- Dit onderwerp bevat 541 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door El Citta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2011 om 16:09 #280330
😀
27 maart 2011 om 23:18 #280341Geweldig genoten is altijd mooi om even een filmpje te zien

Je kan alleen wel merken dat elec best vreet van je acceleratie met poeli.28 maart 2011 om 06:21 #280342Klopt als een bus, op het fimpje ben ik ook nog eens naar poelie 70 overgetsapt wat resulteerd in een aangenamer tourental op top. 😛
Heb na het fimpje de trekveertjes veranderd voor de blanke die net onder de groene staan.
Ik moet zeggen dat dit zeker al beter rijd, de groene vond ik net ’te’ voor een snor brommertje wat niet op moet vallen. Deze zijn nagenoeg perfect, het volgas dipje vanaf stationair is ook zo goed als verdwenen.2 april 2011 om 19:14 #276908Om maar weer eens een intresant updatje te doen heb ik even wat uitlaatjes op de proef genomen op mijn witte ciao.
Setup:
Speed engine met pinasco zij-inlaat.
Pinasco 46mm Black
Mazzu pinasco kruk.
2x 13/13Gianelli Mega:
Heeft een lekkere boost en gaat redelijk hard.
Gianelli Hyper Racing:
Echt een pracht ding, de boost is legendarish en gaat net iets minder hard als de Fabrizi. 😀
En last but not least het meest beschamende moment van 2011. De Faco Eagle.
En met meest beschamende moment bedoel ik niet dat deze pijp om te janken is maar dat deze jongeman zijn CDI begrenzer had aanstaan tijdens de eerste test….:bloosDingetje rijd dus lekker, trekt lekker door in 1 ruk naar de top en die ligt ongeveer gelijk aan de Gianelli Mega.
Daarnaast is het geluidje ook erg dof en klink als muziek in de oren. ( Komt er op het filmpje niet helemaal uit. )
Kortom niks mis dus met deze pijp.

Conclusie: De Fabrizi waar ik momenteel mee rijd gaat nog steeds het hardst maar trekt wat minder onderin.
Van het boven gesteste rijtje was op mijn setup de hyper racing echt de grootste funmaker. 😀2 april 2011 om 20:45 #276889Helemaal top Jarco!
leuk zo even wat verschillende uitlaatjes proberen
Leuke filmpjes ook.Tot morgen!
2 april 2011 om 22:48 #276862Zo ken ik de eagle weer

Maar leuk dat je ook wat aan het testen geslagen bent, is altijd mooi om te bekijken en ook altijd nuttig
Jou camera neemt trouwens wel leuk wind stil op zeker voor stuur bevestiging
Maar spreek je morgen
3 april 2011 om 07:34 #276857Loopt mooi Jarco,
Vraagje heb je een eurobegrenzer of hoe heb je dat gefixt want dat is wel handig natuurlijk.
Gr
3 april 2011 om 07:59 #276856Nee, heb gewoon een CDI begrenzer als in de how to beschreven staat.
Durf uit mijn hoofd niet te zeggen op hoeveel uF die nu is.
Zit een klein schuifschakelaartje in mijn koplamp bevestigd, en had hem met de eerste test van de eagle schijnbaar perongeluk omgeschoven. 😛Hoe dit kon gebeuren weet ik ook nog steeds niet want met het wisselen van een uitlaat kom je niet echt in de buurt van je koplamp. 😛
14 mei 2011 om 20:10 #280857Omdat de benzine prijzen de laatste tijd de pan uit kunnen stijgen heb ik mezelf vernomen de groene brommer voor werk vervoer te gebruiken.
Aangezien die geen 80km/h hoeft te lopen maar wel een betrouwbaar blokje wilde heb ik het blokje van mijn witte ciao omgetoverd tot SE met een enkele 13/13.
( Hiermee gelijk plaats gemaakt voor een Simo of ATG blok voor onder de witte. 😀 )Nu wilde ik hier een 50 snel cilindertje onder hebben en hem mezelf verwend met een DR50 cilindertje via MP voor 20 hele euro’s.
Cilindertje was zeer netjes op een klein onvoelbaar veegje na hoonspoortjes ook duidelijk aanwezig.
Veegje op de zuiger een licht schuurbeurtje gegeven en ziet er als nieuw uit, gelijk even nieuwe veertjes erop en hij zal zeker weer als nieuw lopen.
Om maar gelijk even wat power eruit proberen te halen de dremel erin gezet en de booster doorgeprikt.
Nu kwam ik er alleen achter dat na het plaatsen van de cilinder de zuiger niet mooi onderin komt.

Ik had toevallig nog een plaat alluminnium liggen en maar besloten een dikke pakking/ ophoog plaatje te maken van 1mm dik.

Het plaatje is inmiddels netjes afgewerkt maar heb stom genoeg geen foto gemaakt. 😛
De zuiger komt nog steeds niet helemaal onderin maar al een redelijke verbetering t.o.v. de originele situatie.
Omdat het LC kopje dichtgelast en afgedraaid is zit er al bijna geen voet meer op en zal dus mooi compenseren met het ophoog plaatje.
Theoretisch gezien zal het cilindertje door het ophoog plaatje meer toeren willen/kunnen draaien dus ben benieuwd wat dit gaat doen.14 mei 2011 om 20:47 #280677hoe vond jij de kit racing lopen?
ik ga zelf ook een blokje hiermee opbouwen en vond de prestaties van de polini 42 alu met fluitpoortjes al behoorlijk top.
daarbij ben ik na een lange zoektocht voor een zuiger toch bij de dr evo zuiger belandt.
loopt dan wel door een fluisterpoortje, maar mij werd aangeraden dat dit zowat de beste keus is.14 mei 2011 om 22:10 #280861Om heel eerlijk te zijn liep deze prima alleen is gruwelijk vastgelopen. 🙁
Ik snap er zelf weinig van, reed SE 13/13 @ 76 bougie zag er zeer nice uit en plots om een koude lente ochtend was het gebeurt.Ik heb er geen duidelijke reden voor maar ben geneigd het k-star zuigertje e schuld te geven. 😕
14 mei 2011 om 22:12 #280862Originele 43mm gewone polini zuiger is het beste! Heb ongeveer 300km gemaakt met die kitracing en dat ging prima;)
14 mei 2011 om 22:25 #280863Jarco :
Ik heb er geen duidelijke reden voor maar ben geneigd het k-star zuigertje e schuld te geven. 😕Die reden kan je wel weg strepen, want ik rijd nu al m,n 3e jaar met m,n k-star zuigertje

En mijn rij style is beslist wel wat pittiger dan de jouwe te noemen:DZelfs inrijden heb ik niet gedaan, daar is iedereen op de 1e 11steden toer getuige van geweest:D
Dus k-stars is niks mis mee
+ die van jou ook duidelijk warm is gelopen en dat is meestal een smeer/koel probleem.15 mei 2011 om 16:53 #280879@ jarco, dat is goed balen. ze staan er wel bekend om…
ikzelf ga een blokje fabriceren met inderdaad de kit racing.
de zuiger waarmee ik het ga proberen is de dr evo zuiger.
ik ben inmiddels genoeg geïnformeerd qua zuigerkeuze, nogmaals bedankt daarvoor.
ik ben benieuwd wat hij doet:D15 mei 2011 om 17:40 #280880@lastpak
Ten opzichte van de 42mm alu gaat de kit racing langer door en trekt die harder op 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.