Vespa-Ciao.NL
:: Je laatste aanwinst – Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst – Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 510)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Shark
    Donateur

msg-688758205-152387
      Pretpakket uit Italië. Meeste is voor de Boxer 2. Twee noemenswaardige zaken zijn nog de oude Giannelli Original Power (tweede uitlaat linksboven), en het zadel. Geen origineel zadel helaas, maar wel zeer netjes aftermarket.
      Voor de lol heb ik ook een 43mm Olympia besteld incl. kop, maar dat is echt erge Chinatroep. Kopje weegt bijna niks, en de cilinder is slecht afgewerkt – maar goed, voor dat geld kon het eigenlijk ook niet anders natuurlijk. Wordt wel gemonteerd op de Boxer denk ik.

Crullie
      Donateur

msg-688758205-152387 Pretpakket uit Italië.

Dat ziet er goed uit, fijne aanwinst :thumb

TICKLING BARN
        2

Crullie
        Donateur

P1010030
          2x 19mm en 1x 21mm alle Dellorto PHGBtjes met 4 spruitstukken   😛

TICKLING BARN
          1

Crullie
          Donateur

P1010032
            Nieuwe spulletje voor de post hier boven. 😎
            P1010033
            En nog wat ander spul :thumb

TICKLING BARN
            1

Crullie
            Donateur

P1010034

13 en 16mm Carbjes, pinasco luchtfilter en sproeiers :thumb

Oh, en nog een paar Schwarzwalder Rondo’s maar dat is een ander verhaal 😛

TICKLING BARN
              1

Shark
              Donateur

Zit er bij jou ook een “spaco” gasschuifdekseltje op Crullie?
                En zijn die SP sproeiers betrouwbaar met maten? Kun je ze nameten toevallig? Sniper Racing heeft een video waarin hij sproeiers controleert (weet alleen niet welk merk), en ze wijken soms best wat maatjes af.

1

Crullie
                Donateur

Ze wijken soms best wat maatjes af.

Goeie vraag Shark, was direct wakker om te checken 😉
                  P1010040
                  Ben even aan het meten geweest met boortjes, links boortje 0,77mm en rechts een 1,10mm.(gebruik ik voor de spraybar)
                  Boortjes en de te meten sproeiers met remreiniger gepoetst, digi, Mitutoyo erbij gepakt en gemeten.
                  Het 0,77mm boortje past niet in een sproeier 76 maar past wel in een 78, het 1,10mm boortje gaat strak doch zonder kracht in een 110 sproeier en past niet in een 108 en gaat ruim door een 112.
                  Dus dat is correct te noemen. :thumb
                  Moet mijn boortjes even opzoeken deze twee lagen snel te vinden in mijn Dremel box.
                  Maar sproeiers wijken idd nog wel eens af ook nieuw ! dat komt hoofdzakelijk door temperatuur verschillen tijdens de productie, in de winter zijn de maten kleiner dan in de zomer dus ja even nameten is wel zo goed, op de straat sleutelen hou ik ze tegen het licht naast elkaar om grote verschil te zien.

Gasschuifdekseltje is een echte onvervalste Dellorto   😎

TICKLING BARN

Intellect80
                  Bijdrager

PXL_20230427_095207776Een Proma Cannon voor de Si 🥳
                    Mooi opschuren en nieuw in de lak zetten en dan eens kijken wat hij presteert 👌
                    Nog bedankt voor de bemiddeling Arvid!

No stress, all fun and a bit of speed
                    1

arvid13690
                    Bijdrager

Veel plezier ervan!

Tis altied moar eem!
                      1

Intellect80
                      Bijdrager

Screenshot_20230529-160745Een cp-blokje op de kop getikt. Nagelnieuwe DR43 + Mazu-kruk en onbewerkt bromcarter.
                        Natuurlijk na een korte zichtcontrole direct onder de Si gegooid met de Proma Cannon en 72 op de gps is niet slecht 👌
                        Is bedoelt als betrouwbaar reserveblokje.

