- Dit onderwerp bevat 43 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door JariV.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2014 om 21:17 #283922
Het begon ongeveer 4 jaartjes geleden, toen ik een Aprilia SR met kenteken van een vriend kon overkopen voor 100 euro, deze zag er toen zo uit:

Kneiterlelijk dus met andere woorden.
Wel een leuk setupje:
Minarelli horizontaal blok
– 50cc snel Malossi Sport
– Malossi Delta Clutch
– Power One Racevario
– Power One P10 kruk
– Yasuni RBijmekaar goed voor een dikke 90 echte.
Dat merkte ik 2 dagen later, want ik wou hem natuurlijk ff flink planken. Geen rijbewijs of verzekering en wonend in Amsterdam deed ik dit savonds laat, op een onverlichte weg.
Had ik al gemeld dat de elektra niet werkte?
Je voelt hem al aankomen, geen licht, geen straatverlichting, hobbel. 3x stuiteren met dat ding en daarna de berm in gepleurd. Vloog toch zeker met 75 over die drempel en had alleen een gekneusde wijsvinger.
Toen was de kappenset naar de kut, maar deze vond ik toch spuuglelijk. Daarna stond ie er dus zo bij:

Zwart rode kappenset is hier al deels gemonteerd.
Daarna kwam ik steeds meer dingen tegen die niet goed gingen, en ik had ook nog te weinig ervaring met sleutelen om dit destijds in mn eentje te doen, en eigenlijk is hij zo jarenlang blijven staan. Totdat ik hem een aantal maanden geleden heb gestript, en al het goede heb verkocht / weggegeven. Framepje staat kaalgeschuurd in de schuur en zal ook nog wel verkocht worden, scooters zijn toch niet helemaal mijn ding.
Maar het sleutelen en pielewerkjes bleven me aantrekken, ik ben dan ook bezig geweest met onderhoud van scooters en brommers waar vrienden problemen mee hadden. Dit doe ik nu al jarenlang voor mn plezier en help ook graag altijd als iemand ergens niet uitkomt.
Enfin, nu over Vespa. Eigenlijk heb ik totaal niks met Vespa brommertjes. Ik ben dan ook trots eigenaar van een Gilera Citta.
Bij aankoop
Zag hij er als volgt uit, ik heb geen betere foto van toen helaas!

Blokje kreeg ik er los bij, onbewerkte snor CP carters met een DMP 50cc. Ik was nog niet zo bekend met cittas enzo, dus wist ook niet echt van het verschil CP en EO.
Citta opgehaald voor 150 euro, koopje toch? Moest alleen zelf een uitlaat en klein spul aanschaffen.
Dat speelde zich allemaal af eind december / begin januari. Hierdoor ben ik trots eigenaar van een van de eerste kentekenkaarten 🙂
De volgende setup is er als eerste opgekomen:
Standaard snor CP blok
DR43 Evo
13/13 sproeier 56
Poulie 70
Proma CCDit liep zachter dan de Citta van een vriend van me, met een origineel blok, 50cc EO.
Dagje nadat ik dat merkte heb ik het blok uit elkaar getrokken, en ben ik in de werkplaats op school gaan lopen boren en veilen. Revisie setje bij onze vrienden met de J besteld en dan kon ie weer in elkaar. Dacht ik.
Zag voor 50 euro een elektrisch blokje, onbewerkt op marktplaats. Gelijk overgenomen, uit elkaar getrokken, inlaat en spoelers bewerkt, revisiesetje voor dit blok gebruikt en opgebouwd met mn eigen spul.
Dit zit er nu eigenlijk nogsteeds onder, dus:
Bewerkt EO Blok
DR43 Evo
13/13 sproeier 64
Poulie 70
Proma CC.Ook heb ik een booskijker gefabriceerd met polyester vezelmatten en hars, wat redelijk is gelukt voor de eerste keer:

Op de Citta:

En nog traanplaat treeplankjes van Marco hier op het forum kunnen overnemen, wat maakt dat mijn Citta er nu zo bij staat:

Ook heb ik in de tussentijd een variosetje met Malossi voorvario op de kop getikt, deze heb ik gepoetst en ga ik nog voorzien van nieuwe olie, pakking, etc.
Verder staan nog op mijn lijstje:
Leovinci Handmade
Si-Brug
Grillo velgen
Kickblok
Malossi reedvalve / Polini evolution engine / Sprocatti lamellare frontale
Berini ontsteking
Proma Avionic IntruderOok in die volgorde van hoe snel ik het zal kopen waarschijnlijk.
Dit is voor nu mijn perso, kritiek en/of commentaar is altijd welkom!
— update 22/05/2014
Gister mijn paar weken geleden aangeschafte varioklok opengemaakt, en even spiritus eros losgegooid:
pre

