Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Je laatste aanwinst
- Dit onderwerp bevat 26,540 reacties, 685 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 2 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 december 2006 om 18:36 #59713
Dat doet ie zeker R.oel….!
Ik heb ‘m ook op de Euro-kop zitten……;)@ Barry, nice shite mate….!
Dat ga ik ook ooit nog es een keer maken…!
:! Enneh, mijn laatste aanwinst is een RODE UNILLI CX50-QUAD:

Nee, ’t is niet wéér een andere, zo kwam ie onder de 80bar hogedrukreiniger vandaan vanmiddag….:P
I don’t like red vehicles, maar toch vind ik ‘m er 100x beter uitzien als met die vieze blauwe geschilderde laag…..!
Vandeweek nog ff ’t laatste erafspuiten…..;)Ook heb ik nu een “home-beuned” luchtfilter eropzitten, rijdt gooode….!!

Ik hád een powerfilter, dat vond ik nix, toen een orig. Aprilia SR-luchtfilterkast, ook nix….
Nu rijdt ie beter, en maakt niet meer zo’n BWOOOOAAHHPPP geluid, hou’k nie van(en je motorblok ook nie…;))Het elementje is van m’n RUSSISCHE SLOOP-MINIBROMMERTJE! en het “huis” is een verpakking van een poppetje wat ik in m’n kamer had staan….
Ff ingekort, gaten eringemaakt, en kláár is m’n doorzichtige luchtfilter!
(als ik ooit voor een leuke prijs zo’n transparant carterdeksel voor Minarelli vinden kan koop ik ‘m zéker, hou ik wel van!)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!14 december 2006 om 18:56 #59714
mijn nieuwe aanwinst14 december 2006 om 18:56 #59715barry :
eigenlijk niets met brommers te maken maar toch is het me weer gelukt een chinese pulse-jet na te bouwen.
Geeft 5kg stuwkracht op vol vermogen.Dus niet genoeg om een brommer vooruit te laten gaan.
foto 1= op 60% getrotteld
Foto 2=op 100%

