Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Topic starter

Zo even een ander klein updateje.

Groene ciao gepoetst en weer helemaal klaar voor dagelijks vervoer en eventuele toertjes.
      De LC setup heeft een paar weken geleden al plaats genomen voor dagelijks vervoer setup, hoewel de onderdelen alles behalve dagelijks zijn. 😀

Setup:

-Elec SE
      -13/13 @ 68
      -Mazzu half vol ( Pinasco. )
      -Pinasco 42 Alu
      -Polini 43HD kopje
      -Faco Eagle

Setup rijd tegen de 65/70 en is redelijk zuinig voor dagelijks vervoer brommer.

Florian
      Moderator

Leuk stadsetupje inderdaad.
        Is dit trouwens de 42mm Pinasco silver?

Als ik het zo zie aan de kleur van de cilinder wel, maar zit op mijn telefoon dus kan het niet heel goed zien.
        Maar als het de Silver is, is het best een snel cilindertje dan moet mijn blokje ook wel 60 draaien:D

Jarco
        Topic starter

Ow vergeten te vermelden ja, het is een Silver met miniscuul uitlaat poortje i.v.m. mijn black. 😀

Cilindertje draait heel stabiel en wil zeker wel wat toeren doorlaaten.
          Vind het een fijn cilindertje. :thumb

Ik weet zeker dat jouw blokje de 60 gaat halen met dit cilindertje. :thumb

speedbuxy
          Bijdrager

Whe want a movie:D:thumb
            Maar pinasco silver is echt een leuk stads kitje met erg veel koppel dus dat gaat vast goed bevallen:thumb

Zeebodem.
            Bijdrager

Lekker Jarco:thumb
              leuke setup zo..!!

aapie90
              Bijdrager

Ziet er goed uit Jarco! best relaxed setupje lijkt me zo.

ik heb nog een vraagje,
                wat zijn de afmetingen van je vorkdempertjes?
                in de kleinste en grootste stand?
                en bevalt dit goed?
                Groeten Adriaan

Martino
                Moderator

Ik moet even kwijt dat die uitlaat erg goed onder je brom past. Ondanks dat het om het Si model gaat Lijkt deze gewoon supergaaf.

Maar is dit niet juist leuk met Pinasco zij-inlaatje? Aangezien je de kruk er ook al in hebt en een leuke pinasco cilinder de krachtbron is.

Jarco
                  Topic starter

@ Bux.
                    Het is idd. een lekker stadskitje.
                    Koppel is er genoeg ook met de eagle.
                    Maar de top is daarintegen ook niet heel slecht.
                    Op mijn 46mm pinasco deed deze uitlaat het niet super. ( Ook niet slecht. ) maar met de 42mm kit lijkt het op een goude duo. :thumb
                    Ik neem bij deze nogmaals alles terug wat ik ooit over deze pijp geroepen heb. 😛
                    ( Behalve de lak, hoewel deze niet erger word en vermoed dat deze dankzij de begrenzer zo lelijk is geworden. )

@Evert.
                    Tanks kerel. :thumb

@aapie90.
                    Thanks, ik zal in de loop van de dag een meeting doen die op de PM zetten. :thumb
                    Ik kan inmiddels niet meer zonder deze dempertjes. 😀

@Maarten.
                    De Eagle pas bijna als gegoten, het enige wat min of meer in de weg zit is de Si ophanging voor het blok.
                    Deze walt wel mooi voorbij de rand van de ‘brug’ van een ciao dus hoeft er niet af of iets dergelijks.
                    Het enige is dat de kap daar iets minder lekker in zijn pasvorm past.

Betrefd het pina zij-inlaatje ben ik het wel met je eens alleen op de witte brom luste deze meer benzin als de EVO met 17mm.
                    Ik wilde juist een zuinige brommer creeren omdat ik er dagelijks mee naar mijn werk rij. ( 22km heen en terug. )
                    Wat wel nog een optie zou zijn is de 2e carb een eigen gaskabel geven dan kan deze ingeschakeld worden naar wens.
                    Maar ik moet bekennen dat na alle tegenslagen hier ik even niks doe aan dit blokje want hij loopt gewoon zeer netjes en heb geleerd dat ik er dan vanaf moet blijben. 😀

@Iedereen.
                    Er is nog een beugelslothouder in de maak deze zal wit gespoten worden om de witte accenten aan de achterkant van de brommer iets meer in evenwicht te brengen met het wit aan de voorkant.
                    Ik had graag het originele witte vlak op het achterspatbord gehouden maar dit kon de coater moeilijk realiseren.

