Vespa-Ciao.NL
:: Je laatste aanwinst – Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst – Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 510)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeffreykruize
    Bijdrager

Opzich maakt het weinig uit. Maar vind het wel leuk dat het ook op het kenteken geregistreerd staat. Mijn 2 bravos hebben beide 2005 omdat ze toen het kenteken hebben gekregen.

speedbuxy
      Bijdrager

Net beestje:thumb en weer eens wat anders dan een bravo.
        Gaat je vast en zeker bevallen:thumb

1

Thijs_DR_Evo
        Bijdrager

Deze voor mijn H2O.

Magnus01
          Bijdrager

20191005_16340420191005_163413Weer wat leuks er bij, een stoffige Si. Maar wel met een Speed engine, 80 Polini cilinder, Polini SP uitlaat en een enorme Dellorto UB20S carburateur, 20 mm! Voor de rest onbekend, waarschijnlijk een aangepaste inlaat, krukas en cilinder. Loopt niet, zal wel 90 kunnen ofzo.

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Die carburateur haha!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Magnus01
              Bijdrager

20191005_180002Beetje schoongemaakt. Carburateur is wel een groot ding, het zit via een rubberen slang op een zelf gemaakt inlaatje. Geen idee of een 20 mm op een 80 polini met 22 mm uitlaatje wel lekker rijdt, maar heb ook wel eens gehoord van een 21 mm carburateur er op dus ben benieuwd. Als iemand de moeite doet om een mooi inlaatje er voor te maken zal de cilinder ook wel flink bewerkt zijn.

speedbuxy
                Bijdrager

Die wasbeurt doet hem sws al goed:thumb
                  Maar loopt hij dan niet? Anders zou ik zeggen slinger hem eens aan om te zien of er wat power inzit.
                  En als je dan ook nog een filmpje ervan maakt, dan zijn we allemaal blij 😀

Magnus01
                  Bijdrager

Aan het stof te zien heeft de si erg lang stil gestaan. Oude benzine er uit, carburateur schoonmaken, nieuwe bougie er in en hopelijk doet die het weer.

Crullie
                    Donateur

Nice :thumb dat kon wel eens een snelle Si zijn idd 😎
                      Die oude Lambretta Carb’s, met verdraaibare vlotterkamers zijn best wel oké, als de slang(inlaat) maar niet te lang is dan 😉

TICKLING BARN

Magnus01
                      Bijdrager

20191006_153912Zal wel niet snel op het gas reageren door dat lange traject.

zevenenergie
                        Donateur

Ah, hij zit op een speedengine.
                          Ik ken deze carburateurs ze zij heel gemakkelijk af te stellen.
                          Ik heb deze op een puch maxi gehad en de 120 gehaald toen ik 16 was.
                          Ze zaten ook op de 50cc kreidler waar Jan de Vries wereldkampioen mee geworden is(1971)
                          En ik heb hem onlangs verkocht voor 80 euro aan een verzamelaar.
                          Hij was nog wel in mint conditie.

Dat blokje zal wel aardig te lijden hebben gehad zo zonder luchtfilter en koelkapje. 😐

Ik vind het een gaaf ding :thumb
                          loopt hij ? zou je een filmpje willen maken?

Magnus01
                          Bijdrager

Koelkapje heb ik nog wel liggen maar de koppeling is niet meer goed en wil ook niet aangrijpen. Ook de tuinslang waar de carburateur op zit is uitgedroogd en wil niet meer op het spruitstuk. Voorlopig zal de Si niet lopen helaas. Had de Si eigenlijk alleen voor het blok maar het is best een leuk ding dus die blijft er onder. Hopelijk is de cilinder nog goed maar een 80 polini is niet moeilijk te vinden. Wanneer het blokkie loopt maak ik wel ff een filmpje

Joor
                            Donateur

IMG-20191025-WA0005
                              102mm, 108mm schijven en een 15mm snaar voor bravo of citta.
                              Heel blij mee.

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Ziet er echt goed uit. Ik ben ook nog steeds op zoek naar zo’n snaar maar dan voor Ciao.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Joor
                                Donateur

Ziet er echt goed uit. Ik ben ook nog steeds op zoek naar zo’n snaar maar dan voor Ciao.

https://www.bumac-onderdelen.nl/v-snaar-rijaandrijving-138-501-138-580-s560c-30-i.html
                                  dit komt in de buurt

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 510)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.