Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

@jarco
      Welke vertanding heb je in het achterwiel? Met 1:9 malossi valt het geautowheely namelijk wel mee.

Gele trekveren/gele drukveer trouwens ?

Jarco
      Topic starter

@ Hans

Vertanding is 1 op 10,5 heb er idd. een gele drukveer en gele trekveren in zitten.

Jarco
        Topic starter

Ben gisteren nog even bezig geweest met wat fijn afstellen.
          Sproeiers die ik opgaf waren onjuist, heb in allebij de carbs nu een 58 zitten.
          Rolletjes iets verzwaard, zijn van 5,3 naar 5,5 gegaan en het autowheely is verdwenen.
          Ook nog even een ‘on board’ filmpje gemaakt aleen de kwaliteit is niet zo best, sorry. (
          ( Had geen zin om 2gig te uploaden 😛 )

[Youtube=RNCtzZ7fEDo]

SjoerdCiao
          Donateur

Loopt goed, mooi geluid ook van die Fabrizi man:thumb

Jarco
            Topic starter

Thanx,

Ik vind zelf dat het iets te opvallend is. 🙁
              Het lijkt wel een opgevoerde crossmotor. 🙂

Ben bang dat de blouwe petten dit wat midner gaan vinden.

Zeebodem.
              Bijdrager

goed man!echt een chill filmpje.
                blokje loopt mooi zo te horen,alleen dat geluid ja….ik zelf vindt het altijd wel gaaf,het geluid van brute power,maar er zijn inderdaad mensen die daar anders over denken:S

nogmaals,hij loopt echt netjes:thumb

Jarco
                Topic starter

Bedankt!

Ik ben bang dat ik hem terug moet bouwen naar iets minder herri.
                  Had gisteren dus al een confrontatie met meneer agent die op de rem ging omdat die mij zag/hoorde rijden.
                  Reed gelukkig aan de andere kant van de weg en kon makkelijk weg via een fietspad.

Ik wil met deze ciao gaan touren, maar het is echt een race monster geworden. 😛
                  Ik ga terug naar 1 carb en poellie om wat minder op te vallen.

De vario en zij-inlaat komen op het volgende project waar ik na mijn vakantie waarschijnlijk aan begin.
                  Dit moet immers ook echt een racer worden niet voor de toertjes maar leuk voor de meetings.
                  Heb tevens ook nog een citta staan die een opknap beurt kan gebruiken maar de voorkeur gaat tog naar de ciao. 😀

( @ Martino: het geratel wat ik hoorde was dus een uitstekende vin op het pinasco wieltje die tegen de koelkap aanliep. Heb de vin een stukje afgesneden en is verholpen )

[Youtube=gdvcUALjKoM]

Martino
                  Moderator

Haha, die Pinasco wieltjes toch altijd he!

Geluid is gewoon erg mooi! :thumb En wat betreft de herrie valt dit nog wel mee. Ik ken setups die meer lawaai maken.
                    Ik hoor alleen een soort waggel als je vol gas rijdt. Is dit wat onbalans ergens in je vario?

Jarco
                    Topic starter

Dat kan heel goed kloppen.
                      Toen ik terug kwam van de ritjes bleek de vario niet helmaal vast te zitten in het frame. :S
                      Kwam er achter na het remmen met de voetrem, hoorde een vreemde tik met remmen en zag de varioklok verspringen.

Het geluid op het filmpje is minder als in het echt.
                      Bij mij in de buurt ben ik nu zeker degene met het meeste geluid.
                      Vind het geluid zelf ook erg mooi maar weet gewoon dat het mijn pakkans verdubbeld en het laatste wat ik wil is mijn Fabrizi o.i.d. inleveren.

just1991
                      Bijdrager

als jij dat al lawaai vind wil je de mijne niet horen ! ik heb een proma cc en dacht ik doe er een nieuwe leokrul demper op om hem wat minder herrie te laten maken maar het is als nog oor verdovend en toeren gierend !

Jarco
                        Topic starter

Nooit problemen gehad met geluids overlast dan t.o.v. ome agent?
                          Dat de CC herrie maakt dat weet ik, bij mij wilde een goede leo demper wel baten. 😛
                          Maar de meeste herie van de CC komt tog uit de expansie.

Ik moet toegeven ben gewoon een schijterd om aangehouden te worden, vind het zonde als er beslag gelegd word op deze mooie spullen.
                          Boetes ben ik niet vies van, lekker is het ook niet maar met de verhalen die rond gaan wil ik het er niet op gokken dat ik wat kan inleveren straks.

just1991
                          Bijdrager

ja inderdaad ik ook hoor !
                            Ik reed laatst een stukje door mijn eigen straat heen en weer om te testen variorollen enz. En op de hoek stonden ze in een onopvallende babyblauwe Seat Leon te flitsen en toen ik dus hun tegemoet kwam rijden en me steeg weer in wou werd ik tegen gehouden en gevraagd of me spullen wel gekeurd en orgineel zijn en of ik keuringsnummers kon laten zien :S nou dat had ik natuurlijk niet en dat lijden toe dat ze me van nu af aan in de gaten zouden houwe vanwege geluid en snelheid ze vonden dat ik optrok als de brandweer…en het geluidmakte van een opstijgende Jet

aapie90
                            Bijdrager

hee Jarco,

je brommer ziet er geweldig uit!
                              ik heb ook al vet lang het idee mn nieuwe project wit te maken.
                              dit wilde ik laten coaten maar aangezien dit echt steeds duurder word de volgende vraag:

hoe heb je dit zo netjes gespoten en waar heb je de lak vandaan?

alvast bedankt,
                              adriaan

Jarco
                              Topic starter

@ Adriaan.

Bedankt, ik heb deze bussen bij mij uit de buurt.
                                Er zit een auto spuiterij die verkoopt alle ral kleuren lak van het merk Auto-K Racing.
                                Vind het zelf betere lak als b.v. Motip.
                                De lak hecht erg goed en geeft een mooi glad resultaat.
                                Bussen kosten 5,- p.s. dus geen geld.
                                Uit mijn hoofd 350ml? ( Lange bussen )

Spuiten heb ik gewoon zelf gedaan, veel geduld hebben.
                                Goed schuren is het halve werk.
                                Niet 10 dunne laagjes om de beurt spuiten, maar beter 1 net geen druipende laag.

Meer tips heb ik 1,2,3 niet. 😛

aapie90
                                Bijdrager

okee
                                  beter!
                                  ja mij lukt het spuiten opzich ook goed. alleen als je je slot tegen de velg gooit dan gaat t er wel af daarom wilde ik laten coaten is proberen. maar dat is echt te duur gewoon.
                                  is er misschien een mogelijkheid dat jij voor mij die bussies kunt opsturen?:D
                                  pm anders maar even, op easyparts.nl zijn ze ook 8 euro stuk.

cool dat je altijd zo snel reageert!

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.