Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Je laatste aanwinst
- Dit onderwerp bevat 26,540 reacties, 685 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 april 2012 om 15:34 #92226
Martino :
Ik had al een voorproefje gezien, maar die woordkeuz “hakken” Gaan dan zeker grote poortjes worden?Is wel de planning om minstens met 1 inlaatje goed huis te houden, want moet toch wat om bepaalde lichtgewichtjes voor te blijven;)
(maar even pic geschoten)
Dit moet er ongeveer uit.

Alleen dan wel bij de andere zij inlaat want deze is niet geschikt voor 48mm boring.11 april 2012 om 15:39 #92808Dat ziet er keurig uit
Heel benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken Andree! Komt vast goed 🙂11 april 2012 om 15:58 #91532Het is net of de zij-inlaatjes niet voor de 48mm Simo cilinder zijn gemaakt. Puur kijkend naar het vlees wat weg moet voor alleen al de cilinderwand van deze cilinders?
11 april 2012 om 16:37 #91027Mooi dat ze binnen zijn binnen zijn bux.

En zoals Martino zeg lijkt het er idd erg op ze niet eens voor de simo 48 gemaakt zijn er moet wel erg veel vlees vanaf.
Er zullen vast wel kleinere varianten rond zijn gegaan evenals de pinasco zij-inlaatjes en de Euro zij inlaatje.11 april 2012 om 16:38 #107468@Martino
Ik heb ook maar 1 inlaat die er echt orgineel 48mm boring toelaat en dat is die van het simo 3taps blok.
De overige zijn orgineel allemaal 46mm of ooit geweest.@jarco
Zag aan de doos al dat het van jou kwam:D
Maar ziet er puik netjes uit heb haast geen twijvel dat dit goed gaat houden en werken
11 april 2012 om 18:22 #89207Hehe lol,
Als het goed is heeft Helios vandaag zon zelfde doos onvangen alleen een ander model. 😛
Aan de doos kon niet missen dat er iets snels in zat natuurlijk. 😀
De tijd zal laten zien of het houd, ben wel erg benieuwd wat het gaat doen bux.
Ik heb zojuist een blokje alu ophelaald voor mn flat twin project. ( Klinkt toch net wat anders als twinboxer. )

