- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 10 maanden geleden door r32.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 mei 2012 om 18:46 #284529
Hallo allemaal,
Als aller eerst wil ik me ff voorstellen. Mijn naam is Jasmin ben 24 jaar oud. Voor de gene die denken hoe ik aan zoon naam kom ben geboren in Bosnie maar leef bijna mijn hele leven al in Nederland. Heb al vanaf mijn 15de al een scooter gehad moest altijd zo snel mogelijk op gegeven moment een 2de scooter bij gekocht. Een zip 13 cilinders verder had ik 27,5pk in mijn zipje zitten. Toen werd ik 18 zip werd jammer genoeg verkocht. Ik ging voor een auto. Nu 6 jaar later na een aantal auto te hebben gehad. Dacht ik l=wil weer een scooter of brommer bij hebben voor het mooie weer en dan wel een snor. Het werd een vespa ciao heb nooit gedacht dat ik er zo wijs mee zou zijn als nu. Had er totaal geen verstand van. Heb al vanaf het begin tegen me zelf gezegt moet niet teveel gaan kosten. Maarja uiteindelijk na bezit van 2 maanden is hij woensdag naar de spuiter gegaan. Heb hem gekocht van een member van dit forum. De brommer reed super starten lopen. Lak was minder hij was namelijk overgeschilderd met een kwast(zwarte frame rode velgen). Na 20 km te hebben gereden in totaal. Had ik een nieuwe revisie set voor de voorvork want met het remmen trok hij naar links. Daarna bleek het probleem nog te zijn waar uiteindelijk het aan de velg lag. 2 nieuwe velgen gehaald en probleem opgelost. De voorige eigenaar zij al dat ik niet aan de achter klok moest komen omdat daar mee geprutst was bij de vorige eigenaar. Ik had er toen geen verstand van en vond het best. Maar die andere velg moest er nu op gemonteerd worden en dus had ik geen keus. Heb hem los gedraaid waardoor gelijk erna de hele olie van de klokhuis eruit stromde. Wat nou later bleek dat er in het gat waar de schroef in zat voor het ophangen een gat in zat. Dat was gedicht met 2 extra dunne ringetjes en soort van kit. Was netalsof die gene toen een te lange schroef in gedraaid had. Daarna dacht ik ga de brommer maar overspuiten omdat hij er niet mooi uitzag. Had er afbijt opgedaan.

By jayjay00
Daarna alles mooi geschuurd. Action lak gehaald ben niet verder gekomen dan 2 lagen primer. Ik spoot het in een hokje van 2 bij 2. En was dus echt niet te doen. Last van me keel en ogen. Toen maar toch naar een spuiter gebracht een vriend van me. Die heeft hem woensdag gestraald en in de grond verf gedaan.
By jayjay00Vanmorgen opgehaald en geschuurd omdat hij te druk heeft. Nou wordt hij volgende week zaterdag gespoten daar hou ik jullie nog van op de hoogte. Zo zag mijn brommer er eerst uit

By jayjay00

By jayjay00Gisteren ondertussen de onderdelen binnen gekomen van jmpb. Was weer de helft vergeten te bestelen uiteraad. Dus volgende week maar opnieuw bestellen.

