- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door JariV.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juni 2014 om 07:07 #494752
Heb hem er om gevraagd, hopelijk ziet hij het voor verzending vd velgen.
Edit: wat bedoel je met je mist een van de remhevels? Als ik een grillo pot ipv bravo pot pak bedoel je? Of iets anders waar ik rekening mee moet houden?
4 juni 2014 om 18:20 #494844Van het weekend een “ciao race frame” op geel kenteken ophalen:

Is natuurlijk gewoon een si-frame met stang ertussen, maar heb toch een si-brugje nodig en die zit erop. Ook kapjes erbij enzo voor 25 euro, geen geld toch!
Framepje ga ik misschien wel gebruiken voor mn project omdat het geel kenteken is, maar denk eerder dat die een keer doorverkocht wordt.
4 juni 2014 om 18:38 #494845Die heb ik ook zien staan ergens…
En er zit al een vespa-ciao.nl sticker op zie ik 😉
Leuk ding!
5 juni 2014 om 20:35 #494859Hoor niks meer van die gast ben benieuwd..
Woensdag ga ik een bravobrug met complete kick en varioset ophalen, mag van die gast tevens eraf halen wat ik verder wil behalve de voorvork.
Iemand nog iets nodig? Als het klein is kan ik voor je meenemen, ga namelijk wel met de trein..
Dan kan ik weer gaan bouwen, probeer ook nog een 42 of 43mm polini of pinasco te vinden.
Heb er eentje gezien maar daar is een stukje nycalsil is aan de bovenkant, is daar mee te rijden?
5 juni 2014 om 21:11 #494860Citta’tje ziet er net uit. 😉 Jammer van het si frame, daar kun je zeker wel wat leuks mee! Hoe zit het trouwens nu met die grillo velgen? Past daar gewoon een citta rempot in?
5 juni 2014 om 21:29 #494861Grillo velgen past geen cittanaaf in, maar wel een bravonaaf en die heb ik erbijgekregen van al_bundy.
Groene naaf met afgebladderde gele velgen is het nu, maar dat komt allemaal nog wel goed. Zitten nog 2 topbanden omheen ook dus ben heel blij met het setje!
5 juni 2014 om 21:44 #494862JariV, wat bedoel je met :
Heb er eentje gezien maar daar is een stukje nycalsil is aan de bovenkant, is daar mee te rijden?
5 juni 2014 om 21:56 #494863Een 42mm pinasco silver, aan de bovenkant van de cilinderwand (van ongeveer 7mm tot bovenste rand, 5mm breed) is er een stukje van de nicalsyl laag af.
Verkoper zegt er niks van te merken tijdens het rijden, maar ik betwijfel dit en vroeg me af of iemand dit kon bevestigen.Ik spel nicalsyl nu weer anders, een van de twee klopt vast wel :p
6 juni 2014 om 02:34 #494640Deze Pinasco heeft een chroomwand, vandaar dat er ook wel een stukje vanaf kan zijn. Dat het nog kan rijden klopt, maar prestatievermindering heeft het zeker wel. Zeker wanneer dit in het loopgedeelte van de zuigerveren zit.
12 juni 2014 om 12:16 #493679Ik heb mn nieuwe brug, compleet met kickstart en vario 🙂
Ongeveer tijdlijntje:
15/6
Brug demonteren, schoonmaken, monteren, nieuwe pakkingen overal22/6
Kabelboom nalopen, en aansluiten. Heb de originele stuurschakelaartjes enzo er zelfs nog bij23/6-29/6
Velgen opschuren, velgen spuiten, vaste voorwiellagers en CNC driehoekslager monteren, velgen monteren3/7
Laatste kans om iets te doen voor ik naar Venetië en Kratië vertrek voor 3 weken.13 juni 2014 om 07:23 #456268Leuke plannen! Maar is een speedengine niet iets voor jou, aangezien ik aan je plannen begrijp dat je wat harder wil?:)
13 juni 2014 om 08:59 #457892Hmm jawel, maar dan liever evo of reedvalve. En wil dan natuurlijk de kickversie en die zijn niet zo makkelijk te vinden.
Heb gister trouwens alles al schoongemaakt enzo, en het hangt ook al onder mn citta. Werkt goed 1x kicken is aan!