Jarco
                    Topic starter

Gisteren weer een ware sleuteldag gehad.:thumb

Kickblokje van de superbravo uit elkaar gehaald en trof daar tegen verwachting een elec 2-spoels ontsteking aan en 6 tands kickkruk met ronsel.
                      Met name de kruk was een verassing, hij is gewoon als nieuw!

Blokje uigeveild en spoelers aangepast voor pinasco 42 black.
                      Blokje een revisie gegeven, getest en ligt nu als reserve op de plank. 😉
                      ( Sorry heb er niet meer foto’s van, als ik eenmaal lekker bezig ben denk ik er niet aan om foto’s te maken. )

Ook maar even in mijn witte ciao geslepen om de eurocilindro zij-inlaat passend te maken.

Het geheel past inmiddels, moet alleen even netjes afgewerkt worden.
                      Daarna zijn de plannen om het frame door te lassen en te laten coaten.

Tot slot nog even de Giasnelli Mega getest op mijn pia42mm ciao.
                      Het is een blijvertje, uitlaatje laat veel meer toeren door als de Faco en gaat ook zeker een stukje harder. 😀

Edjuh
                      Bijdrager

En hij staat goed 8 -)

Die witte ciao is toch al gecoat?

Jarco
                        Topic starter

Thanks Edo,

Nee, die is niet gecoat.
                          Ik heb deze zelf gespoten met spuitbus.
                          Alleen na het iedere dag in en uitrijden in een te klein schuurtje ( Vorige huis. ) heeft deze wat schade opgelopen.
                          De lak is keihard en splintert er graag af als er iets tegenaankomt. 🙁
                          ( Van ver ziet het er beter uit als dichtbij, ik moet wel zeggen dat de lak van de velgen nog als nieuw is. :thumb )

Ik denk dat ik hem ga voorzien van een vers kleurtje alleen weet nog niet welke. 😛
                          Als het zo ver is gaat die samen met de superbravo 2 naar de coater.

Waarom?

Ziet er weer goed uit en mooi dat je zij inlaatje netjes past:thumb Ben je straks van plan zonder kap te rijden ivm de carb? Anders misschien leuk om te figuurzagen, datgeen wat uitsteekt.

Florian
                            Moderator

Ik vind die witte ciao nog altijd supervet, als je hem van plan bent te coaten zal ik weer mooi deze kleurencombo houden:thumb
                              Dat Pinasco silvertje van jou boekt hem ook aardig hard, heb je er misschien ook een poortmap van?
                              Want de hoogte van de uitlaatpoort verschilt nogal, ikzelf heb er 1 van 14/15mm hoog maar iemand hier van het forum heeft er 1 van 17mm hoog, erg groot verschil dus.

Ik heb vandaag mijn Pinasco blokje ook gemonteerd hij klinkt zeer beschaafd maar rijd aardig hard (zou je niet zeggen aan het geluid te horen)

Ziet er goed uit allemaal Jarco:thumb

Jarco
                              Topic starter

@ Waarom bananen krom zijn. 😀

Thanks.
                                Ik was wel van plan om mijn kap aan te passen vind dit toch net wat netter staan als een ciao brugje. :thumb

@ Florian

Jij ook bedankt, de silver gaat naar mijn mening ook zeker harder dan je zal vermoeden, helemaal i.c.m. de mega. 😀
                                Ik hoop eerdaags even een filmpje te schieten dan krijg je wel een ander beeld van wat dit cilindertje in zijn mars heeft.
                                Ik heb wel ergens een poortmapje maar deze heb ik met haast gemaakt en is niet zeer netjes. ( Kan ze ook niet vinden. )
                                Ik kan je wel vertellen dat de uitlaatpoort t.o.v. mijn 42black lager ligt en stukken kleiner is.
                                Ik meen me te herinneren dat mijn poortje ook iets van 15mm hoog was.

speedbuxy
                                Bijdrager

De mega staat hem ook zeker niet raar:thumb
                                  En ivm de eagle pakt die wel wat kms erbij.
                                  Opzich had de mega in zwarte hitte bestendige lak met een mooi gepolijste demper ook wel vet gestaan denk ik.

Poortje van de pina silver is trouwens 14mm en das opzich ook maar 1mm onder het gemiddelde, dus kitje moet zeker wel vooruit kunnen komen:thumb
                                  Autisa is bv maar 13mm:D

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.