Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Superbravo 2 ( replica )

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Superbravo 2 ( replica )

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Topic starter

Hallo Allemaal,

Tijd voor iets nieuws:

Zoals sommige van jullie weten ben ik sindskort in het bezit van een redelijk nette Superbravo en omdat ik al een tijdje het 2-speed systeem in huis heb liggen ( en 2e onderweg is inc. brug en kappenset. ) ga ik van deze Superbravo een Superbravo 2 maken.

De brommer verkeerd dus in redelijke staat alleen na nadere inspectie bleken de lak en plastic kappen niet overal even netjes meer.

Volgens de verkoper deed die het niet meer en wist niet waarom, even de tank met benzine gevuld en denk 10 keer gekickt en er was resultaat:

Het doel is dus om deze Bravo als deze te maken:

Op motorish gebied wil ik eigelijk niet veel afwijken dan std.
      Eerst maar eens kijken hoe dit origineel gelopen heeft dan kunnen we andere opties nog bekijken. 😀
      Kwa uitlaat word het waarschijnlijk de summit bovenlangs, vind ergens dat deze crosser look uitlaat op een crosserlook brommer thuishoort. :thumb
      Hoogstwaarschijnklijk worden alle kappen gespoten, en de resterende onderdelen netjes geaoat.

Updates volgen.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

klinkt goed jarco ;)!
        uitlaat is niet origineel haha dus wel even vervangen dan :)!

ben benieuwd naar het 2speed systeem.
        ga je deze ook aanpassen zoals vincent had gedaan voor de snelheid :)?

Jarco
        Topic starter

Nee, ik wil de brommer eigenlijk zo origineel mogelijk houden, het hoeft geen snelheidsmonter te worden.
          Eerder een brommer die alleen met lekker weer zijn plaats in mijn kamer gaat vervangen voor buitenlucht.
          Ik weet het uitlaatje is niet origineel maar vind summits bovenlangs staan vet cool staan op Bravo’s. 😛

Ff van je gejat Edjuh. 😉

Javad
          Donateur

Dit is echt een supermooie Bravo, ik denk het mooiste model dat ik ken.
            Dat tankje ziet er sportief uit.
            Ik zie op het plaatje van de folder dat er een ander spatbord op zit, ga je die er ook op zetten?
            Staat wel mooier vind ik.
            Die Summit bovenlangs staat ook echt gruwelijk op de Bravo zo te zien.

Veel succes met de wedergeboorte van de brommer.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Edjuh
            Bijdrager

Nice jarco!

En die summit is een goede keuze, staat inderdaad zeer sexy

Jacky
              Bijdrager

Mooie brommer jarco. Deze velgen vind ik persoonlijk nog beter staan! Ik zie dat deze gewoon vespa in de tank heeft staan. Bij mijne zit hier echt een plaatje ingeschroefd.

Sebastard
                Bijdrager

zal ik jullie eens schokeren?

16 jaar geleden was mijn eerste brommer zo een,met 2speed erop,kreeg hem niet goed lopend,en voor 30gulden verkocht.
                  De nieuwe eigenaar heeft er aan gesleuteld,en aan de praat gekregen.
                  Na een week reed hij zn vork krom op een auto,
                  hij was het zo zat dat ie hem zo naar de ijzerboer gebracht heeft en in de pers gedumpt voor een tientje (zo’n ouderwetse blauwe).

pepko
                  Donateur

damn sebastard, als ik jou was zou ik die post verwijderen voordat je een ban te pakken hebt :pest

@ jarco: succes met je projectje! ik ben benieuwd.

Jacky
                    Bijdrager

haha sebastard wat een verhaal. Had je toen maar geweten wat je in handen had want je krijgt er waarschijnlijk nooit meer zo een.

@ jarco, is dat een originele superbravo uitlaat die er op de foto op zit? De demper lijkt er niet op maar de uitlaat zelf wel..

Waarom?

Persoonlijk kan ik niet heel wild worden van dit model, wel is dit een zeer leuk project om te volgen en word vast iets bijzonders:thumb Het 2speed systeem blijft interessant en ben benieuwd hoe dit ook gaat lopen.

speedbuxy
                        Bijdrager

Mooie plannen jarco en ook een zeer vet type die je op het oog hebt om een replica van te maken:thumb

Tonni
                          Moderator

Mooi projectje.
                            Ben zelf niet zo wild van de 2-speed. Heb zelf zo’n SuperBravo-2 gehad en het viel mij erg tegen, veel te lichte overbrenging.
                            Mijne liep origineel misschien 30 in z’n 2, vol gas.

Na een klein beetje opvoeren (grote inlaat, 41mm DR en Homoet uitlaatje liep hij brullend van de toeren 60/65)

Maar een redelijke bijzonderheid is het, dat dan weer wel!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jarco
                            Topic starter

Thanks voor de replys iedereen!

@ Javad.
                              Gezien dit achterspatbord gescheurd is en eigenlijk wel een nieuwe wil probeer ik wel een zelfde te zoeken als op de foto. 😛
                              Anders he ik er redelijk vrede mee dat die niet 100% hetzelfde is. 😉

@ Sebastard.
                              Dat is idd. een droevig verhaal man, er zijn al niet veel van deze brommers en om zo aan een eind te komen is best wel zielig. 🙁

@ Jacky
                              Ik denk niet dat dit de originele uitlaat is, het is een Sito Flash.
                              Mij was zelf ook al opgevalen dat die erop lijkt maar niet hetzelfde is.

@Bux.

Ik had altijd al een zwak voor de witte verzie van deze bravo’s maar dat maakt de zwart rode zeker niet minder mooi. 😀

@Tonni
                              Dat zijn idd. droevige snelheden voor zon mooi systeem.
                              Het scheelt wel dat het geen snelheidsduivel hoeft te worden dus ben niet bang om niet hard te rijden.

Maar een redelijke bijzonderheid is het, dat dan weer wel!

En daar doen we het voor. :thumb

Robertez
                              Bijdrager

Zeer leuke perso! 😀

Succes met je project man.

Jarco
                                Topic starter

Thanks.

Gelijk maar even een updateje:

Kappenset vandaag binnengekregen, zijn niet de mooiste meer maar had niet anders verwacht.

En uiteraard een onderdeel dat niet mag missen, het schakelhandvat.

Nu is het wachten op mijn 2e set en dan zal het spul eerst gemonteerd worden voordat er gelakt en gecoat word.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.