Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Hey Jarco,

Echt een supervet blok, een simo roterende inlaat i.c.m. een 42mm Simo LC! Echt nice:thumb

Even over die uitlaat ik zou mooi deze “Fabrizi” monteren, niet helemaal in de Simonini theme maar wel mooi. Of gewoon voor een Simonini Racing gaan, ook al is dat meer richting de mainstream uitlaatjes en toch wel minderwaardig aan het blokje.

Jarco
      Topic starter

Nog bedankt voor de reacties, alleen moet jullie lichtelijk telleurstellen.
        Mijn schoonvader is erg druk op zijn werk dus heeft geen momenteel geen tijd om de schijfjes te laten snijden voor het roterende blok.

Maar als tijdverdoenning om de ogen ook nog een beetje te verwennen ben ik met wat anders begonnen.

Kon het helaas niet laten de carters een hittebestendig kleurtje te geven dus sorry voor een ieder die het niet mooi vind. ( ik wel! :fuck2 )
        ( Komt waarschijnlijk nog een mooie glimmende blanke laklaag over. )

Verder zijn de plannen om 2 simpele 50cc tjes te monteren met ieder 1 cittypower waarvan er 1tje gruwelijk omgelast moet worden. Kwa inlaat ben ik er nog niet helemaal uit maar wil zowiezo even wachten op die van SVB om dit werkt, dit lijkt namelijk een van de meest makkelije/rendabele oplossingen.

Het achterste cilindertje krijg zowiezo een watergekoelde kop en voor de rest van de koelling heb ik al wat ideetjes alleen moet mezelf nog eens flink kraken onder wat voor model brommer ik dit wil gaat rijden.

Moet helaas ook nog 2 nette krukjes vinden heb er vorrig weekend 4 weg kunnen gooien waarvan ik dacht dat deze goed waren. 🙁

Spulleke!

Rood ziet er lekker vers uit Jarco:D
          Vraagje waarom heb je een carters wat elektronisch ontstoken is, en eentje die cp ontstoken is?
          Want dat begrijp ik eerlijk gezegd niet helemaal.
          Ik snap überhaupt nog niet echt de werking van de ontsteking op een dubbelcilinder blok.

Jarco
          Topic starter

Thanks,

Ik wil beide cilinders op de elec. ontsteking laten draaien dmv 2 cdi’s ik gok dat SVB dit ook gaat proberen.
            Om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen idee of dit gaat werken maar de keuze voor het 2e deel als CP carter was meer omdat ik die in mijn buurt had liggen. 😀

Mocht het elec. niet gaat werken kan ik altijd nog naar CP’s gaan.

speedbuxy
            Bijdrager

Jarco :
              om de ogen ook nog een beetje te verwennen

Das goed geslaagd want ziet er sexy uit8):thumb
              En dat rood beschouw ik zelfs als upgrade want geeft het een veel betere look:thumb

Jarco
              Topic starter

Thanks, zo keek ik er zelf dus ook tegenaan. :thumb

Maar speciaal voor jouw dan. 😀
                ( Nee word niet de setup ookal zal het wel erg sexy zijn. 😛 )

Edjuh
                Bijdrager

Yummy!

Zet je een euro kop op die achterste cilinder?

Je zou ook voor een 41mm polini luchtgekoeld kunnen monteren.

Jarco
                  Topic starter

Hey Edo,

Nee ik heb een dicht gelast polini LC kopje liggen hier, dus eigenlijk hetzelfde als de eruo.
                    Ik heb wel met het idee gelopen om achter een 41mm LC te monteren en voor een AC maar op de een of andere manier vind ik zonde van mn 41LC. 😕
                    Ik begin liever eerst met 2 stock 38mm en denk dat als het eenmaal loopt je daar ook erg veel fun mee heb. 😀

Hoe gaat het eigenlijk met jouw plannen voor het tussenstuk, word dit een lange termijn project of stiekem al bezig?

Florian
                    Moderator

Dat ziet er allemaal super uit Jarco:thumb
                      Ik zou het allemaal mooi op een Citta monteren als ik jou was;)

eidos
                      Donateur

Zozo.. Dat zijn al beste vorderingen. Leuk om te zien dat je eerst voor een setje van 2 50cc cilinders gaat. Maar deze 41mm LC’s zijn daarintegen ook zeker niet verkeerd. Ben je direct van het koeling’s probleem af. Misschien een idee om een soort computer ventilator naast je achterste cilinder te hangen?

El Citta
                        Donateur

Goed bezig Jarco! Vind het kleurtje ook wel wat hebben zo, De “Red Racing Jarco Twinner” 😛 Je zegt dat je er qua inlaat nog niet helemaal uit bent. Maar het wordt sowieso een membraangestuurde inlaat neem ik aan, gezien je verschillende inlaatjes?! Succes ermee, gaat vast goed komen:thumb

Jarco
                          Topic starter

@ Eidos

Ik heb wel aan een soort gelijk iets gedacht, een luchthapper met binnenwerk gericht naar de cilinder gaat zowiezo gebeuren.
                            Daarnaast is het misschien mogelijk om een fan krukas gestuurd te maken. ( alleen die tekst vloog door mn hoofd heb er nog niet echt een beeld bij. 😛 )
                            Ik moet er zeker nog over brainstormen, maar een fan gestuurd op de ‘ontstekings’ spoelen zal wel erg mooi zijn. :thumb

@ Citta89

Haha zal eerdaags eens pattent gaan vragen op die naam. 😀
                            Ik wil eigenlijk wel het liefst naar een membraam gestuurde inlaat, puur omdat ik ook zelf de tools niet heb om een krukas te gaan verlassen. 🙁
                            Ik zal zeker even afwachten naar het blok van SVB ben ook erg benieuwd hoe dit gaat worden uit het laatste bericht begreep ik dat hij bijna in de test fase zit.

Mijn blokje zal niet in een maand tijd af zijn maar lopend ga ik hem zeker krijgen. 😀

svb
                            Bijdrager

he jarco je bent lekker bezig geweest he!!
                              past het tussen carter mooi??
                              ik zal morgen avond een paar update foto`s in mijn perso plaatsen
                              over een maand of wat maar een BI-CILINDRO tour houden of niet”‘

mijn blok kan zodra ik 2 citty powers heb, gestart worden!!

Jarco
                              Topic starter

Bi-cilindro tour is wel cool alleen denk niet dat opkomst groot zal zijn. 😀

Het tussencarter paste ( bijna ) perfect, heb wat bevestigings gaten in de carterdelen moet opruimen en 1 van de cilinder glijd wat stroef het carter in maar dit zijn kleine niet noemenswaardige aanpassingen. :thumb
                                De voet op beide kanten is nagenoeg perfect vlak aan elkaar dus er hoeft niks gevlakt te worden. :thumb

ChrisNL
                                Bijdrager

dat gaat de goede kant op zeg ik :thumb

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.