en dit in de garage , met de poort open welliswaar.Gelukkig dat Sandra & Cloë niet thuis waren,anders was zeker WOIII uitgebroken.
Op achtergrond zie je de vergrote Andrëas pulse-jet dan die van G-NO & TI-MO.
Ongelooflijke herrie & hitte dat ding maakt , niet te geloven.Zelfs de buren kwamen buiten kijken wat er aan de hand was.
Nu ga ik aan de uitlaat een spiraal wikkelen van rvs , om zo via een pomp Diesel in te kunnen spuiten.
Nu loopt hij enkel op propaan gas.
Door op te starten met propaan,word alles gloeiend heet zoals je kan zien , zo zou de spiraal ook gaan gloeien & als je er dan diesel doorpomt vergast dit & zo kan ik het gas afsluiten,en verder draaien op diesel.
Dit ga ik mettertijd op een modelauto bouwen.Een tank diesel is namelijk veel kleiner dan zo’n grote gasfles.reacties zijn altijd welkom , alsmede tips.
Ouwkut Barry jij bouwt toch ook vanalles he :P. Maar volens mij blaas jij je garage nog een keer op ofzo met een 1000 kg pulsejet :D. Maar het is wel vetjes:D
14 december 2006 om 19:32 #59716Dan ga ik het puin doorzoeken 🙂 naar zijn calibrata + proma gun!!!
14 december 2006 om 20:36 #59717barry :
Hey Erwinko , jij hebt toch ook laservaring,enz…..Op een paar uurtjes kan je deze bouwen.Verwarmen doet ie wel , maar het lawaai.+135db.Niet leuk meer om in te werken.:'(lijkt me echt leuk om te maken.
maar is veel teveel werk om de ontsteking te maken
en dan moet ik gas kopenplaatstaal heb ik ook niet staan 🙁
en spullen om er een pijp van te kloppen of walsen heb ik ook niet…14 december 2006 om 20:41 #59718
RebelZoek je zelf gwn een staalbewerk bedrijf vraag je of je ff in hun pauze stukje plaat kan buigen 😛
Rest is vast niet zo duur
14 december 2006 om 21:23 #59719erwinko :
barry :
Hey Erwinko , jij hebt toch ook laservaring,enz…..Op een paar uurtjes kan je deze bouwen.Verwarmen doet ie wel , maar het lawaai.+135db.Niet leuk meer om in te werken.:'(lijkt me echt leuk om te maken.
en spullen om er een pijp van te kloppen of walsen heb ik ook niet…kan je toch ook wel zelf proberen? G-no en ik hadden ook de platen zelf gemaakt. het is dan wel niet de mooiste en meest preciese pulsejet in de wereld, maar wat verwacht je van 2 14 jarigen. de berekeningen klopde wel op misschien een paar milimeter na en weet dus eigenlijk wel zeker dat als we de ontsteking en gastoevoer goed gemaakt hadden hij zou starten. gewoon questie van creativiteit en je knutselt zo je eige pulse-jet in elkaar 😉
en plaatstaal kost niet honderden euro’s, ontsteking is niet te moeilijk om te maken en gas heb je toch zeker wel? hoe krijg je anders je carters uit elkaar?
14 december 2006 om 21:27 #59720TimoO_ :
“………………2 14 jarigen……….” enz……;)Mannen, geloof me….
Als ik zie wat jullie nú al presteren, en ook lees wat jullie antwoorden zijn hier op ’t forum kan ik maar 1 ding zeggen…….
R.E.S.P.E.C.T.
Echt…..:)
Jullie zijn nog zo jong, en dus nu al verpest, en aangestoken met het Vespa-Virus…..:D
Komt hémaal goode met jullie!
(of is ’t al te laat?:D)
Tegen de tijd dat jullie mijn leeftijd(30) hebben zijn jullie nét zo gek als Barry en mij denk ik…..
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!14 december 2006 om 21:30 #59721TimoO_ :
erwinko :
barry :
en spullen om er een pijp van te kloppen of walsen heb ik ook niet…kan je toch ook wel zelf proberen? G-no en ik hadden ook de platen zelf gemaakt. het is dan wel niet de mooiste en meest preciese pulsejet in de wereld, maar wat verwacht je van 2 14 jarigen. de berekeningen klopde wel op misschien een paar milimeter na en weet dus eigenlijk wel zeker dat als we de ontsteking en gastoevoer goed gemaakt hadden hij zou starten. gewoon questie van creativiteit en je knutselt zo je eige pulse-jet in elkaar 😉
en plaatstaal kost niet honderden euro’s, ontsteking is niet te moeilijk om te maken en gas heb je toch zeker wel? hoe krijg je anders je carters uit elkaar?
met een gewone gasbrander.. met van die camping gas patronen 😉
plaatstaal moet ik nog een keer gaan halen en het eerste wat daarvan gemaakt gaat worden is een opmaat uitlaatje 🙂
14 december 2006 om 21:35 #59722iaccaloco :
TimoO_ :
“………………2 14 jarigen……….” enz……;)Mannen, geloof me….
Als ik zie wat jullie nú al presteren, en ook lees wat jullie antwoorden zijn hier op ’t forum kan ik maar 1 ding zeggen…….
R.E.S.P.E.C.T.
Echt…..:)
Jullie zijn nog zo jong, en dus nu al verpest, en aangestoken met het Vespa-Virus…..:D
Komt hémaal goode met jullie!
(of is ’t al te laat?:D)
Tegen de tijd dat jullie mijn leeftijd(30) hebben zijn jullie nét zo gek als Barry en mij denk ik…..
hahaha bedankt 😛 ja we hebben het ook wel aan mijn vaders bedrijf te danken (werkplaats) en aan G-no, want die heeft mij bijna alles wat ik weet over vespa’s geleerd (en vespa-ciao.nl dan)
edit: nee je bent net op tijd, 30 december word ik 15maar hier foto’s van de pulsejet:

toch vrij goed gelukt of niet? alleen beetje roestig maarja die dingen roesten veel te snel.
14 december 2006 om 21:49 #59723Barry als jou het lukt om op het op diesel te laten draaien zou ik het graag willen weten,egt stoer!
Ik zelf heb ook een pulsejet heb ik ooit is van oudijzer meegekregen ,ik wist dat het een “straalmotor” was maar hoe et werkte… ? (nog steeds nooit uitgeprobeerd)
Heb ook een RC buggy zonder blokje ,dusse ff de buurt wakker maken 😛15 december 2006 om 06:27 #59724Hey Baz;laat er eens een foto van zien , dan kan ik je wel op weg helpen om hem te starten.
15 december 2006 om 08:16 #59725laatste aanwinst: een laserkacheltje voor in de garage 🙂 …….. eindelijk verwarming ……. volgend zomer maar ff cv aanleggen
16 december 2006 om 15:03 #59731ik heb gister dus mijn DR EVO af kunnen schrijven.
want die heeft een behoorlijke kras er in zitten.
daarom heb ik nu deze cilinder er op gelegd vraag me niet wat het voor 1 is.
maar hij heeft de poorten van een polini 70cc.
en de binnenkant

dat wat je ziet glimmen is olie ik heb hem aan het begin echt goed in geschmeerd.
16 december 2006 om 15:08 #59732Bij de arend joey? 😀
Das een AR imitatie polini, 2de hands aan geraakt?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.