- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 1 maand geleden door SB Garage.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2011 om 14:43 #282018
Mooi bezig geweest Jarco
Leuk om deze zeldzame onderdelen te zien en in originele staat terug gebracht.
De stickers vind ik wel mooi passen op de kappen.
30 september 2011 om 14:48 #282019Gaat de goede kant op Jarco

Leuk dat al dat zeldzame spul nog te krijgen is, wat zou je toch zonder internet moeten he:D30 september 2011 om 14:50 #282020Mooi schoon gemaakt al die onderdelen. Dat zijn er nogal wat meer dan een simpel bravo brugje. Nooit geweten dat dit type rem zo werkte.
30 september 2011 om 15:18 #282021Ziet er zeker mooi en fris uit8)
Die pinguins staan best cool trouwens:D
30 september 2011 om 15:19 #282022Thanks allemaal!
@ Avanti
Waar zouden we zijn zonder internet. 😀@ Bux
Die pinguins vind ik zelf ook erg vet hoe fout ze ook zijn. 😀@ Martino
De brug is idd. wel even anders als een normaal bravo brugje, hij is ook versterkt aan de achterkant.
Daarnaast is het speciale 3 hoekslager ook op 4 punten vast te zetten waarvan 1 extra op de brug en 1 bij de achtervering.

Ook loopt de brug af in een trechtervorm, je moet dus wel eerst het wiel monteren en daarna de koppeling, hij past simpl weg niet door de brug,alleen waarom daar voor gekozen is? 😕
( Brug heeft wel wat lakschade, maar dat kan de coater wel oplossen denk ik. 😀 )
30 september 2011 om 16:25 #282023
Waarom?Goed bezig daar
Wat je zelf al zegt is dit een interessant en mooi stukje techniek8) Omdat het 2speed systeem er niet uitziet alsof dit berekend is op kracht en hoge snelheiden is het maar goed dat je dit geheel orgineel opbouwd. En gezien de zeldzaamheid zou het natuurlijk ook zonde zijn hier het uiterste uit te halen:p1 oktober 2011 om 16:19 #282025@ Max 100% mijn idee.
Mochten de presaties origineel tegenvallen, ligt er al een plan om een aantal voorpoelies te laten maken met meerdere tand verhoudingen.Vandaag de achterklok schoongemaakt en voorzien van nieuwe olie.

Rechts ligt het schakel mechanisme, simpel palletje waarmee je de as in het midden van het wiel in en uit duwt en zo van tanwielverhouding wisseld.

Deksel met een uitgaande as en lager wat verdacht veel op een krukas lagertje lijkt.

De pin in de uitgaande as die er dus voor zorgt dat de kopelling koppelt en ontkoppelt.

Als je dus aan dit hendeltje trekt duwt er plaatje in het gat van de uitgaande as de pin van hierboven omhoog.

De tandwielen.

En na wat poetswerk en verse olie ziet alles er weer lekker fris uit.
1 oktober 2011 om 16:32 #282026Mooi hoor Jarco! Erg leuk dat je alles zo gedetailleerd laat zien hier
Setje is ook echt in topstaat. Mooi dat je er zo zuinig mee omgaat ook:) Ga zo door
1 oktober 2011 om 16:37 #282027Nice dit =) Ik had nog niet gezien dat je al zover was. Ik blijf deze zeker volgen =)
1 oktober 2011 om 17:13 #282028Unieke foto’s Jarco! Snap ik eindelijk een beetje hoe dit systeem werkt.
Toch blijft het een vreemde stap van Piaggio om een brommer hiermee uit te rusten.
Als tussenstap tussen een gewone brommer en Scooter met een normale versnellingsbak is het toch een soort Willie Wortel constructie!
PS heb je oude pakkingen hergebruikt of had je nieuwe liggen ? Lijken me vrij schaars..
PS2 niet vergeten met je oldtimer Ciao door te gaan! 😀2 oktober 2011 om 08:12 #282029Thanks mannen, ik heb zelf ook redelijk gezocht om eens wat te vinden over het 2-speed systeem maar zonder suc6.
Ik vind het zelf ook leuk om daarom zoveel mogelijk te laten zien/delen.@mini
Ziet er naar uit dat we je theorie kunnen onderbouwen. :haha
Ik heb de oude pakking helaas niet heel kunnen houden tijdens het demonteren en een nieuwe vinden is een onbegonnen missie.
Ik heb er voor gekozen ( ondanks ik tegen vloeibare rommel ben. ) om vloeibare pakking te gebruiken, er zit een dun laagje tussen wat hem net afdicht.
Betrefd de oldtimer hoef je je geen zorgen te maken, eerst de bravo dan de oldie.
( wil tenslotte wel meerijden met de volgende oltimer tour. 😀 )Vanmiddag gaat de koppeling onde het mes, en zal hier ook weer wat duidelijke foto’s van maken ik meld er vast bij dat ik hem niet helmaal loshaal want er zitten nogal wat strakke veren in en heb vernomen dat het geen makkelijk klusje is om heb weer in elkaar te zetten. 😛
2 oktober 2011 om 09:35 #282030Hey Jarco,
Had je perso nog nooit eerder gezien maar echt leuke & intressante perso, ik blijf hem volgen! Ben benieuwd hoe je het nou straks vind rijden.
Lars
2 oktober 2011 om 10:24 #282031zotte vorderingen!
uniekste perso hier op de site, en dan nog eens in een dubbel zo unieke categorie!Mooi om zien hoe je ermee omgaat, en het opbouwt!
Echt leuke foto’s!Ga zo door 😉
2 oktober 2011 om 17:51 #282039Hey bedankt voor de complimenten.

Vandaag nog even de koppeling grondig schoongemaakt.
Plaatjes zeggen meer als woorden.

Zoals het er naar uitziet is het koppelinsplaatje gescheurd, maar verwacht eigenlijk geen problemen het zit nog goed vast.
( Mocht dit tegenvallen heb ik nog een reserve. 😛 )

Na het poetsen:

En nog even in elkaar gezet. ( Foto’s zijn van iets mindere kwaliteit omdat het al donker is. )

Volgende stap is het schoonmaken van de rest van de bravo, gok dat ik het ergste wel gehad heb nu. 😀
Ik zal komende week nog wel een filmpje maken van een werkende voetrem en het koppellen/schakelen.2 oktober 2011 om 17:53 #282040Zo goed als nieuw =) Goed bezig
Ziet er echt super uit 
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.