Wel een ringetje kwijt geraakt, of deze was er al uitgelaten door de vorige eigenaar.
Held Fons heeft er twee naar me opgestuurd, zodat ik toch nog van het weekend mijn vario kan afmonteren!21 mei 2014 om 21:33 #494734Mooi verhaal! Je Citta ziet er netjes uit, ik sta alleen een beetje te kijken van je setup plannen, is dit niet een beetje extreem voor in Amsterdam?
Of wordt het echt een brommer voor af en toe? Mocht je eens een toertje mee willen rijden zal je in ieder geval goed mee kunnen komen!
21 mei 2014 om 21:38 #494735Die booskijker heb je mooi gemaakt!
21 mei 2014 om 21:41 #494736Thanks!
Brommer is meer voor het sleutelen en soms rijden, in Amsterdam beweeg ik me voort met OV en fiets, mede omdat ik na al die jaren nogsteeds geen rijbewijs heb.
Rollerbanken worden meestal binnen 5 minuutjes gemeld hiero, dus het valt ook allemaal wel mee als je gewoon uit je doppen kijkt.
22 mei 2014 om 04:30 #494724Mooie citta! En lekker setupje.
Gauw je rijbewijs halen dan! Als auto monteur moet je ook een auto rijbewijs hebben 😉
22 mei 2014 om 06:07 #494722Danku! Ja zit rond de 20 lessen nu, maar denk dat ik het net niet red voor de vakantie.
27 mei 2014 om 22:39 #494778Pakje JMPB binnen: pakkingen en een variosnaar. De variosnaar van malossi die ik had bleek voor een Si te zij, deze is nu voor de verkoop of ik bewaar hem voor als ik in de toekomst een Si-brug ga gebruiken.
Nog een blokje voor de verkoop inelkaar gezet wordt morgen opgehaald.
Ook een setje grillo velgen overgenomen van Al_Bundy, helaas in het geel dus duurt nog wel even voor die af zijn. Van de week alvast even met vario kloten met cittavelgjes.
28 mei 2014 om 05:52 #491035Mooi dat je nog een set velgen hebt weten te vinden.
Welke maat is de v-snaar?
30 mei 2014 om 22:29 #494793Komende week komen als het goed is 2 pakketjes met daarin dus het setje grillo velgen:

En deze Leo HM Straight van RaceCiao, mooi inruildealtje kunnen maken:
31 mei 2014 om 09:34 #494794Zijn die Grillo velgen nou zonder aanpassingen op een Citta te zetten?
31 mei 2014 om 10:16 #494795Ja, je hebt alleen wel de naaf uit het Grillo-voorwiel nodig.
Tenminste, dit heb ik overal gelezen en gehoord, nog nooit eerder geprobeerd. Zal wel even melden van de week!
1 juni 2014 om 13:16 #494804Mijn ervaring is dat een Ciao naaf niet past 🙂 Weet niet of er qua lengste verschil in de grillo en citta zit. Maar zoniet dan past die. Anders echt een citta naaf erin zetten.
1 juni 2014 om 17:14 #494810Je mist een remhendel van je voorwiel als je hiermee probeert te remmen gaat het dik fout..even een stripje ijzer pakken en het vast maken aan je spatbordbevesteging dan remt hij prima.
Een citta naaf past er ook niet in je hebt dan een bravo naafje nodig 😉Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi1 juni 2014 om 22:24 #494816Ik hoop/denk een bravonaaf mee te krijgen 😉
Mijn blokje wat er nu onder hangt ruil ik deze week tegen een origineel 50cc electrisch blokje met nieuwe cilinder en met bijbetaling van zijn kant. Deze gaat dan ook de verkoop in, en ik ben op zoek naar een kickstartblokje!
Die ga ik dan bewerken op een 43mm polini cilinder.
Allemaal hopelijk op een si-brug.
Kan echt nog wel een heletijd overheen gaan voordat dit er is, ben ook aan het sparen voor mijn vakantie en dat gaat voor.
2 juni 2014 om 00:10 #494755Had Al_Bundy geen kickblokje voor je die heeft er meestal wel een paar? 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.