Vespa-Ciao.NL
:: Jay’s *Project SI*

Home Forums Perso’s Projecten Jay’s *Project SI*

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JayL
    Topic starter

@cittafer die had ik van een kerel op MP gehaald. weet niet meer precies wie dat was :lol

@rotjong dat is gwn een scooter cross stuur. zijn overal te verkrijgen voor zo’n 15-20euro 😉

@Dylan Ja zeker, ivm stage na de vakantie had ik het erg druk. Bovendien had ik enkele onderdelen niet, en die zijn er nou wel 🙂 Dus ik kan er weer mee aan de gang

joelciao
      Bijdrager

super mooie si
        ga zo door:thumb

CittaKlaas
        Bijdrager

Ben benieuwd! Die “standaart zwart” kleurstelling doet het toch wel errug goed hoor!
          Nu nog een mooi fototje met het eindresultaat in de zon 😀

JayL
          Topic starter

Het zal wel overduidelijk zijn, maar ik heb al lang niet meer aan de Si gewerkt. Komt grotendeels door school… 3x stage lopen achter elkaar, 5mnd per stage en overige openstaande vakken dicht proberen te schrijven.. 😮 Komende 2 weken begin ik met mijn afstudeerstage, wat natuurlijk mijn hoogste prioriteit is op dit moment om op tijd mijn studie af te kunnen ronden.

De Si staat er nog bijna hetzelfde bij. Kickspullen zitten erop. Het electra moet nog aangesloten worden en spatbord moet overgespoten worden.
            Op een of andere manier krijg ik elke keer scheurtjes in de lak op de spatbord…. Ik snap er echt niks van, het frame was op hetzelfde manier gespoten en die ziet er werkelijke super uit. Alvorens het spuiten uiteraard goed ontvet met wasbenzine. Als iemand mij uit kan leggen wat het kan zijn zou dat erg mooi zijn 😉

In ieder geval, de Si MOET rijden! Al heeft mijn studie de prioriteit, toch zal ik af en toe proberen aan de Si te werken om het rond de zomer af te hebben. Ben de laatste tijden ook weer wat actiever op het forum 🙂

Naast de Si wil ik mijn kick RV blokje klaarmaken. Cilinder wordt waarschijnlijk de euro 43 (athena poorten). Zat te denken aan een eigen spruitstuk te fabriceren en een 15/15 of 17.5mm erop aan te sluiten. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Enige tips etc?

std 19mm carb kan ik idd ook pakken.. maar dit lijkt me overkill voor 70cc

Als er meer updates zijn, horen jullie nog van me 😉

El Citta
            Donateur

Was je SI nog niet eerder tegen gekomen maar ziet er netjes uit:thumb Als je naar een 17.5mm wilt is dit misschien wel een goede oplossing. Succes met afstuderen ook! 😉

arrivederci
              Bijdrager

Is het voorspatbord helemaal kaal?
                heb je die ook met spuitplamuur helemaal ingespoten net als het frame?
                gebruik je acryl(water),alcyd(terpentine) verf of 2k lak?
                wat voor merk spuitbus/type gebruik je en alles van hetzelfde merk?
                gaat het om een reactie van de verf of het schuren met verschillende korrels?
                wat gebeurt er als je thinner als ontvetter gebruikt?

JayL
                Topic starter

citta89 :
                  Was je SI nog niet eerder tegen gekomen maar ziet er netjes uit:thumb Als je naar een 17.5mm wilt is dit misschien wel een goede oplossing. Succes met afstuderen ook! 😉

Bedankt he! Die topic was ik nog niet tegen gekomen. Zal m zeker in de gaten houden als het een 17.5 wordt 😉

@arrivederci Ik heb het met spuitbusjes gedaan… Op deze manier: De voorspatbord was eerst helemaal kaal gemaakt, daarna door coater in grondlak laten spuiten. Daarna zelf aan het schuren geweest (met grove en fijne schuurspons), wasbenzine erover heen, laten drogen en als laatst spuiten met motip spuitbus. Het frame heeft hetzelfde proces meegemaakt…

xDanielcitta
                  Bijdrager

Mooie si vooral met die 10 spakers ik heb ook een vespa si bekijk mijn topic ook eens 😛

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.