Vespa-Ciao.NL
:: Jari’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jari’s Perso

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Lekker bezig, ben benieuwd naar de foto’s!

Wat betreft dat frame, je vind ze echt wel alleen geduld hebben.. Komt er vast wel weer een te koop binnenkort.

JariV
      Topic starter

Geel kenteken frame is binnen! Ook al helemaal gestript en samen met velgen en klein spul klaar voor stralen/coaten.
        Daarnaast nog meer onderdelen binnengekregen, en mijn carters weer inelkaar gezet met nieuwe lagers en pakkingen.

Verder lagers binnen van de lagerboer dus volgende week maar eens de voorwiellageradapter voor Grillo velgjes gaan draaien. Gelijk even tekening voor gemaakt, misschien handig voor de maten (aangezien deze afwijkend zijn van ciao/citta velgen):

(alle schuine kantjes zijn 45 graden, 8x per ongeluk weggesneden)

Solidworks bestanden ook beschikbaar, gebruikt materiaal is hoogwaardig assenstaal.

! Joor !

top, die tekening had ik net nodig!
          of kan jij er voor mij ook 1 maken?

lightlord
          Donateur

Ja daar zat ik ook op te wachten ..please please kun je er een paar meer maken 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
            Lightlord's Dizzy/Gypsi

JariV
            Topic starter

Ik ben nu helaas klaar met mijn stageperiode dus heb niet meer elke dag de mogelijkheid te draaien. Als ik deze heb gemaakt en getest kan ik als ik tijd heb er wel een aantal extra fabriceren.

lightlord
              Donateur

Dat zou wel erg tof zijn van je 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                Lightlord's Dizzy/Gypsi

! Joor !

Die tekening heb ik net nog even na gemeten omdat ik 6002 lagers heb en ze me dunner leken dan 12 mm.
                  Dat klopt ook.
                  De lagers die ik gebruik zijn 9mm breed en geen 12 zoals op jouw tekening.
                  En het tussenstuk wat 25mm doorsnee is is bij mij 43mm lang.
                  Dus 43 +9 +9 = 61 mm

Ik weet niet wat voor lagers jij wil gebruiken, maar als dat ook 6002 is moet je je tekening aanpassen.

JariV
                  Topic starter

Klopt wat je zegt, maar de uitsparing waar de lagers in moeten vallen in het wiel is 12,1mm diep. Daarnaast kwam die 2mm bij mij van de laklaag

JariV
                    Topic starter

Blokje even in elkaar gezet net. 1 homp alu, ziet er wel leuk uit met dat afgedraaide vliegwiel erop zo :p

Nieuwe tapeinden, naaldlager, pistonpen, clips, zuiger en pakkingen gemonteerd.

Edit: fotoos werken niet, regel ik van de week.

JariV
                      Topic starter

Achterklokje uitelkaar, alles schoongemaakt ligt nu uit te lekken. Glimt lekker nu, want zo’n vieze klok kan natuurlijk he met verse velgen.

Nieuwe keerringen erin gedaan, en als het droog is verse olie + pakking. De lagers waren allemaal nog goed, wat ik al verwachtte.

Er blijft zo vrij weinig over om te doen tot ik alle onderdelen heb laten coaten. De voorwieladapter moet ik nog draaien en als die ook klaar en passend is rijd ik even naar Metaalreiniging Badhoevedorp voor stralen + coaten.

Ik heb nu 5 citta’s staan maar ik ben er naar toe aan het werken om 2 in nieuwstaat te krijgen (geel kenteken met het poliniblok, blauw kenteken met std kickblok) en de rest gaat weg. Dat geld van de 3 ‘slopers’ gebruik ik dan voor het afmaken van mijn Citta’s.

Ook nog steeds op zoek naar een Pinasco vliegwiel, maar als dat er niet snel is blijf ik met de afgedraaide rijden.

JariV
                        Topic starter

Vorige week de azijn uit mijn frame gehaald en nog nooit zoiets smerigs gezien. Hele bruine en zwarte klonten kwamen eruit. Maar het heeft zeker zijn werk gedaan! de tank is gewoon weer strak en glad van de binnenkant. Alleen het bovenste stukje van de tank was helaas niet geraakt door de azijn, dus heb hem nu opnieuw erin staan. (Wel verse azijn)

Misschien handig om te weten dat de complete inhoud van een citta frame net onder de 5 liter uitkomt. Heb nu 10 liter azijn van ongeveer 20 cent per liter gebruikt en het resultaat is perfect.

Deze week komen er een aantal pakketjes binnen en dan zet ik ook 2 frames in de verfafbijt. Ik wou eerst alles laten stralen en coaten maar ik twijfel toch om het zelf te gaan doen aangezien ik nu wel een binnenlocatie heb voor het spuiten. Het gaat om het frame met geel kenteken en één van de sloop citta’s (de laatste met kenteken).

