Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Bijdrager

uitstekend:D ik weet genoeg.

Jarco
      Topic starter

Zo na vele tegenslagen hier in Leerdam word het tijd voor een mooi plaatje.

Omdat ik de witte ciao een makeover wil geven kan een nieuw blokje niet missen.

– 43mm Eurocilindro 8 poorts.
        – 43mm Malossi DEPS kopje. ( Het eurocilindro kopje past niet i.c.m. de uitlaat. )
        – Mazzu vol.
        – SE + Eurocilindro zij-inlaat.
        – 17mm Del.
        – Fabrizi Racing.
        – Vario 1:9,5 + Polini voor vario en wachtend op Ivano schaal. 😀

Het eurocilindro setje had bij mij dus ook een hoop mankementen, maar na velen uurtjes dremelen is alles bijna opgelost.

Totdat ik alles in elkaar had staan…

De cilinder zit iets gedraaid op het carter, omdat de positie van het tapeind in het eurocilindro setje niet helemaal lekker ligt.
        De cilinder klemde daarintegen niet en de kruk inc. zuiger draait soepel.

Ik heb alleen geen idee of dit een groot probleem zal zijn.?

Docs
        Donateur

Nou, ik heb het opgelost 😛 En hoe 😮 Ik heb de gaatjes in de cilinder opgeruimd met een boor. Ik heb mn hele leven nog nooit zo gezweet, maar het is goed gelukt. Ik heb de cil er nu recht op staan. Als hij zo staat lijkt het mij dat de poorten niet helemaal goed overlopen, en zal de uitlaat er ook een beetje scheef onder vandaan komen. Het gaat niet om grote afstanden, maar alle beetjes helpen(of werken tegen.)

Mn cilinderkop zit nog wel een beetje gedraaid, maar dat zal geen probleem vormen lijkt mij.

Wel een ubernice blokje trouwens 8)8)8)8)8)

Jarco
          Topic starter

Thanks!

Ik heb je probleem idd. voorbij zien komen in je perso. 🙁
            Nu viel het mij op dat de tapeind gaten van de euro al iets ruimer zijn als b.v. mijn pinasco.

Welk boortje heb je er doorheen gehaald als ik vragen mag?

Dat de uitlaat iets scheef komt klopt ook idd het past allemaal maar net.
            Wat me wel opviel is dat de Fabrizi i.c.m. de euro een erg strakke combo zijn om over elkaar heen te schuiven. 😛

speedbuxy
            Bijdrager

Sexy blokje8)
              En ook een erg leuke setup denk dat de 43 euro de zij inlaat wel kan waarderen:thumb
              (Dat knikje naar rechts is vast niet erg)

Jarco
              Topic starter

Thanx Bux,

Ik denk dat deze combi elkaar ook wel wilt liggen, op de 1:9,5 na.
                Als dit niet blijkt te werken gaan we lekker naar de good old 1:10,5.

Krijg zojuist een helder momentje en bedacht me dat ik nog een paar DEPS tapenden heb liggen. 🙂
                Eens kijken of ik hier het ‘knikje’ mee weg kan halen.

Waarom?

Ziet er zeker goed uit Jarco:thumb De vertanding die er nu in zit 9.5 gaat prima werken icm de 43euro en zul je misschien iets lichter in je rollers moetten zitten. Toch maar niet voor de Atg set gegaan?

Florian
                  Moderator

Dat is een heel mooi snel blokje Jarco:thumb

Jarco
                    Topic starter

Thanks Mannen,

@ Max

Ik had het al over tegenslagen zal een korte opsomming maken waar ik in 3 weken tijd allemaal mee te maken gehad heb.

– ATG kruk waggelt, minimaal maar wel zichtbaar, hij is dus krom.:(
                      – 2 brommers warmgelopen. 42 polini alu. en std 50cc ( 100% Olie van de shell schuld, dag na mengen 2 brommers dat is geen toeval. )
                      – Groot simo carter van Disco Rotante heeft een lagerpassing die op is. ( Nooit geweten blok zat in elkaar. )
                      – In de Simo kruk uit het rotante blok is geslepen door vorrige eigenaar. :pest

Ondaks alles de spirit niet kwijt, maar het had niet erger moeten worden.

ATG kruk baal ik wel erg van, ik moet een mannetje vinden die handig is met krukjes wil ik dit kunnen oplossen.

Martino
                      Moderator

Hey Jarco, mooie foto’s die je weer even hebt gepost. En natuurlijk een erg leuke setup. Zo jammer dat Eurocilindro geen Groot carter heeft gemaakt. Dat zal je setup compleet maken. En ja Shell olie ben ik inmiddels ook al van af gestapt. Dan maar fietsen en wachten tot de winkels open zijn voor de goede vertrouwde Castrol.

El Citta
                        Donateur

Dat zijn nog al wat tegenslagen inderaad Jarco:( Dit blokje mag er in ieder geval wezen:thumb Hoop dat de ATG krukas voor niet al te veel geld weer op te lappen is! Ben benieuwd hoe het eurocilindro blokje gaat lopen 😉

Waarom?

Hey Jarco dat is idd dikke pech:o Zo zie je maar dat kopen via ebay ook gewoon gokken is en even bij de verkoper langs gaan word weer een dure grap:D Zijn er meer mensen met een volle atg kruk, ben dit namelijk nog nooit tegengekomen? Anders zou het kunnen dat de volle wang later en iets scheef is gemonteerd. Ben benieuwd wat nu precies krom is want ompersen lijkt me niet een grote moeite.

Iig heb je nu ook een zeer net blokje en laat dit zich weer net even makkelijker afstellen tov de Atg;)

Docs
                            Donateur

Jarco :
                              Welk boortje heb je er doorheen gehaald als ik vragen mag?

Pfff, goeie vraag 😛 Een halve maat groter dan de maat die normaal door de cilinder loopt. Ik heb werkelijk nog nooit zo gezweet 😮 maar het past nu wel allemaal mooi 😛 Ik moest wel alle 3 de gaten opruimen, anders paste het nog niet.

El Citta
                              Donateur

Ik heb ook een volle atg krukas. Heb nog niet opgemerkt dat deze scheef is. Toevallig ben ik dit weekend met het blokje bezig geweest. Zal het nog eens goed nakijken! Trouwens: Mijn krukas is niet origineel meer, drijfstang is omgeperst van pen 12 naar pen 10. Dus dat zegt ook niet zoveel meer dan. Ik zal het toch even checken.

Jarco
                                Topic starter

Haha Thanks voor de replys,

@ Max

Ik heb mijn setje van iemand van het forum en vermoed dat hij dit zelf ook niet wist aangezien die hem zelf nooit gebruikt heeft.

@ citta89

Pen 10 heeft voor mij aardig wat voordelen, aangezien ik de kruk moet laten maken is de kans ook groot dat ik er ook een P10 drijfstank in laat zetten.

Het kromme deel zit trouwens in de wang, het is echt minimaal maar aan de top van de drijfstang is het probleem 5x zo groot en zie hem echt wiebelen.

Voorlopig nog geen ATG voor mij en eerst dit Euro blokje maar eens aan de praat krijgen. 🙂
                                  Daarna staat de 47ALU DEPS op de planning dus heb nog zat leuks liggen om het verdriet van de ATG te verwerken. 😀

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.