Vespa-Ciao.NL
:: Jay’s *Project SI*

Home Forums Perso’s Projecten Jay’s *Project SI*

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Oei geil ook een 47 ALU depzor 😉

Nette perso trouwens :thumb

just1991
      Bijdrager

Volgens mij heeft Edjuh ook een Gianelli Hyper Racing tenminste daar kwam hij zeg 1,5 jaar geleden mee naar mijn huis rijden !

Martijnvanheerde
        Donateur

Was hij 2 jaar terug mee op de meeting, was inderdaad een hyper racing. Geloof ik met een 42mm cilindertje ofzo?

JayL
          Topic starter

@pepko Helaas ben ik daar nooit aan toegekomen. De plan was eig om een RV of Evolution onder deze Si te hangen. Maar aangezien mijn dagelijkse vervoer, een belgische Si, ander half maand geleden van mijn gezamenlijke fietsstal werd meegenomen moest ik iets anders verzinnen. Deze Si wordt dus (mss voorlopig maar) mijn dagelijkse vervoer en dan wil ik dat deze electrisch begrensd kan worden ivm de vele controles hier in ehv. Beide snel blokken, de Evo en de RV van mij zijn CP uitgevoerd 🙁

@Hansieb Bedankt voor de compliment! :thumb

@Just & Martijn Ah oke, dan weet hij waarschijnlijk ook dat de hyper racing heel erg leuk presteert 😉

Dylan
            Donateur

Geile uitlaten!! opknappen zou ik zeggen:thumb

JayL
              Topic starter

@BromFreak666 Jup jup, dat komt nog hoor 😉

Weer een updateje. Wielen zijn in de hoogglans gespoten met een kleine verassing …. kijk es aan 😀

Het frame is zogoed als klaar. Moest wel een geheel nieuwe bedrading leggen omdat er eventueel een accu erop wordt gebouwd. Ook moest ik gelijk draad leggen voor de electrische begrenzer en startblokkering. Voorlopig zit er overal LED verlichting, maar de bedrading is HID (Xenon) ready! *hint hint* :duivel

En dit is iets voor “domste sleutelfout”.. Kicktrapas gespoten en dat ding blijkt kapot te zijn :((

Dus als je nog een kicktrapas hebt liggen, PM me 😉

Als laatste voor vandaag…. Wat vinden jullie hiervan als koplamp 🙂

Martino
                Moderator

Die lampjes zo doet me denken aan de Ducati 999, maar persoonlijk vind ik ze naast elkaar mooier denk ik.

Anoniem

Doet mij denken aan de film “War of the Worlds”

Ik vind ze persoonlijk best wel mooi, maar ik vraag je af of ze bij een SI goed lijken.

Edjuh
                    Bijdrager

Very fancy!

Bartjee
                      Donateur

Oee de velgen zijn wel echt nice! lekker strak zo.
                        Persoonlijk lijkt me die lamp niet zo super mooi op een Si, maarja misschien als het allemaal af is en we zien een totaalplaatje dat mn mening wel veranderd.

mikerosauer
                        Bijdrager

mag ik weten waar je die lampjes vnadaag heb en of ze 6 volt zijn? ik vind het wel lekker staan 🙂

JayL
                          Topic starter

@Martino Ik heb ze ff naast elkaar gelegd, en ik vind het geen zicht. Lijkt wel een insect zo :lol

@Vertigo Dadelijk als die erop zit, zal ik pas weten hoe ze op de Si staan. Ik moet nl nog een paar verleng boutjes draaien om ze passend te krijgen op de ori beugels.

@Edjuh
                            Thx! 😀

@Bartjee Da is mij nog idd de vraag. Maar ik wou maar geen ori lamp gebruiken, en dit is een van de apartste lampen die ik kon vinden. Maar we zullen zien :thumb

@mikesauer De lampen komen uit Amerika, $20 per set en $40 verzendkosten :con Dus ik heb er 3 setjes gekocht, 1 set voor mezelf, 1 verkocht en 1 is nog te koop. De gloeilampen die erin zitten zijn H3 12V 55Watts, kun je eig niks mee op een brommer, of je moet een sterke accu hebben. Dus deze heb ik vervangen met H3 12V LEDs, erg fel, maar je kunt er amper iets zien in de donker. Je wordt wel door anderen goed gezien :lol

JayL
                            Topic starter

Bij deze, weer een kleine update 🙂

Gisteren zo’n 2 uren zitten knoeien om de gaskabel er goed op te krijgen, alles wat fout kon gaan, ging gwn fout :(( Maar gelukkig, achteraf was t wel de moeite waard. Der zit 0,0 speling op de gaskabel :lol

Verder heb ik wat kleine dingetjes overgespoten, zoals de wielas moer en de bouten.

Ik wou in het begin weer poelie gaan rijden, maar jammer genoeg, ik kon mijn koppeling met blauwe veertjes en mijn andere met groene veertjes nergens vinden… Nou, dan maar voorlopig met vario rijden :lol

En hier t totaal plaatje 🙂

Heyy, gaskabel zit erop! Gassen maar!! =)….. oh wacht… de remmen zijn nog niet aangesloten :lol

De achterband ziet er dunnetjes uit hierzo 😐 Denk dat ik naar een veeeel bredere band ga zoeken.. Maar wat is het breedste dat op die velg mag/kan 😕

Verder moet nog:
                              – Bedrading solderen op de stuurschakelaar
                              – Bedrading enigzins aanpassen en wegwerken
                              – Remkabels
                              – Aandrijving
                              – CDI en uitlaat

En als laatste, de bregrenzer bouwen en startonderbreker aansluiten 🙂

Dat was het weer voor vandaag denk ik.
                              Op de 20e ga ik 3 weken op Aruba… Het project wou ik tegen die tijd af hebben, maar dat wordt een beetje vergezocht… Misschien dat ik hem over een paar dagen wel rijdend heb (a)

Naja goed, een vakantie plaatje. C’est moi, 3 jaar geleden :lol

Op de Wyndham Pier op Aruba 😀

aapie90
                              Bijdrager

ziet er goed uit,(Y) (beide)

Ik had eens Deestone 80/90 band, 16 inch.
                                die past niet normaal in een ciaoframe.
                                die is wel aardig breed;)

JayL
                                Topic starter

Idd, op een ciao zal die niet passen. Op een Si heb je vooral achterin heel veel ruimte. En hoe breder je achterband, hoe stoerder dat staat. Dusss…. ff gaan zoeken naar een 90/90 of zelfs 100/90 :lol

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.