- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 1 maand geleden door SB Garage.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juni 2011 om 20:35 #281283
kijk leuk om te zien dat handvat gedeelte ;)! toch weer is wat anders haha.
23 juni 2011 om 21:54 #281284Je laat er geen gras over groeien jarco I like that
29 juni 2011 om 19:06 #281298Ik ga er zeker geen gras over laten groeien. 😛
Nog even een klein updatje in de vorm van aanwinst die ik al eerder gepost had.

Dit is een erg net 2-speed systeem al zeg ik het zelf, ik denk niet dat er betere gevonden gaan worden. 😛
Er is geen spatje roest of overtollig vet/vuil te bekenen.
Kwa onderdelen ben ik zo goed als compleet en zal ik hopelijk eerdaags een blokje kunnen opbouwen en kunnen testrijden.Als dit allemaal naar zin loopt gaan we voor het opknap, spuit en coatwerk.

Bij deze wil ik Kevin030 nog bedanken voor de voorvelg. ( Sorry staat nog niet op foto. )
29 juni 2011 om 19:11 #281030Haha mooi he! Ik sta toch vaker versteld wat voor mooie en degelijke systemen ze bedacht hebben bij Piaggio. Ik heb zelf nog een origineel bravo uitlaatje liggen, daarom stelde ik de vraag of je die al had.
30 juni 2011 om 12:33 #281303Jarco, ik wil je zegge dat ik het echt prachtig vind!
veel succes!al leuke vorderingen gemaakt op zo 1 weekje 😀
24 juli 2011 om 00:51 #281571Gave brommer en leuke ideeen. Lekker doorgaan zo!
24 juli 2011 om 07:26 #281572Hey bednakt voor de reacties.
Ik wacht momenteel op een CP blokje voor deze brom, als het goed is is deze onderweg.
Dan zal het blokje opgebouwd worden en bravo voor een test rit in elkaar geknald worden.Als die lekekr rijd is het op naar de coater, schoonmaken, en eventueel spuiten van onderdelen.
7 september 2011 om 16:07 #281891Zo even updatje hier, het gaat niet snel maar eind van het jaar hoop ik stiekem wel klaar te zijn. 😉
Een fototje voor leuk, het verschil in krukas lengte:

Uiteraard het krukje even netjes gepoetst.

Heb dankzij een forum lid een mooi CP cartersetje gescoord alleen was nodig toe aan een poetsbeurtje.

Ik ben nu aan het wachten op een std 50cc cilindertje.
( Ja heel slecht, met alle spullen die ik in huis heb heb ik geen std. 50cctje. )Daarna kan het blokje afgebouwd worden en zal het afstellen en testrijden snel beginnen.
Als het blokje eenmaal lekker loopt gaat de rest van de brommer uit elkaar en zal deze gecoat, gepoetst, en gespoten worden.
Ondertussen ben ik al begonnen met wat kleine dingetjes poetsen en reinigen zal hier eerdaags weer een updatje van doen.
7 september 2011 om 16:11 #281892Nice blokje 😉 super bravo invasion op het forum.
7 september 2011 om 16:57 #281894Hele vette brommer deze superbravo. Interessant systeem ook 2-speed ik heb het nog niet in het echt gezien!
Dit is inderdaad ook zon brommer die je gewoon origineel houdt, erg gaaf..
7 september 2011 om 19:51 #281897Ik hoop ook echt wel dat de bravo als dagelijks vervoer kan dienen dat ding is echt geil voor je kont. 😀
@Wilk1985
Brommer blijft idd. 100% origineel, hoewel ik niet weet wat voor inlaatje het beeste had. 😕
Gezien de snor getimede kruk gok ik dat dit niet het 12mm belgisch carter had wat het nu word. 😛Ik moet nog een paar onderdeeltjes zien te scoren ( Speciale trapas en gashandvat met decompressi eraan vast. ) die ik al wel gevonden heb maar simpelweg wat te duur vind voor het mooie. :p
Aan de ander kant denk ik dat het het geld wel waard is gezien de brommer echt zoe goed als origineel word dan.
8 september 2011 om 14:29 #281916Zeer mooi project.

Heb je toevallig al een foto van het geheel met je huidige onderdelen?
Die genoemde onderdelen zou ik in jou geval zeker wel aanschaffen.
Mocht je nog wat 2 speed bravo foto`s willen stuur gerust een pm.
8 september 2011 om 14:37 #281917Jarco :
Aan de ander kant denk ik dat het het geld wel waard is gezien de brommer echt zoe goed als origineel word dan.
Je bent nu al zo,n eind op weg, ik zou niet op de laaste onderdeeltjes om hem echt af te maken gaan bezuinigen.
Spul is toch vrij schaars en dus ook vast vrij waarde vast
8 september 2011 om 16:10 #281919@ bux
100% met eens heb het knopje kopen zojuist ingedrukt. 😉
Had het zetje denk net even nodig. 😛@ Robertez
Heb nog geen compleet plaatje ik wil eerst het blokje af hebben en dan ga ik aan de rest beginnen.

Ik heb zelf inmiddels ook een map vol hier met bravo 2 foto’s maar bedankt voor je aanbod. 😀Er zitten ook een paar bravo 3’tjes tussen en ben er inmiddels achter dat deze ook echt 3 versnellingen hadden.
Echter niet een zwaardere vertanding erbij, maar juist een lichtere. 😕
Ook zijn de bravo 3 std. uigevoerd met kickstrart en andere voetrem.Heb vandaag ook 2 extra poelies binnen gekregen ben er erg blij mee gezien mijn huidige een aardig loopspoor heeft.
30 september 2011 om 12:15 #282017Updateje:
Al redelijk bezig met het schoonmaken van de onderdelen.
Gelijk maar begonnen met de voetrem/trapper systeem.
Hieonder aan de hand van de fotos probeer ik te laten zien hie het werk.Smalle as met tandwielmechanisme/bevestiging voetrem kabel.

Trapas deel 2 het dikke gedeelte waar de smalle as ingeschoven word en het deel wat door de brug heen gaat.

Door het tandwielmechanisme is het dus mogelijk om vooruit te fietsen alleen zal het systeem blokeren waneer je terugtrapt.
Hierdoor heft het complete mechanisme en zal deze de rem inschakelen.Leuk stukje techniek, simpel maar toch geniaal bedacht.
( Je moet er maar opkomen. 😉 )Edit:
Weer een stukje verder:

Zometeen de kappen maar eens een poetsbeurtje geven, moet weer voorzichtig gebeuren de stikkers hebben niet zon zin om vast te blijven zitten. 🙁
Ik heb gelukkig een handige vriendin dus eens even vragen of ze ze voor mij digitaal kan maken, dan is het laten uitsnijden van nieuwe stikkers geen enkel probleem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.