Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Dat ziet er zeer goed uit Jarco, uitlaatpoort heeft ook een erg mooie vorm meegekregen:thumb
      Nu hopen dat deze wat langer meegaat in tegenstelling met zijn broertjes.

speedbuxy
      Bijdrager

Zo na tuning ziet z,on uitlaatpoort er best nog wel goed uit:thumb
        Je denkt dat je door de fluiters niet zoveel meer kan, maar dit is toch goed genoeg zo:thumb
        (hoogte van de uitlaatpoort oogt orgineel ook wel al vrij netjes)

Jarco
        Topic starter

Thanks allemaal. :thumb

@ Tnerual

Ik moet je heel eerlijk bekenen dat ik niet naar de timingen van de cilinder heb gekeken dus kan je niet zeggen of die toeren of koppel gericht was.

Het is de versie die Athena gekopieerd heeft ik heb enkel van de 4 boosters 2 U-poorten gemaakt net als meerdere in de familie.

Het DR blok kwam uit italie en dat was ook te zien, op de een of andere manier moeten ‘hun’ ( Met uitzonderingen op hun. ) altijd alles tot de max vijlen en netjes afwerken staat niet boven op het lijstje. 😉

Vandaar dat het blokje ook veel liefde nodig heeft, het tapeind van het kleine carterdeel lag bloot en was aangesmeerd met vloeibare rommel, ook zaten er 2 gaatjes in het carter en heb deze dus gedurafixed. ( Blijft geweldig spul. )

Het grote carterdeel is nog een twijfel geval omdat de lagerplassing niet fris meer is..

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dit gaat lopen, maar eerst hopen dat mijn schoonvader aan verenstaal kan komen voor de schijf.
          De schijf die ik erbij heb is op het randje en wil liever een nieuwe.

@ Bux

Ik durf idd niet veel verder te gaan i.v.m. de fluiters maar het is een behoorlijke verbetering t.o.v. de std. poort.

@ Martino

Ik zal eerdaags wel een poortmapje maken van de huidige situatie. :thumb

Jarco
          Topic starter

Niet echt een update maar wil wel laten zien wat er in deze vrieskou op de achtergrond aan het ontdooien is. 🙂

Dankzij Rikieboy eindelijk het juiste verenstaal gevonden om nieuwe roterende schijfjes uit te snijden. :thumb
            ( Nogmaals thanks kerel! )

En dan een sneak-previeuw van het blokje.

Gelukkig past de MDM uitlaat wel i.c.m het simo/euro kopje, de fabrizi liet het hier afweten.

speedbuxy
            Bijdrager

Zeer vette combo8):thumb
              En de uitlaat lijkt er idd wel voor gemaakt zo mooi komt dit net uit:thumb

Docs
              Donateur

Dat wil wel lopen straks 😀

Lennaert
                Sleutelbeheerder

ziet er ghail uit. rijden met dat ding.

Lastpak
                  Bijdrager

super en uniek blok!
                    je gaat dus meer schijfjes maken, uiteraard met een reden.
                    wil je deze een groter gat geven voor een grotere inlaat of wat is de bedoeling?

El Citta
                    Donateur

Wauw Jarco!! Dat is een heeel knap blokje:thumb Mooi dat je het carter op deze manier nieuw leven inblaast. Heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Succes met de opbouw verder 🙂

Martino
                      Moderator

Zo Jarco, jij denkt echt hetzelfde wat betreft het blokje. (Op de uitlaat na dan). Ziet er wel goed uit die foto.
                        En alvast bedankt voor de schijf. 😉

Jarco
                        Topic starter

Thanks voor de replys jongens.:thumb
                          Vind het zelf ook wel een kwijlende combo zo. 😀

@ Lastpak.

In eerste instantie wil ik de originele schijf gewoon namaken omdat mijn huidige zo goed als op is. ( Uit 1 plaat kunnen er waarschijnlijk 4 tot 5 )
                          Er zal ook zeker een schijf of 2 naar Martino gaan gezien die ook bijna een roterend blokje compleet heeft. :thumb

Het 2e plaatje is idd. mooi om mee te expirimenteren, ik denk dat het het slimst is om hier schijven met een kleine opening uit te halen zo kan je ze zelf bewerken en groter maken.

