor om hem te laten schorsen:D

SpeedyVespa :
                                dat is dus zo raar, ik heb mijn brommers toch ook niet verzekerd? ja oke, ik heb WA verzekering.

Heb jij brommers op kenteken? Je kan een voertuig alleen laten verzekeren als er een kenteken op zit;)

SpeedyVespa
                                Donateur

Mijn brommers hebben geen kenteken, mijn vader heeft de spullen op ons terrein verzekerd.
                                  Mijn pack is voor meer verzekerd dan de avanti bijv.

15 berichten aan het bekijken - 24,556 tot 24,570 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.