Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Topic starter

Thanks!

@ Martijn

Dat is ook een idee, ik twijfel alleen nog om snelgas te monteren zonder enige hendels rechts.
      Het gashandvat wat er nu opzit lijkt wel 2 keer rond te moeten voordat ik de carb. vol open trek. 😛
      Alleen ergens tijfel ik omdat je met snelgas minder lekker kan ‘doseren’.

reiniero
      Bijdrager

Het is echt een mooi ding geworden, mijn complimenten ook die remkabels zijn nice, zijn dat speciale buitenkabels? En een simonini racing zou hem ook niet misstaan.

Martijnvanheerde
        Donateur

Jarco :
          Thanks!

@ Martijn

Dat is ook een idee, ik twijfel alleen nog om snelgas te monteren zonder enige hendels rechts.
          Het gashandvat wat er nu opzit lijkt wel 2 keer rond te moeten voordat ik de carb. vol open trek. 😛

Ik hou van gladdigheid:D Dus alles gelijk. Maar de keus is aan jou! Snelgas vind ik wel fijn, je kan het nog prima doseren.

mikerosauer
          Bijdrager

Jarco :
            Thanks!

@ Martijn

dat dacht ik ook eerst ik vind het nog prima te doseren.ik zou niet meer zonder willen

Waarom?

Het gashandvat wat er nu opzit lijkt wel 2 keer rond te moeten voordat ik de carb. vol open trek.

Mijn ervaring met de evo is dat ie bij lagere toeren wat moeite heeft met de verwerking van het mengsel bij plots veel gas. Nu is het niet optimaal dat je gas “2x” rond moet, alleen als ik rustig m’n gas opendraai komt ie mooier/sneller op toeren en heb dus minder last van een schrik reactie(vertraging) Dit is mijn ervaring, ik weet dat veel mensen snelgas geweldig vinden.

Transparante koel slang met groene vloeistof, ja zo verkrijg je wel een hoger kermis gehalte:D Nee gewoon mooi basic zwart:thumb Wel vind ik de Ciao erg mooi geworden alleen aangezien je hiermee gaat toeren, zie ik nog je witte Ciao niet en die wil ik graag eens zien8)

Anoniem

snelgas is inderdaad heel fijn op de brommer (tijdens inrijperiode vind ik het minder fijn).
                als je je gaskabel goed afsteld kun je het goed doseren;)
                std gashandvat is echt bagger, net alsof je een koe zit te melken:D

echt een mooie frisse ciao jarco:thumb
                een standaard frame zonder buis met zwarte velgjes en een leuke kleur maakt een ciao zoiezo al een stuk vetter.
                dat blok ziet er ook uberdik uit, denk idd dat een proma cc/ simo racing het een stuk beter doet op die setup;)

nu nog dit voor je hobby en de brommer is helemaal klaar haha:

geweldig toch:P, ik zat te denken om zon stang te kopen maar ze zijn 100 euro nieuwprijs…..
                succes verder met het afstellen!

Gr

Joris

Martijnvanheerde
                Donateur

Zo’n stang kun je prima zelf maken! Zou wel mooi zijn:D BMX in dezelfde kleur laten coaten.

Florian
                  Moderator

Mooi ciaotje geworden Jarco:thumb

Jarco
                    Topic starter

Haha die stang :haha
                      Grappig is dat ik een BMX frame heb in bijna dezelfde kleur groen. 😉
                      Maar NO WAY dat ik dat achter mijn brommer ga hangen. 😛

Ik heb ook besloten om de slangen in het wit te houden.
                      Het is juist het wit waarmee ik de aandacht van het groen wil afnemen daarnaast zal de groene vloeistof weer net een andere kleur groen zijn en zoals Waarom? zegt idd. een beetje een kermis gehalte krijgen.
                      Ik ga de slang vanaf de vuldop ook in het zwart nemen om die opvallende slang weer wat te cammoufleren.

Ik vond zelf het snelgas 3x niks op mijn pinasco zij-inlaat maar dat kan ook komen omdat er in 1 keer 2 13/13’s gelijk open staan.
                      Ik merkte ook wat Waarom? zegt dat de EVO onderin niet teveel mengsel wil hebben.
                      ( Met deze afstelling slaat die ook gelijk af. )

Ik laat het even zoals het is en ga eerst aan de gang met het lek maken in een van mijn pomp aansluitingen.
                      Daarna nog een geschikte veer vinden voor de voetrem en dan het spul fatsoenlijk afstellen want met alleen een voorrem ga ik geen blok afstellen. 😛

BMW
                      Bijdrager

Hey jarco,

Ik wacht nog op een update van je perso:D:D…..

Gr, gerwin:thumb

Frank80cc
                        Donateur

vreemd sinds ik snelgas erop het zitten is hij veel rapper weg..

Das dan geestelijk:D
                          Want een orgineel gas handvat draai je hoogstens een fractie van een seconde minder snel open.
                          Maar das een winst die jij nooit zal merken of voelen.
                          Het woord snelgas betekend ook alleen dat het draai trajeckt korter is, wat bv op kleine baan races (zoals sobw) erg handig kan zijn, want anders kan je met orgineel gas hebben dat je op bepaalde punten in de bocht net niet mooi of lekker je hele gas kan open draaien.
                          Sorry voor de offtopic:D

Jarco
                          Topic starter

Ik heb momenteel even geen tijd om te updaten, ik zit tussen de verhuisdoozen ingebouwd. 😛
                            Aan het nieuwe huis zelf hoeft weinig meer te gebeuren alleen alle zooi uit het vorrige huis moet uitgezocht worden en zijn plekje krijgen. ( Z ozie je maar dat je verzamelling rommel groter is als je vespa verzameling. 😀 )

Gelukkig staat mijn PCtje met internet al klaar.
                            Als ik klaar ben met ruimen zullen er weer updates verschijnen waarvan een van mijn ‘hobbykamer’ 😀

Jarco
                            Topic starter

Klein updateje.

Heb afgelopen weekend de voorvorkdempertjes in de lak gezet en gemonteerd.
                              Tevens de EVO afgesteld en rijd bijna perfect op wat fijn afstellings werk na.
                              ( Dell. 17mm @ 76 rest van de afstelling is stock. 😛 )

Dingetjes die ik nog moet doen:

-Kabelchoke monteren.
                              -Remhendel rechts voorrem maken, remhendel links word deco. en de deco. word kabelchocke. ( Snappen jullie het nog? 😛 )
                              -Custom treeplankje maken, ben hier nog nie helemaal uit maar word mischien van racegaas.
                              -Mijn licht even nakijken want het voorlicht brand in elke schakelstand.
                              -Inkeeping in de zijkap maken voor demper ophanging.
                              -Begrenze maken en verstoppen. 😛
                              -Fotoshoot voor VC.NL 😀

En dan op naar het volgende project. 😀

OF

Waarom?

Ziet er weer goed uit:thumb Persoonlijk zou ik toch voor de roterend inlaat gaan want met zo’n Atg kit wil je toch niet gezien worden?:D Klopt het dat jouw atg carter al voor een 46mm cil is?

Jarco
                                Topic starter

:lol

Dat is een hele goed vraag dat durf ik zo niet zeggen, ik heb hem nog niet opgemeten. 😛 ( Zal ik vanaaf eesn doen. )
                                  Maar ik kan zo wisselvallig zijn als het weer dus het kan zomaar dat ik nog eens iets anders begin tussendoor. 😛

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.