- Dit onderwerp bevat 541 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door El Citta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juni 2010 om 09:29 #277830
Bedankt Evert!
@ Citta_Florian
Er is een kabel splitter bij het pinasco setje geleverd deze split 1 kabel naar 2.
Ook zijn er wel kabels op de markt die van 1 naar 2 gaan deze zie je vaak in de BMX wereld.Heb gisteren nog even met Martino gesproken en ben tog wel bang dat ik aan een tussenstang moet gaan geloven.
Voor de looks word het dus zeker niet, heb geen zin in een krom frame 😛Waarschijnlijk word er een stang op maat gemaakt moet deze alleen nog even ontwerpen.
Ik vind de standaard tussenstangen die er zijn te hoog aan het frame bevestigd aan de zadelkant.Het idee word om er 1 te maken die aan 2 kanten verstelbaar is met de mogelijkheid om hem tussen het einde spatbord en onderkannt zadelpen te bevestigen.
Voorbeeld:
8 juni 2010 om 10:50 #277832ik vindt het echt niet misstaan hoor!
8 juni 2010 om 11:03 #277833Het valt best wel mee op deze foto.

En heb je toch ff wat meer stevigheid. Ook je rijeigenschappen zullen iets verbeteren.
Bij mijn eigen ciao viel me op hoe snel het frame slapper werd. Ik ga zelf ook maar een tussenstang plaatsen. Iets anders wat ik zelf nog niet heb geprobeerd zal misschien zijn om een aantal lassen en of extra plaatjes op bepaalde plekken aan het frame te bevestigen.8 juni 2010 om 11:38 #277835@ Evert,
Mistaan vind ik het ook niet, maar zie liever tussen stangen op ‘racers’
@ Martino
Vertsevigen met extra lassen is zeker een goede optie alleen ik zal hier niet meer aan beginnen gezien alles strak in de lak staat. 😛
Gaande weg zijn mijn plannen kwa setup ook aardig veranderd, als ik dat van te voren geweten had had ik het waarschijnlijk ook gedaan.8 juni 2010 om 15:50 #268203Een tussenstang is niet essentieel, maar ik vind het wel stugger rijden.
Gewoon eerst zo laten, kan je er altijd nog een stang tussen lassen.Btw, AC RACING heeft ook een dubbele carb pinasco setje op zijn 43deps. Deze heeft hij aangesloten met de splitter, alleen vind ik het gasgeven gewoon erg zwaar gaan.
Wouz-lwb had ook een dubbele carb en had zijn gas op bijv een ander (choke) hendeltje. Dan kan je normaal op 1x13mm rijden en mocht je wat extra snelheid nodig hebben kan je de carb aan de zijkant opengooien.
8 juni 2010 om 17:25 #277841Hee Hans,
Lassen wilde ik zowiezo aan dit frame, maar zal het eerst eens uitgebreid testen hoe het gaat rijden zonder.
Ik heb zelf de splitter op 2 manier aangesloten gehad.1: Splitter bij de carbs.
2: Splitter direct na de gashendel.Optie 2 draait vele malen soepeler, ik moet eerlijk zeggen dat het niet zo soepel draait als een enkele carb. maar zwaar wil ik het ook niet noemen.
Het is wel een leuk idee van die choke hendel, alleen zelf wil ik ze liever allebij tegelijk in actie. 🙂
Mocht ik het proberen gaat er een exta remgreep links op het stuur, dankzij de voetrem zou ik die als extra gas kunnen gebruiken.9 juni 2010 om 12:15 #277849het is een mooie machine
Ga nie. Besta nie9 juni 2010 om 14:22 #277851Rem als gashendel lijkt me slecht idee 😀
In een hachelijke situatie handel je instinctief en dan geef je gas als je moet remmen.
Op mijn kreidler heb ik een terugtraprem op de trappers (BJ van voor 1968) en die reflex heb ik nu ook al op mijn Vespaatje :no12 juni 2010 om 13:17 #277878@ Loek
Haha ik heb nu de decompressi ook op een ‘remhendel’ was ook even wennen dat ik met de voet moet gaan remmen. 😛Zojuist eindelijk een afstelling die een beetje in de buurt kom.:D
Carb 1: @46 + Ori filter
Carb 2: @56 + Aangepast filter zodat die nog onder de kap kan.
Polini Variateur @5,3 grammsBougie begint een redelijk mooi kleuretje koffie met melk bruin te krijgen.
Alleen er komt een beetje vreemd ratelend geluidje op de achtergrond als ik hoog in toeren ga rijden.
Niet echt te horen op het filmpje, het klinkt als een verslelten lager alleen dan ver weg in de verte.. geen idee wat het is lagers zijn vers van de pers.12 juni 2010 om 13:50 #277880Mooi geluid maakt die al jarco,
(en mooie veters :lol)al enig idee hoe hard hij haalt/gaat halen op top?
12 juni 2010 om 13:54 #277881
Bram HanegraafHij loopt goed! Ben benieuwd wat de top zal worden!
12 juni 2010 om 14:08 #277882lekkerrrrrrrr hoorrrr

je pakketje gaat zo naar het postkantoor jarco;)12 juni 2010 om 14:18 #277879@ Bas
Wil je ook zulke veters? Kosten maar een euro ofzo 😉
Heb geen idee wat de top gaat word zal de tom tom een aan de lamp bevestigen als het zover is.
Ik moet nog wel even kijken naar de vario want ben nog steeds niet van de autowheelies af. :S@Bram
Thanx!@Evert
Bedankt, hij zal een mooi plekje krijgen naast de andere.
Heb je de EVO al opgehaald of?12 juni 2010 om 14:40 #277883Klinkt goed!
Autowheelies zijn niet verkeerd mits je top geen 35 is bij 9000 toeren : -)
12 juni 2010 om 14:52 #277884Dat zeker niet!
Voor mn gevoel gaat het spulletje al harder als de SE met malossi 46,5.
Maar zal hoofdzakelijk zo voelen omdat ik nog nooit echt met vario gereden heb.
Ik schat dat ik de 50 km/h al wel gehaald heb.
Gezien de hobbel weg bij mij in de straat heb ik hem nog niet vol open gehad.Hoop morgen met de tom tom even een recht stuk astvalt te benuttigen dan zullen we zien wat die doet. 🙂
Vind de autowheelies best vervelend, mischien een kwestie van wennen.
Was namelijk best schrikken de eerste keer. :S -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.