Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Je laatste aanwinst – Deel 2
- Dit onderwerp bevat 509 reacties, 83 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand, 1 week geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Ik wist niet dat je van Turkse afkomst was ritze 🙂
9 mei 2019 om 07:01 #786490Bu güzel araba tur ve yarış için idealdir. Ve evet, biraz Türk olmaya başladım çünkü iyi bir şekilde bütünleşmek zorundayız.
De kebabkar 🙂 haha, ding is grappig man, heb em eigenlijk gekocht omdat ik geen zin heb in die kleine kuttele bakjes met zoon 1.2 motortje wat niks doet. Dan maar iets minder geld uitgeven en een grotere boot motor hebben 🙂 gisteren stond ik al bijna achterste voren hahaDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.

Laatste aanwinst ontopic.
Vespa Piaggio / Gilera / Italjet schaalmodellen collectie compleet.
9 mei 2019 om 13:51 #786501Nice! Mis alleen nog een tiff 😛
9 mei 2019 om 15:45 #786505Leuk
:9 mei 2019 om 15:52 #786507Compleet? Zie de pack 3 er niet tussen 😉
9 mei 2019 om 15:52 #786508
Flink wat gekocht vandaag, na 3 jaar eindelijk weer een vario. Ik geloof een Malossi voorvario en gele trekveer en Polini vertanding achterin, weet er niet zoveel van het lag al erg lang in een doos. Mocht iemand weten wat voor merk onderdelen het zijn laat maar weten, ben wel nieuwsgierig. Volgens mij is ie wel compleet maar misschien ziet iemand of er nog een onderdeeltje mist?9 mei 2019 om 16:10 #786510@Jelle
Haha ja klopt die vond ik persoonlijk niet zo 😉 vandaar dat ik die niet geïmporteerd heb.@Dustin
Ja de tiff in miniatuur zou ook zeer leuk geweest zijn evenals een Super Bravo.@zevenenergie
ThnxIk zie geen montage bouten, afstandsring, geleidingsbus en v snaar verder mooi setje.
9 mei 2019 om 21:32 #786514Mocht iemand weten wat voor merk onderdelen het zijn laat maar weten, ben wel nieuwsgierig. Volgens mij is ie wel compleet maar misschien ziet iemand of er nog een onderdeeltje mist?
Voor zover ik kan zien mis je sowieso de halfpouli aan de voorkant. Nu heb je een originele halfpouli en naar wat het lijkt de vario van Malossi. Kan alleen niet goed zien of hij voor onze blokjes bedoelt is of dat het gewoon een generiek model is. Je mist hier vervolgens ook de bus bij waarop de halfpouli en de gradenplaat op gemonteerd dienen te worden. Ook de variogeleiders missen op de gradenplaat en de spie voor borging koppeling op achteras.
EDIT: zo te zien heb je een gradenplaat voor minarelli/piaggio(scooter) gekregen. Je mist de inkeping waarop de bus geblokkeerd kan worden. Dit kan je zelf erin frezen/vijlen maar een makkelijk klusje is het niet.
9 mei 2019 om 21:51 #786515
Flink wat gekocht vandaag, na 3 jaar eindelijk weer een vario. Ik geloof een Malossi voorvario en gele trekveer en Polini vertanding achterin, weet er niet zoveel van het lag al erg lang in een doos. Mocht iemand weten wat voor merk onderdelen het zijn laat maar weten, ben wel nieuwsgierig. Volgens mij is ie wel compleet maar misschien ziet iemand of er nog een onderdeeltje mist?Ik vrees dat dit geen Malossi vario is voor onze brommertjes. Tevens heeft Polini geen vertanding voor de naaf op de markt, maar zal je wel even kunnen tellen hoevaak jou ingaande as rondjes maakt wanneer je de uitgaande as 1x ronddraait. Dit zal je rf geven en verteld wat meer over welke tandwieltjes je zal hebben. Ik zie in ieder geval een bruikbare naaf en variokoppeling met Malossi gele drukveer.
9 mei 2019 om 21:56 #786517Ah jammer dat er zoveel mist, nog steeds niet slecht voor 100 euro voor al die onderdelen. Dat gaat een zoektocht worden 🙄
Ik denk dat die voorvario wel voor ons blokje is, die gozer had het setje vroeger op zn citta. Maar anders gooi ik er maar een standaard voorvario op. Het zal wel cif vertanding zijn want het is rond de 1:11.
9 mei 2019 om 22:07 #786521
Begin nu zelf ook wel te twijfelen over de voorvario het was behoorlijk zoeken, misschien lag de juiste voorvario wel in een andere doos onder een hoop onderdelen.9 mei 2019 om 22:08 #786522Die vario is niet voor Vespa. Het enige dat je hebt is een halfpoelie van een standaard vario (met die 5 uitsparingen erin).
De vertanding zal dan gewoon standaard 1:10,73 zijn.
Controleer ook even de speling op de bewegende halfpoelie van de koppeling. Vaak is de bus daarvan versleten.9 mei 2019 om 22:13 #786524Er valt vast wat bruikbaars van te maken, wanneer je wat betere foto’s kunt posten zal ik wat meer kunnen herkennen. Helaas lijkt het nu alsof de gradenplaat van je vario niet zal passen op een van onze krukassen. Ook het variohuis zal er van Malossi iets anders uit zien. Alsnog idd een vario en v-snaar zoeken en je komt al een stuk verder. Ook van belang is om te weten welke schijven je hebt. 90 of 100. Op de foto lijkt het 100mm schijven te zijn.
De vertanding en rf is standaard van Piaggio en zal dan meer exact 1:10,75 of 1:11,5 zijn.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.