Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Je laatste aanwinst
- Dit onderwerp bevat 26,540 reacties, 685 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juni 2012 om 23:19 #95098
Zeker een mooi pijpje Jelle.

Ik zal zo zelf ook eens kijken of ik nog wat plaatjes van mijn nieuwe pijpjes kan posten.Edit:
Volgende nieuwe aanwinsten binnen gekregen.Giannelli Hyper
Giannelli original power
Pinasco ???
Proma Cannon SX
Proma CC APC
Simonini 2007 carbon
Simonini (van ander type welke wordt omgelast)
Hier de 2 waar ik het meest content mee ben.
Nou nog eens vergelijken of deze Simo pijp wel zo anders is als de 100cc(thunder) welke niet goed presteerd en waar dan dit verschil in zit?@ Peter; Dit is dan wel een dure photoshoot.
9 juni 2012 om 00:11 #76375wat een ontzettend leuk lijstje met aanwinsten maarten :D.
de hyper lijkt nog aardig veel op de 07 pijp, die zal ik stiekem toch wel in mijn collectie willen hebben.
zal wel erg hoogtoerig zijn, maar vind hem er erg mooi uit zien.
verder ben ik ook wel benieuwd naar de pinasco pijp, de enige 2 die ik ken zijn de citypower vorm en de boxer uitlaat vorm.
is die van jouw ook in het wit?edit: het staat wat krom, maar ik bedoel dat ik de 07 pijp wil.
de hyper heb ik al een tijdje:klik
mijn hyper heeft trouwens een andere dempertuit als die van jou zie ik nu. ik heb dan wel de ciao versie.9 juni 2012 om 00:20 #76374De Pinasco is wat je noemt de “boxer” ronde variant welke wel langs de goede kant loopt. Het aparte van deze pijp is dat hij niet wit of zwart is, maar antraciet hamerslag. Dit is dan tevens ook wat de pijpjes uniek maken gezien het qua looks en prestaties een soort imitatie Piaggio pijpjes zijn.
de hyper lijkt nog aardig veel op de 07 pijp
Nou je het zegt, hier heb ik niet eens opgelet, maar dan spreek je alleen over de lengte en de stand van de demper bijv. De maten voor de rest zijn een verschil van dag en nacht. Ik wil de Simo 2007 vooral even naast onderstaande pijp vergelijken.

En voor een hyper zal je vast met Jarco wel iets kunnen regelen.
9 juni 2012 om 10:36 #75462Martino :
Giannelli Hyper
Giannelli original power
Pinasco ???
Proma Cannon SX
Proma CC APC
Simonini 2007 carbon
Simonini (van ander type welke wordt omgelast)Lekker lijstje

Maar ben ik hier nou m,n liefde voor de Hyper aan het verliezen of heb ik nooit goed opgelet?
Want deze van jou heeft ook z,on rare S in de voorbocht, maar zou toch zweren dat bv die van Edjuh gewoon een normale voorbocht heeft?
(beetje hetzelfde verschil als de SP voor Si of Ciao)Edit
Edjuh perso even door gekeken maar die heeft ook z,on rare S bocht.
Echt maf, want ik vind dat net zoals bij de sp Si versie niet mooi en heb die van Jarco daarom ook links laten liggen.
Maar als ik dit zo zie heb ik gewoon de voorbocht in mijn geheugen anders op geslagen dan dat ie daad werkelijk is.9 juni 2012 om 10:57 #75453Dan moet ik je helaas teleurstellen buxy. Ik ben alleen nog maar Si versies hiervan tegen gekomen en geen Ciao.
filmpje van edjuh.Volgens mij had Alex net een ander type liggen. De rest welke je dus tegen komt is met de wat jij noemt “S” bocht.
9 juni 2012 om 11:01 #74908Martino :
Dan moet ik je helaas teleurstellen buxy.Ja zag het ook net in z,n perso.
Echt raar want in mij geheugen staat de hyper toch echt met normale voorbocht.
Het verschil tussen een Si en Ciao versie zit hem alleen in de plaatsing van de achterophanging. En zijn er versies welke een plat vlak op de expansie hebben(Ciao).9 juni 2012 om 11:32 #75476ik weet niet of je mijn edit had gezien maar ik zie verder ook nog een verschil in de dempertuut.
verder om even duidelijk weer te geven hoe die “s” bocht eruit ziet voor buxy:

ik vind deze uitlaat overigens ontzettend goed presteren.
9 juni 2012 om 11:52 #75520Nee, ik had die van jou al nog niet gelezen. 🙂
Vond het al raar dat je nog een hyper wilde, maar misschien vanwege het Ciao/Si verschil.
Het voordeel van de Simo pijp is dat deze nog gewoon te verkrijgen is, maar een korte blik hierop doet mijn vermoeden kloppen dat deze bijna hetzelfde is als de 100cc versie. De voorbocht is natuurlijk wat anders omdat de aansluiting op het Simo carter dmv een flens is bepaald.9 juni 2012 om 12:27 #74945Lastpak :
verder om even duidelijk weer te geven hoe die “s” bocht eruit ziet voor buxy:Dat doet het qua beeld helemaal niet goed lijkt nu wel een mislukte honda vision uitlaat:'(
Ben dus ook meteen een wens armer want ik hoef dus niet percee een Hyper meer want oog wil ook wat;)Martino :
maar een korte blik hierop doet mijn vermoeden kloppen dat deze bijna hetzelfde is als de 100cc versie.Ik zie anders zo op het oog redelijk verschil in lengte,s en als je dit op het oog al ziet dan zijn ze qua prestaties meestal totaal niet met elkaar te vergelijken.
1 of 2mm meer of minder op een bepaald plek en de prestaties zijn namelijk meteen heel anders.
Hier zijn mijn DPR uitlaten wel een goed voorbeeld van.

3 redelijk gelijke pijpen terwijl ze varieren tussen de 10.500 en 14.500 toeren qua koppel of powerband.Edit
Site is wel weer lekker aan het focken de laaste dagen ziet nu mijn album links niet eens meer:con
En nu wel weer:con9 juni 2012 om 12:42 #75610speedbuxy :
lijkt nu wel een mislukte honda vision uitlaat:'(haha, nou dat is het echt niet hoor:P. ik vind hem echt ontzettend mooi op een citta.
die foto laat het ook wel erg apart lijken, ik zet hieronder wel wat linkjes neer naar meer pics van de pijp.
1 2 3 4 5@maarten, die simo pijp is inderdaad met een losse flens te bevestigen. misschien dat ik een 46 mm cilinder ontdoe van zijn uitlaatflens en er genoeg op laat lassen om die losse flens daarop te kunnen monteren.
edit: simo 07 pijp is goedkoper als een calibrata zie ik zojuist:|.
wel een beetje offtopic, ik zal het hier bij laten.9 juni 2012 om 13:00 #75611Lastpak :
wel een beetje offtopic, ik zal het hier bij laten.Liever offtopic en de boel pratend houden dan geen offtopic en ook geen posts;)
Maar ik vind die S bocht zwaar teleur stellend of sterker nog dodelijk in mijn smaak beleving.
Vind SP si versie bv ook meteen vet lelijk door die S bocht.
(en nou valt dat na montage nog niet eens zo erg op)En je zou ook een opvul bus kunnen gebruiken bij een Simo 07 pijp.
Ahoewel het dan wel een redelijk bus word:lol
En feit blijft natuurlijk dan je voor 160 euro ook een DPR uitlaat kan hebben met echte prestaties
Want Simo heeft in de scooter wereld nooit special pijpen gemaakt dus dit zal bij vespa echt niet anders wezen.
(Yasuni gaat als merk bv al 4x over Simo heen)9 juni 2012 om 13:20 #76369daar heb je ook wel een punt, ik vind het redelijk rustig op het forum.
verder, iedereen heeft zijn eigen smaak, is maar goed ook.
wat je zegt over die opvulbus, dat zal wel lastig worden. want die flens heeft ook nog een kleine bocht erin zitten.
maar desondanks lijkt het me wel gaaf om deze pijp op een goede 46mm cilinder te zetten. heeft nog niemand zover ik weet!
maar een opmaat is natuurlijk het beste, genoeg keus:P. ik wil ook nog zoveel doen, ik ben er nog wel even mee bezig.9 juni 2012 om 13:22 #75627Uitlatendag vandaag?
Ik kreeg net ook al een Leovince Handmade binnen:)
9 juni 2012 om 18:20 #86491citta brugje om te lassen 😛
en weer een variosetje aangezien ik mijn vorige had door verkocht…beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.9 juni 2012 om 19:56 #75755
erikbloembergEen andere tdi gekocht
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.