Vespa-Ciao.NL
:: Jay’s *Project SI*

Home Forums Perso’s Projecten Jay’s *Project SI*

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JayL
    Topic starter

Hallo allemaal,
      ik ben Jian, maar ik wordt ook vaak Jay genoemd. Ben 26 jaar jong en woon in Eindhoven 🙂

Ik draai al een kleine 4 jaartjes mee op het forum en hou me vooral mee bezig met het motorische gedeelte van brommers. Vond het namelijk veel leuker om met een std uitziende brommer de meeste straat scooters eruit rijden 😀
      Dus qua uiterlijk wordt dit mijn allereerste project.

Mijn brommer jaartjes begonnen pas in 2006 toen ik was begonnen met werken, en fietsen… tja, daar ben ik niet bepaald gek op, dus maar een brommer gehaald.

Mijn allereerste brommer was een Malaguti Firefox met Athena 70 Racing, DO 21mm met Giannelli shot. Deze heb ik gewoon van marktplaats geplukt. Dus zelf nooit echt aan gesleuteld of zo. Ding reed best lekker met een top van zo’n 110km/u.

Zo zag die eruit

Nadat deze warm te hebben gelopen (gebeurde gewoon uit het niks, geen burnout oid) en zonder enig kennis van brommers moest ik weer op zoek naar een brommer. Na enkele dagen zoeken kwam ik een leuke Vespa Si snor tegen die door een oudere man werd gereden. Hier 225,- voor betaald. En blij mee naar huis gereden…. Onderweg natuurlijk door elke fietser ingehaald. Ding was helemaal standaard en reed serieus niet meer dan 20km/u; een echte snor dus.
      Dus datzelfde dag zitten googlen hoe ik hem sneller kon krijgen. En toen kwam ik dus VC.nl tegen. De leden waren heel aardig en het zat bomvol nuttige informatie. Hier kwam ik ook een (ex?) forumlid; Eddi. Hij had mij toen geholpen met de brommer afstellen, en een andere poeilie gemonteerd enzo. En vertelde alles over vespas en zijn ervaringen, liet mij zn brommers zien enzo. Ik heb echt veel van hem geleerd. Maar hoe meer ik leerde, hoe nieuwsgieriger ik werd. En ja vanaf dat moment was ik zoals ze zeggen “hooked!”.

Na goed, zo zag hij er ongeveer uit. Ik was nooit genoodzaakt een foto van me (lelijke) brommer te maken, deze foto is dus van marktplaats, maar zoiets en in die staat kun je je verbeelden.

Het uiterlijk wordt veel sportiever. Een SI ziet er natuurlijk heel tam uit en daar wil ik juist wat aan veranderen.
      En de kleur wordt 2 toon zwart met chroom. Ja, ik hoor jullie allemaal al zeggen, weer de zoveelste zwarte si.. maar ja, mijn lievelingskleur is zwart :lol

Het blok wat eronder gaat ligt al klaar. Het is een kickblok met aangepaste krukastimingen en een polini 65cc met fluiterpoorten. Ben ff de naam vergeten…
      Ik heb al een tijdje gereden met vario, ik ben er nog niet helemaal uit, maar ga misschien weer poelie rijden.

Het blokje voor

Aanpassingen

En na:

Hier is ie in t echt, half gestript

Stuurslot weggewerkt, deze wordt nog mooi vlak gemaakt

Vandaag gaat de achterbrug, voorvork delen, en 10 spaaks naar de poedercoater.

Volgende bezigheden
      – tankinham wegwerken
      – frame zelf spuiten
      – stuuronderdelen bestellen (snelgas, hendels, kabels, etc)
      – schokdempers, eventueel scooter schokdemper passend maken
      – overige kleine onderdelen stralen en spuiten
      – juiste uitlaat kiezen, het liefst een dat niet te veel herrie maakt :con
      – zelfgebeunde koplamp of eventueel led fietslampen, maar iig geen vespa lamp :lol

Tips & tricks zijn welkom :thumb

Edjuh
      Bijdrager

Mooi blokje, de 43mm kit racing bedoel je!

Leuk dat je een perso hebt aangemaakt.

hansieb
        Moderator

Chapeau voor je perso :baby
          Ik zou zeggen kijk even naar AA-T zijn special si voor wat leuke ideeën.

JayL
          Topic starter

Jup, de kit racing idd.

De Si van AA-T is best mooi, maar de mijne hoeft niet zo druk te worden. Std look, maar toch een beetje sportief. De Si van FonS vond ik een stuk beter bij mij passen 😉

JayL
            Topic starter

Zo…. het schiet de laatste tijden niet echt op met het projectje. Was nl bezig met het vervangen van de drukgoep van me auto. Rubberen hartje was in het midden gescheurd 🙁
              Maar eindelijk, het nieuwe zit erin en het rijdt weer als nieuw 😀

Vorig week waren de spullen terug van de coater. Zien er zeeeer nice uit zo. Er komt misschien nog een laagje blanke lak eroverheen omdat ik ze erg glanzend wil hebben. Dit ga ik natuurlijk eerst op een onopvallend plek proberen….
              Ik kon het natuurlijk niet laten om de banden er meteen eromheen te doen 😛