Ook van sproeier 64 naar 48 gegaan (bewerkte DR Evo blok is verkocht), dus zal een stuk zuiniger rijden.
Kwam er wel achter dat ik een 1050 snaar moet nemen ipv de 1025 die ik nu erop heb, hij ligt nu te diep in de schijven achterin.
13 juni 2014 om 09:38 #493782Lekker bezig Jari!
Ook foto’s maken he!;)17 november 2014 om 14:18 #495543Na 5 maanden toch wel tijd voor een update!
Heb mijn kickblok uitelkaar getrokken, en bij het frezen van de Polini 42 poorten helaas door het kleine carter heengegaan. Afgelopen vrijdag nieuw carterhelftje bij Marco opgehaald, die ga ik komende week bewerken.
Daarnaast revisiesets en pakkingen liggen voor mijn varionaaf, kickslakkenhuis en kickblok. Binnenkort een voorwiellagerconversiesetje (onthouden voor galgje) en CNC driehoekslager bestellen of maken op werk.
Grillo velgen, blokonderdelen, kickslakkenhuis, bromframe en kleine onderdelen in de komende weken verzamelen / klaarmaken voor stralen en powdercoaten. Ga ik laten doen bij metaalreiniging badhoevedorp.
Hiernaast nog YSS260 vering gekocht, een claxon (met knopje) en heb alle bouten en moeren in RVS klaarliggen.
Wat ik nu nog moet kopen/maken:
Kopen:
JMPB brug
Koplampunit?Maken:
JMPB brug aanpassen
Aangepaste kabelboom
LED achterlichtVerder staat mijn blauw kenteken frame met wat onderdelen in de verkoop, die verrekte brug is duur..
Inlaat van kickblok naar 13.5 geboord, geruimd en bewerkt met de dremel. Inlaatvlakje geveild en afgewerkt met dremel.
Verder heb ik weer een nieuwe Aprilia SR gekocht voor 50 euro, en die ben ik nu helemaal aan het opknappen. 2 citta’s in groot onderhoud gehad. Stuk of 10 blokjes gereviceerd en heel wat klein onderhoud aan cittaatjes. Nog een begrenst EO carter bewerkt en daar een PW41 op gezet, draait nu een mooie 55km (nog niet goed afgesteld ivm inrijden zuiger) op de citta van een vriend van me.
Van het weekend zal ik weer eens wat fotoos maken!
17 december 2014 om 09:25 #495686Intussen heb ik mijn varionaaf en kickslakkenhuis gereviseerd en gepoetst. De naafdeksel laat ik nog glasparelen.
Nieuw klein kickcarter gehaald en poorten doorgetrokken. Ik heb de standaardpoorten standaard gelaten en alleen de Wpoorten overgenomen in mijn carters, blijft een brommer voor dagelijks gebruik in Amsterdam. Alles ook helemaal gepoetst zelfs mijn krukas lijkt nieiw.
Ik heb nogsteeds een frame met geel kenteken nodig, wordt steeds minder zeker ervan dat ik er nog een ga vinden.
VerdeIntussen heb ik mijn varionaaf en kickslakkenhuis gereviseerd en gepoetst. De naafdeksel laat ik nog glasparelen.
Nieuw klein kickcarter gehaald en poorten doorgetrokken. Ik heb de standaardpoorten standaard gelaten en alleen de Wpoorten overgenomen in mijn carters, blijft een brommer voor dagelijks gebruik in Amsterdam. Alles ook helemaal gepoetst zelfs mijn krukas lijkt nieiw.
Ik heb nogsteeds een frame nodig met geel kenteken, dus als iemand er eentje weet, graag!!
Verder heb ik van jmpb 14″ semi slicks voor de grillo velgjes besteld, met nieuwe binnenbanden en die zijn ook binnen.
Stuurslotje en bandenmontageset erbij ook. En heb 2 complete sets polini42 liggen, beiden met nieuwe zuigerveren en pakkingen, eentje zelfs een nieuwe zuiger in doos.
Daarnaast ben ik een 3D tekening aan het maken voor een aangepaste achterbrug, die lasergesneden gaat worden.
Volgende update weer fotoos erbij, en nogmaals als je een frame weet met geel kenteken, laat het me aub weten!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.