@ svb, thanks!
11 april 2012 om 18:39 #92825Jarco :
( Klinkt toch net wat anders als twinboxer. )
Ik vind een jarco twinner wel lekker klinken:D
Maar blijft een lekker stukje alu om naar te kijken
11 april 2012 om 19:23 #92132
Tom ciaoOm naar te kijken?
Kijk jij ook alleen maar naar je brommert dan? 😀11 april 2012 om 20:33 #92576speedbuxy :
Is wel de planning om minstens met 1 inlaatje goed huis te houden, want moet toch wat om bepaalde lichtgewichtjes voor te blijven;)Gaat lastig worden Andree:lol
Ik ben nu van poulie naar vario gegaan met de Grillo.
resultaat: 98 GPS gemeten..
Dit was met fietstassen waar een volle jerrycan aan de ene kant, en 3 kg rotzooi aan de andere kant in zat.
Tank van de Grillo zat vol, en m’n capuchon wapperde als een gek.
En dan niet op de TOMTOM maar op de Smartfone van Spulleke, zelfde methode van meten als waar Max 104 GPS mee heeft gehaald.
Nu twijfelde ik hier al aan en nu weet ik het zeker, TOMTOM gemeten zal dit rond de 94/95 GPS zijn denk ik.
Maar dit is dus met een STANDAARD DR Evo, NIKS aan gedaan dus.
En dan rijdt ik ook nog eens met 100mm schijven.
Als jij me binnenkort voorbij komt zeilen dan tune ik die DR Evo gewoon ff naar 26mm flens, 90mm schijven er op en het feestje is compleet:D
Ik denk echt dat jij ook aan vario moet gaan denken Andree, met poulie kom je gewoon never over je dip heen en haal je je topsnelheid niet;)11 april 2012 om 23:02 #91233Ik blijf m,n twijvels houden bij die snelheden, want normaal moet je daar wel iets meer voor doen dan alleen een standaard Dr evo monteren op een zij inlaat:D
Maar dat vario gaat ook plaats vinden
want boven getoonde ophoog plaat komt onder een 48mm simo (nikasil version) die getunde is op MHR speed niveau van scooters.
Dus deze vereist zowiezo vario en daarnaast ook een aangemeten DPR uitlaat.
Ik heb dit geheel pas eind dit jaar rond de meeting klaar denk ik, maar als dit klaar is dan moet dit is van de snelste 3taps blokje wezen.
(want qua timing, boring, en uitlaat zit alles dan op de max wat haalbaar is)12 april 2012 om 08:22 #87197
Waarom?Avanti,
Ik ben nu van poulie naar vario gegaan met de Grillo.
resultaat: 98 GPS gemeten..
Dit was met fietstassen waar een volle jerrycan aan de ene kant, en 3 kg rotzooi aan de andere kant in zat.
Tank van de Grillo zat vol, en m’n capuchon wapperde als een gek.
En dan niet op de TOMTOM maar op de Smartfone van Spulleke, zelfde methode van meten als waar Max 104 GPS mee heeft gehaald. Nu twijfelde ik hier al aan en nu weet ik het zeker, TOMTOM gemeten zal dit rond de 94/95 GPS zijn denk ikGps (global positioning system) bestaat al sinds 1978. Het werd ontwikkeld voor gebruik door het Amerikaanse leger. In 1983 werd het systeem vrijgegeven voor civiel gebruik. In het begin maakten vooral vliegtuigen en schepen er gebruik van om te navigeren. Gps gebruikt 32 verschillende satellieten die elk cirkelen in een van de zes banen op 20.200 kilometer hoogte. Deze banen zijn zodanig samengesteld dat vanaf elke plaats op aarde altijd minstens vier satellieten waarneembaar zijn. Het meetprincipe is gebaseerd op de afstandsmeting tussen satelliet en ontvanger en het bekend zijn van de positie van de satelliet. De afstanden tussen de satelliet en de ontvanger worden uit de gemeten looptijden van radiogolven afgeleid.Het komt erop neer dat een gps-systeem tot op tien meter nauwkeurig kan vaststellen waar op aarde het zich bevindt. Daarbij geldt bovendien hoe hoger de snelheid, hoe groter de nauwkeurigheid van de meting.
@Avantie,
98km een zeer nette snelheid voor de setup waarmee je rijd
Toch vind ik het raar dat je zowel bij de rollerbank actie’s als gps snelheden je steeds je twijfels hebt? Gps is niet iets dat per apperaat anders werkt en is een systeem op zich. Ik heb 4verschillende gps programma’s gebruikt en allemaal gaven ze netjes boven de 100km aan. Ook bij de tourtjes hebben we allemaal gezien dat ie gevaarlijk snel is en reed zelfs nog behoorlijk van je weg terwijl je gebruik maakt van m’n slipstream wat natuurlijk een groot voordeel is als het gaat om de laatste kmtrs. Daarbij zette de Citta (danwel zonder weerstand/tegenwind) een snelheid neer van ruim 110km op de testbank bij Karse.. en stonden alle filters aan voor een zo eerlijk mogelijke meting. Nu is het opzich best sneu dat ik hier in in de verdedeging ga maar ben zo eerlijk als wat en houd er gewoon niet van als dit steeds weer in twijfel word getrokken, 104km staat daarom zo vast als een huis:moonSorry voor de behoorlijke off topic:p
12 april 2012 om 10:10 #90258@max
Ik of avanti twijvelen niet aan jou woorden, maar aan een gps app op een telefoon.
En Avanti heeft ook verschillen gemeten tov van echte tom tom en z,on tel app.
(schilde een paar km tov van elkaar)Edit
En roller testbanken geven altijd teveel aan, ik heb met mijn sprint scooter op 4 verschillende gestaan (koopmans tuning, xsh tuning, nog wat tuning:lol en bij de meeting van genemuiden KLIK
Op al die banken reed mijn scooter tegen de 140km of er zelfs overheen.
Toch kwam ie gemeten met een corsa gsi (met een vaste teller afwijking van 3 a 4km) toch echt niet boven de 130km.
KLIK12 april 2012 om 10:29 #90257
Waarom?Ik snap de gedachten alleen bestaat er geen “echte” Er zou geen verschil mogen bestaan tussen de verschillende ontvangers, want dat is het eigenlijk.
En stel… (ga hier niet vanuit) dat het zo zou zijn dat de tomtom iets minder aangeeft, wie zegt me dan dat dit de daadwerkelijke snelheid is. Mocht dit namelijk het geval zijn kan ik me zo voorstellen dat tomtom dit bewust zou doen om zichzelf in te dekken aangezien veel mensen dit gebruiken in de auto als snelheidsmeter.
Ik heb verschillende gps app’s gebruikt en ook al eens vergeleken met andere gps apperaten zoals bijv die van Evert en gaf op de km het zelfde weer.Ik ben van mening dat fiets km tellers etc behoorlijk kunnen afwijken en vind daarom enkel gps een eerlijke meeting.
En wat je zegt over het testbank verhaal zal best kunnen, staat ook tussen haakjes

Daarbij zette de Citta (danwel zonder weerstand/tegenwind) een snelheid neer van ruim 110km op de testbank bij Karse.. en stonden alle filters aan voor een zo eerlijk mogelijke meting.
Misschien handig om dit alles even onder te brengen naar het chat topic?
12 april 2012 om 15:11 #92488
Spulleke!Nou Dan hier maar weer ontopic:D
Laatste aanwinsten:PLeo handmade van citta_ciao

Gianelli mega van docs

voorvorkdempers + originele beugels + zgan 13/13 en malo filter.
12 april 2012 om 15:28 #106154cilindertje van docs binnen 😉 ziet er goed uit 🙂

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.