En hier nog een leuke foto van alles wat was gecoat 🙂

Trouwens, weet iemand hoe dat gaat met velglint? Aan een kant van de velg is het niet helemaal vlak (logos, maten enzo)… Weet dus niet of het lint er goed op gaat blijven zitten 😕

sjbtje
              Bijdrager

netjes man:D

dat velg lint heb ik en de binneste rand niet de opstaande rand maar de vlakke rand geplakt…

gr…

Zeebodem.
                Bijdrager

hey,

dat ziet er leuk uit.gecoat spul is altijd zoooo gaaf:D
                  maak er wat moois van,ik ben benieuwd!

suc6 met de werkzaamheden:thumb

JayL
                  Topic starter

@sjbtje Heyy, idd, volgens mij kan het nog op de opstaande rand :thumb

@Zeebodem Hey thx :bier Ik zal het rustig aandoen zodat alles goed uitpakt 😉

JayL
                    Topic starter

Na een lange tijdje weer een kleine update, heb het vrij druk gehad laatst met de tentamens, gelukkig alles gehaald; dus het was het wachten waard :bier

De laatste 2 weken veel bezig geweest met spuiten. Alle gecoate onderdelen zouden voorzien worden van een laagje hoogglans, maar het wou maar niet lukken (met motip blank)! Het was erg frustrerend! Dus maar een ander soort lak geprobeerd, en wow! Wat een verschil!! Alles glanst nu als een spiegel 😀 Voor mij dus NOOIT meer Motip blank :((

Verder zijn alle inhammen op het frame weggewerkt. Het frame zelf is ook al gespoten. Het ziet er best netjes uit, al zeg ik het zelf :lol verder moest er een lagerbus gedraaid worden voor de subframe gezien de JMPB busje bij mij niet meer paste met messing subframe lagers….

Maar goed, de meeste onderdelen liggen klaar en eindelijk kon ik een beetje beginnen met assembleren… Maarrrr genoeg geblaat, hier wat fotos van de werkzaamheden en hoe het er nou bij staat :thumb

de laatste laagje plamuur

body filler erop

nou begint het ergens op te lijken 😀

Op de fotos kun je het verschil tussen matt en hoogglans niet echt goed zien, in het echt ziet het er stukken beter uit. Zo ongeveer:

Anoniem

hey man, zo te zien wordt het een zeer nette si.
                        het blokje ziet er ook goed uit, poorten zijn ook lekker ver doorgetrokken;)
                        denk dat die 43 kitracing zeker goed gaat lopen op dat blokje, ik hoop voor je dat ie het lang uithoud aangezien deze cilinder vaak warmloopt.

ik zou de varioset nog even achterwege laten, lekker even inrijden met poelie 80 voor een km of 500, denk dat je blokje dat leuker vindt.

ik blijf hem in de gaten houden:bier

Dylan
                        Donateur

Basic & Cool:thumb

JayL
                          Topic starter

Bedankt voor de positieve reacties mannen :bier

De kitracing is al ingereden als het goed is, dus ik verwacht niet dat die warmloopt. Maar je weet het nooit natuurlijk 😐
                            Ik hou het idd bij de Basics. Der rijden hier in de stad genoeg wouten rond die je graag een gele kaart willen schrijven :con

Edjuh
                            Bijdrager

Tsja, met die cilinder kan je ook al hoogst illegale snelheden halen : -)

Heb je een foto van die gianelli hyper?

JayL
                              Topic starter

Hahah ja dat idd, maar ik bedoel qua uiterlijk. Ik ben van mening dat je eerder wordt aangehouden met een vet opvallend brommer met felle/aparte kleuren enzo dan met een std uitziend ding. Of ja.. daar hoop ik op tenminste (a)

Fotootje van de hyper racing:

Deze is met 22mm aansluiting. Hier heb ik een tijdje opgereden. Maar na een paar maanden maakte die zo’n herrie. Ik kon mijn straat niet uitrijden zonder iedereen in de buurt wakker te maken :con Dus sindsdien met city power gereden.

En hier nog een met 27mm aansluiting met de originele demper. Volgens mij is er maar een 27mm ring erop gelijmd/gelast, dus voor de rest, identiek aan de zwarte hierboven ook qua prestaties denk ik.

Zover ik weet ben ik en Barry de enigen die zo’n uitlaat hebben. Dus hij is ook best exclusief 😀
                                Een kleine beschrijving:
                                Het is een zware uitlaat, maar je kunt hem op je cilinder of frame hangen (der zit zo’n metalen oortje naast de aansluiting) zodat die niet te veel op de uitlaatpoort trekt. De prestaties zijn ook heel erg goed! Vergelijkbaar met de proma CC maar met een iets hogere top en een geweldige boost.

Ik ben toch al in de schuur met een camera in me hand.. dus maar een paar extra leuke fotoos meegenomen 😛

De laatst veel voorkomende Evolution Engine:

Ik was serieus aan t overwegen deze onder de Si te stoppen, maar aangezien die op CP’s werkt, en ik die dus nooit electronisch kan begrenzen, leg ik hem terug in z’n doosje…

En hier, misschien de sterkste blok in mijn bezit, de RV met 47DEPS:

Snap alleen niet waarom die italiaan de luchtfilter aansluiting hier vanaf heeft gedraaid 😕
                                Maar goed, dit komt ook nog wel eens onder de Si of een toekomstige Citta (a)

pepko
                                Donateur

heb je de RV al lopend gehad dan? echt een kwijl blokje 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.