Verder heb ik van Marco een elec blokje, binnenpoten, std uitlaatje en schokbrekers kunnen overnemen waarmee ik 1 van de sloop citta’s compleet kan maken. Die is al gereserveerd voor / verkocht aan een vriend van me.

Als laatste nog over de voorwieladapters; ik heb op dit moment helaas geen draaibank tot mijn beschikking. Misschien dat mijn rooster de komende tijd nog verandert en dan zal ik hem gelijk draaien en testen.

Blokje op dit moment:

JariV
                          Topic starter

Artikel ,Aantal ,Subtotaal
                            Koplampoorrubber Citta ,4 ,€ 11,80
                            Treeplankmoer Citta ,10 ,€ 5,00
                            Voorvorkhoesset Zwart Gilera Citta ,1 ,€ 6,50
                            Kroon Lagervet – 65 Gram ,1 ,€ 2,49
                            Balhoofdset Compleet Citta/Ciao ,1 ,€ 10,95
                            Bevestigingset Kentekenplaat Geel ,1 ,€ 1,25
                            Cilinderkoelkap Clip Citta ,1 ,€ 1,99
                            Massaclip Motorblok Ciao/Citta/Si ,1 ,€ 1,99
                            Schijf Cilinderkoelkap Clip Citta ,1 ,€ 0,10
                            Schroef Cilinderkoelkap Clip Citta ,1 ,€ 0,17
                            Vliegwieldeksel/Koelkap Citta/Ciao ,1 ,€ 7,95
                            Vliegwielspie Citta-Ciao ,2 ,€ 1,50
                            Brandstofslang 1 Meter ,1 ,€ 1,95
                            Moer A-Koppeling Vespa M24 ,1 ,€ 4,75
                            Trekveerset A-Kopp. Malossi Vespa ,1 ,€ 16,50
                            Borgring A-Koppeling Vespa ,1 ,€ 1,50
                            Motip Primer Spuitplamuur Metaal – 400ML ,2 ,€ 11,98
                            Motip Zwart Mat – 500ML ,2 ,€ 11,98
                            Motip Zwart Zijde Glans – 500ML ,4 ,€ 23,96
                            Motip Ontvetter – 500 ML ,1 ,€ 8,50
                            Motip Blanke lak – 600 ML ,2 ,€ 11,98
                            Motip Primer Grijs – 500 ML ,4 ,€ 23,96
                            Motip Remreiniger – 500 ML ,2 ,€ 5,00
                            Motip Spraymaster – Pistoolgreep ,1 ,€ 5,90
                            Kabelset Gilera Citta 4-Delig ,1 ,€ 9,95
                            Harley Beugel Zwart Citta ,1 ,€ 22,50
                            Achterdrager Zwart Citta ,1 ,€ 24,99
                            Afdekdopje Achterdrager Gilera Citta P.st ,4 ,€ 3,40
                            Crankspie Vespa Origineel 9.0MM ,2 ,€ 2,02
                            Kabelverbindingsrubber Citta/Ciao/SI ,1 ,€ 0,99
                            Remhandleset Links Citta ,1 ,€ 19,99
                            Gashandvat CPL Citta ,1 ,€ 19,99
                            Bout Zeskant M8X10 Verzinkt Din 933 ,1 ,€ 0,14
                            Inbusbout M8X16 RVS Din 912 ,2 ,€ 0,72
                            Motip Primer Kunststof – 400ML ,2 ,€ 27,90
                            Motip Velgenspray Grijs – 500ML ,1 ,€ 5,99

Kleine bestelling geplaatst, b 😛

Rond de 20 spuitbusjes komen deze kant op, naast 2 citta’s wordt de husqvarna WRE125 (2-takt) voorzien van een nieuwe laklaag.

Ook toch gekozen voor een setje nieuwe handvatten en rekjes.

Wilk1985
                            Moderator

Lekker hoor, altijd fijn om je brommer een beurtje te geven voor de zomer :thumb!

Ik ben benieuwd naar hoe de Citta’s eruit gaan zien!

JariV
                              Topic starter

Frames afgelopen week dus compleet van alle onderdelen ontdaan:

Gister bezig geweest met de verfafbijt. Rustoleum is wonderspul! Werkt tien keer beter dan gamma/alabastine troep. Heb helaas de pot om laten flikkeren (:con) dus kon niet verder, maar het begin is er. Nieuwe pot wordt net afgeleverd (lang leve bol) dus kan van het weekend verder gaan. Nu is het helaas te slecht weer, dat ga ik niet riskeren met onbehandeld staal.

Ook de hardplasticen stofringen van Tom binnen gekregen, en een nieuw zadel van Fred.

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.