By jayjay00Moet nog een nieuwe complete koppeling hebben witte voetenplankje nieuwe bandjes. Zet alles er op nieuw op. Gisteren dus de nieuwe benzine kraan binnen gekregen, achterwiellagerplaat,nieuwe remkabels, nieuwe revisie achterklok, revisie balhoofd, nieuwe voor as, nieuwe benzinefilter+benzine leiding, moet nog even benzine tank schoonmaken iemand tips? als ik de frame heen en weer schud tikt er iets dus zit iets in maar weet niet hoe ik het er uit moet krijgen. Dus heb nu een week de tijd totdat mijn brommer terug komt van de spuiter. In die week ga ik die balhoofd ringetjes gedeeltelijk spuiten in zelfde kleur als de velgen. En de achterwiellagerplaat. Heel vreemd maar ik heb de achterwiellager plaat besteld op jmpb besteld. En op foto van hun site zie je heel duidelijk dat die plaat zilver is en die van mij is groen geel achtig. En bij hun zie je geen lagers want zit een soort van kering tussen. En die van mij niet.
Foto van die van mij
Moet maar even kijken wat voor ringetje daar tussen moet. Vreemd je veracht dat je krijgt wat op de foto staat. Dat is net als met mijn balhoofd revisie set is ook andere kleur. Nou ga ik van de week ook bezig met de achterklokhuis om te reviseren. Heb hem al uit elkaar en de velg van binnen schoon gemaakt.
Nou dit was het zo beetje zodra ik weer verder ben laat ik meer weten.
4 mei 2012 om 18:58 #468298Hoi heb ook zo een lager plaat ik gebruik hem niet en ga jmbp mailen nu komt er rotzooi tussen en is het lager zo stuk mail jij ook dan doen ze er misschien iets aan gr r32
4 mei 2012 om 19:03 #468302O oke ik vond het al zo vreemd. Maar die plaat is dus niet te gebruiken? Kan je niet een losse kering krijgen? of wat er ook maar tussen moet?
Edit r32 heb ze net gelijk gemaild dus doe jij dat ook gelijk maar. Heb er ook bij gezet hoe we dit oplossen
4 mei 2012 om 19:09 #468327Hoi Jayjay heb ze ook gemaild .
ook met hoe we dit oplossen ik zou het lager absoluut niet monteren dit gaat je zo stuk ivm vervuiling.
we wachten af hou je op de hoogte.
Gr r32
4 mei 2012 om 19:12 #468198Daar zit inderdaad een verkeerd type lager in, er hoort een gesloten lager in te zitten. De ‘keerring’ die jij ziet op de foto is een vast onderdeel van het lager.
Sowieso erg vreemd dat ze dat bij JMPB zelf niet is opgevallen, ze hebben er genoeg verstand van om te weten dat dit niet goed gaat..I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 mei 2012 om 19:20 #491504Nou,
eigenlijk is dit het topic vervuilen ,maar ik had een brug besteld bij jmpb en deze was echt krom van het lassen
heb deze wel rechtgebogen zelf 9 na ( na 30 min met persje ) maar eigenlijk voor 139 euro is dat toch niet de bedoeling heb dit wel ook gemaild.valt me toch tegen .
(sorry voor de off topic)
Gr R32
4 mei 2012 om 21:56 #465528He heren haha als aller eerst r32 maakt niks uit van je off topic. @Tonni idd dat dacht ik ook dat ze er veel verstand van hebben. Maar dit mailtje wat ik terug krijg van hun slaat helemaal alles. Dit sturen ze mij terug.
Ik zij: Ik heb van de week een paketje besteld bij jullie. Waaronder ook de
achterwiellagerplaat. Tot mijn verbazing wijkt hij helemaal af van
de foto. Op jullie foto is hij grijs die van mij is groen geelig. En
de hele kogellagers liggen bloot zit geen kering in. Hoe lossen we
dit op?Met als antwoord:
Dat kan kloppen, we hebben ze sinds kort van een andere leverancier,
omdat mijn vaste leverancier even zonder zit.
in principe maakt het niet uit dat er een open lager in zit, deze
wordt nl. afgesloten door de moer.
mocht je er toch nog niets mee kunnen, kan je deze uiteraard wel retour doen.Naar mijn eigen bewering komt dit open gat waar de kogellagers zitten komt tegen he velg aan en de moer aan de andere kant. Daarnaast maakt het niks uit. Ik vind hun top want bestel vaker bij ze en ben geen ervaren iemand in onderdelen. Maar iedereen kan stellen dat dit niet goed komt als je dat zo ophangt. Dus heb ze al mail gestuurd dat ik het terug stuur en die zelfde van hun site wil hebben. Waarna ik een mail terug krijg dat dat een week duurt. Dat maakt mij niks uit.
Ps kijk net weer op hun site van de achterlager. En tot mijn verbazing hebben ze de foto veranderd dus het mailen heeft wel geholpen. Nou maar hopen dan ik alsnog wel die zelfde krijg wat ze me beloofd hebben. Ga morgen gelijk terug sturen.
5 mei 2012 om 14:38 #440274Hoi Jayjay,
ik had dezelfde mail gekregen stuur het maandag ook terug.
gr R32
5 mei 2012 om 19:48 #4695579 mei 2012 om 18:42 #453778Vandaag de lagerdriehoek binnen gekomen super verlopen met jpmb. Had de pakking van de achter cardan stuk en dus jmpb gemaild of ze samen met de lagerdriehoek willen opsturen. Met dan ik het geld over maak voor de pakking. Dat hoefde niet dus wel goeie service.
Dus de achtercardan kon weer mooi dicht gemaakt worden.
Zo meteen nog even krimpkousen bestellen. En alles klaar maken voor het weekend. Als goed is word de ciao zaterdag gespoten. Kan niet wachten duurt me nou veel ste lang.
9 mei 2012 om 18:50 #453721Ziet er weer vers uit 😉
9 mei 2012 om 18:51 #452180Thanks:D
12 mei 2012 om 18:14 #456602Zo EINDELIJK is mijn brommer gespoten. Zit weer wat tegen natuurlijk want hij was niet aan de velgen toe gekomen. Die zou ik maandag krijgen en 2 kapjes en dus dan pas ook beginnen met opbouwen. Na heel lang gezoek en nadenken ben ik over de kleur uit gekomen. Zocht een heel aparte kleur en kwam uit op chocolate brown van Porsche. De velgen en 2 kapjes worden apparte wit gespoten ook van Porsche zelf. Hier wat voorbeeldjes alleen zie je het op de foto moeilijk. Of foto lijkt hij zwart achtig maar is heel donker bruin dus met wat gouden spikkels erin.
Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.:lol
12 mei 2012 om 18:20 #436072Die Ciao is wel erg mooi gespoten

Heb je die kappen proffesioneel laten spuiten ofzo?12 mei 2012 om 18:25 #467622Ja klopt zou het eerst zelf doen met action lak. Had het hele frame helemaal in afbijt gedaan. En eerste primer laag aan gebracht en verder kwam ik niet. Vanwege de gas lucht van die lak heb ik toch maar overwogen om naar de spuiter te brengen. Zou eerst laten coaten was trouwens goedkoper. Maar die had geen aparte kleuren en al helemaal niet deze chocolate brown
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.