- Dit onderwerp bevat 541 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door El Citta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juli 2011 om 23:47 #281597
Jarco :
Dit ziet er toch al wel erg nice uit

Misshien moet deze houthakker toch ook maar eens over zoiets na denken:D
Want als dat af is staat dat vast erg smooth
29 juli 2011 om 00:19 #281598Kijk eens aan.:P Dat ziet er super uit en als zelfs de houthakkers van het forum zich al achter het hoofd krabben om zoiets te bewerkstelligen dan doe je het heel goed. Dus met de VCM 2011 maar beide brommers mee. Wit om te showen en groen om te toeren.
29 juli 2011 om 11:13 #281599Hey thanks voor de reacties.
@bux
Als ik ooit iets voor je moet betekenen, dan roep je maar. 😀
Voor een eerste keer plastic lassen komt dit toch aardig uit verf en ben er ook lichtelijk trots op. 😉@ Martino.
Dat is wel het plan ja, gezien het formaat auto moet dat wel goed komen.
29 juli 2011 om 17:14 #281600zo jarco ^_^
wanneer ga je mijn citta kap vario klaar maken ^^ ?
15 oktober 2011 om 11:54 #282154@ Flenny geef maar een PM ik kan vast wel iets voor je betekenen.
Het is al even klaar maar bedacht me dat ik nooit foto’s heb laten zien van het eindresultaat.

Inmiddels ben ik weer met een tussendoor projectje gestart: Het Disco Rotante blok. 😀
Even wat foto’s ter herinnereing hoeveel iefde het blokje nodig heeft om weer knap te worden.

Dus afgelopen dagen maar even bezig geweest om er wat liefde in te steken en met resultaat.

Het cilindertje ( 46mm euro fluitpoort ) is ook al min of meer klaargestoomd voor het cartertje, hij klemde behoorlijk maar dankzij de aanpassen glijd de zuiger erdoor als een warm mes door boter.

Beide zeker nog niet klaar.
Het Disco blokje heeft nog een vers lagertje nodig ( SKF 6003, heb ze al gevonden. ) en ook is de roterende schijf mee met mijn schoonvader om met een beetje geluk 3 nieuwe terug te krijgen.Uitlaatpoortje van de cilinder staat ook nog op de planning, deze moet op zijn minst breder gemaakt worden. 😀
( Vind de afstand die tussen poort en fluitpoortjes zitten er niet uitzien dus dit word eerst symetrish gemaakt. )15 oktober 2011 om 11:59 #282155dit vind ik supervet!
erg leuk plan voor dat “blokje”.
overigens heb je die kap erg netjes weten te maken, dat onthoud ik.
ook een erg nette ciao, de velgen maken het plaatje af.16 oktober 2011 om 11:33 #282161Thanks Lastpak.
Vanochtend druk bezig met het uitlaatpoortje tot ik moest stoppen, want mijn dremel heeft kuren.
( Toerental is niet meer in te stellen. ) Dat word eerst kijken of ik hem kan fixen voordat we verder gaan. 😛
16 oktober 2011 om 12:04 #282164ik zie het verschil niet? :pest
haha grapje 😛 volgens mij doe je een poging om Max voorbij te gaan?
succes, keep up the good work.
p.s.: die dremel gewoon terug brengen, zit 2 jaar garantie op 😉 (of is het al oudje?)
16 oktober 2011 om 12:31 #282165Hey Jarco heel toevallig was ik gisteren bij Tonni om wat met de hobby bezig te zijn. Hij vertelde mij dat je de dremel heel goed kon schoonmaken en dan vervolgens wel weer het toerental zal kunnen instellen. Ik heb dit probleem namelijk ook, maar heb het nog niet geprobeerd. Grote kans dat je na een schoonmaakbeurtje dus weer verder kunt.
16 oktober 2011 om 12:32 #282166Dremeltje is idd. al een oudje en is al eens terug geweest.
Poging om Max voorbij te gaan zou ik niet eens durven.. 😛
Maar het poortje is std. erg klein, de pinasco 42mm black poort is nog groter als deze was.Het is meer een poging tot mijn dremel skills te verbeteren. 😀
Het is trouwens mijn eerste uitlaat poortje wat ik ooit bewerkt heb en ben er zeker niet ontevreden over ondanks ik nog niet klaar ben.@ Martino.
Ik weet dat het ding makkelijk in elkaar zit en in de behuizing een soort van duplo bouwpaket is dus de tip voor enkel een schoonmaak beurtje klinkt als muziek in de oren.

Laten we hopen dat dat het is.Edit: Schoonmaak beurtje is de oplossing.

Dremeltje loopt weer als vanouds.16 oktober 2011 om 15:18 #265959Wow wat een groot verschil 😀
Vind het wel netjes uitzien, 😉
Keep up the good work 🙂16 oktober 2011 om 17:01 #279498En jahwel, tevreden met het resultaat.

Eerst maar eens kijken wat dit cilindertje wil doen zo, dan kunnen we altijd nog de hoogte in. 😉
16 oktober 2011 om 17:24 #282167Jarco, wederom mijn eeuwigdurende bewondering voor je projecten!
Vanwaar heb je dit DR blok gehaald ooit? En hoe komt het eigenlijk dat het zoveel liefde nodig had?
veel succes!
EDIT: welk type van de twee Euro’s is dit? De zgn. koppelgerichte of de toerengerichte? Of is dat nog eens een andere reeks waar ik het over heb?
EDIT2: Waar kan je dat extreme getune van Max aanschouwen?
Thanks!
16 oktober 2011 om 17:35 #282168Mooi dat het schoonmaken heeft gewerkt. Ik weet ook ineens wat ik vanavond nog heb te doen.
Meet voor de grap eens op wat de de hoogtes van je poorten nu zijn. Bij Athena zit er tussen hun verschilende cilinders namelijk wel veel verschil in, maar misschien was dit bij Eurocilindro ook al wel zo?
16 oktober 2011 om 17:48 #282169
Waarom?Dat heb je weer netjes gedaan en ben zeer benieuwd wat dit gaat doen icm de disco:swingingrotante. Je home made zij kap blijft een mooi stukje kunst

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.