Het is een langzaam project maar het staat zeker niet stil, ik wil deze zomer eerst de bravo 2 maar eens rijdend hebben en dan gaat de volle aandacht naar dit blokje.

Waarschijnlijk ga ik mijn witte ciao hiervoor gebruiken een een overhauling geven, heb al wat leuke special plannen in mijn hoofd. 😛

Ik ben ook lang opzoek geweest naar de goede zuiger en eigenlijk komt de polini 42mm perfect uit kwa slotjes, zie die alleen maar eens te vinden los..

Ik kreeg bij het verzenden van de MDM uitlaat 2x een 42mm toriani zuiger mee gestuurd en heb besloten met deze zuiger te rijden alleen met enkel de bovenste veer. Het word geen dagelijks vervoer en met 3 extra zuigerveren op zak denk ik best dat ik me hier even mee kan vermaken. 😀

@ Martino.

Het is de enige passende uitlaat die ik momenteel heb liggen dus heb weinig keus. 😀
                          Maar heel misschien laat ik het oude model simo calibrata omlassen dit maakt het plaatje kwa merk wel compleet natuurlijk. :thumb

Martino
                          Moderator

Volgens mij hadden we het hier al een aantal keer kort over gehad, maar waarom zoek je niet naar een nieuw Pinasco zuigertje?
                            Beide nieuwe versies hebben de slotjes goed lopen. Aan weerszijden van de pistonpen. Wanneer je de versie zonder de 3 vierkante gaten voor de boosters hebt, maar gewoon met 2 rechthoekboostergaten komen die ook nog eens mooi overeen met je boosters in de cilinder.
                            Het is waarschijnlijk makkelijker een Pinasco zuiger te vinden dan de Polini idd. Welke penmaat zoek je overigens? De Simo kruk zal wel een pen 12 meebrengen.

Edit: Zelfs de oude versie Pinasco zuigers passen erg mooi in de Simo LC. Alleen zit je dan weer met de 3 gaten die net niet helemaal perfect je boosters voeden.
                            Beter kijkend naar de cilinder doet ook vermoeden dat hij voor een 46mm slag is bedoelt. Had jij dit al eens bekeken?

Lastpak
                            Bijdrager

ik vond het al gek dat je zoveel schijven wilde, vandaar dus!
                              het zou wel gaaf zijn als je met een experimenteel schijfje er meer weet uit te halen, we zullen zien.

je bravo 2 vind ik ook supervet, ik dacht dat je er klaar mee was ofzo. goed om te horen dat je ermee door gaat.
                              en nu zijn we allemaal nieuwsgierig met wat je met de witte ciao gaat doen:).

Jarco
                              Topic starter

@ Martino.

Ik heb een pinasco zuigertje liggen met 3 gaten en heb om de reden dat de boosters gaatjes niet mooi uitkomen gekozen om niet met deze te gaan rijden.
                                Ik ben niet zo van zuigers bewerken. 😛
                                Het zuigertje wat ik heb heb is Pen 12 dus dat komt ergens wel lekker uit.
                                Het was mij tijdens het meten van de poorthoogte al opgevallen dat deze wel eens voor een andere slag bedoeld kon zijn.
                                Ik moet ook nog een kruk hebben dus zal dit nog eens nader moeten bekijken. :thumb

Zoals ik zij gaat dit project langzaam door dus ben blij met een ieder die meedenkt en advies geeft. :thumb

@ Lastpak.
                                Thanks. :thumb
                                De bravo ligt zeker niet op zijn gat alleen ben gewoon niet zo heel actief buiten met dit weer.
                                Als ik het frame erop monteer kan ik eigenlijk al test rijden dus dat komt zeker goed dit voorjaar.

De witte ciao plannen moeten nog even wachten, maar gezien ik geen simo radiateur heb voor dit setje, zit ik te denken om er 1 te laten maken. 😀

Rickieboy
                                Donateur

succes Jarco hoop dat je genoeg materiaal hebt 😛
                                  Greetz Rick

15 berichten aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.