No stress, all fun and a bit of speed

Godjetnandje
                        Bijdrager

Na lang mee te lezen eindelijk eens een account aangemaakt, bij deze ook de laatste aanwinst. Hij mist enkele onderdelen (motor is erbij) en heeft jammer genoeg een deuk in de tank (tips om dit op te lossen zijn zeker welkom).
                          We gaan voor een vrij stock uiterlijk maar een betere rijervaring 💪.PXL_20230529_210040689PXL_20230529_210052098PXL_20230529_210049359

Wim
                          Bijdrager

Ah, dat is een buitenlandse Ciao. Geen NL-er.
                            Leuk.
                            Lijkt mij een eind ’80-er begin ’90-er.

Plaats je framenummer eens hier, kunnen we misschien het bouwjaar achterhalen.

https://vespa-ciao.nl/forums/topic/het-bouwjaar-en-modelinfo-via-framenummer-topic/page/56/

Tanks zijn nog wel eens lek op de plaats van de deuk met als oorzaak roest.
                            Test dat eerst.

Als dat oke is kan je zoals je zegt voor een betere rijervaring gaan.

Ik zou persoonlijk toch het gehele ding demonteren, alle onderdelen reinigen,
                            controleren, terug met een lik vet monteren.
                            Zeker de motor geheel demonteren, goed reinigen, voorzien van nieuwe lagertjes,
                            keerringen, pakkingen, zuigerveren, contactpunten, bougie, koppelingsegmenten,
                            het is allemaal 35 jaar oud hè, en onderdelen zijn relatief goedkoop.
                            De motor zal gerust nog aanslaan en rijden, maar meestal is dat van kortere duur,
                            en/of gaat gepaard met veel storingen en uitval.

Achternaaf heeft olie en een tandwieloverbrenging in zich.
                            Vaak is dit lek en zorgt voor een vette achterrem die het dan niet meer doet.
                            Die kan je ook openen, reinigen, voorzien van nieuwe keerringen, pakkingen en olie
                            Als er genoeg olie in zat en je hoort nu de lagers nog niet
                            kan je de lagers wel laten zitten hoor, die slijten bijna niet in
                            een Ciao die hooguit 40km/u rijdt.
                            Verder heb je nog de voorwiellagers(als een fiets) en de remschoenen
                            en de balhoofdlagers(ook als een fiets) die aandacht vragen.
                            Bedieningskabels en bedrading, verlichting.

Maak eens een leuk topic over jouw Ciao in het projectentopic:

https://vespa-ciao.nl/forums/forum/mijn-brommers/projecten/

Kunnen we dat volgen en krijg je hulp.
                            Plaats veel foto’s waar je mee bezig bent, dat zegt veel meer dan 1000 woorden.

Tja, en dan de deuk.
                            Als het daar niet lekt kan het geplamuurd worden vóór het spuiten(dat moet dan toch)
                            Je kan ook aan lassen denken, dat wordt al duurder als je dat zelf niet kan of
                            geen mensen kent die dat “even” voor je doen.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Godjetnandje
                            Bijdrager

Hey Wim,
                              Bedankt voor de tips, het mechanische gedeelte moet zeker wel lukken, dit is niet mijn eerste ciao. Wel de eerste die zoveel werk gaat nodig hebben.

Ik ga hem sowieso helemaal uit elkaar gooien en terug opbouwen met vernieuwde lagers, pakkingen enz… Ik denk er ook aan om het frame te poederlakken dus dan lijkt lassen mij de enige optie.

Het is ook inderdaad geen NL’er, ik trouwens ook niet.
                              Wat het framenummer en de projectenpagina betreft, die komen er zeker aan, ben zelf ook wel benieuwd naar het bouwjaar.

Grtjs Nand

AvManen
                              Bijdrager

Doria clutch met verstelbare stage6 koppeling. Erg groot verschil t.o.v. de originele koppeling
                                IMG_4860

Ook een Simonini 4p blok, itg corse getuned met pvl ontsteking. Misschien wel een erg grote stap vanaf de 43 kitracing.

IMG_4858

TIES3930
                                Bijdrager

IMG_20230914_164632_186IMG_20230914_164639_950

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 510)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.