Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Topic starter

De standaard filter is omdat er hele kleine sproeiers in de carbs zitten ( 34/35 ), ik merkte gisteren al dat ik met een malossi filter te veel lucht binnen krijg.

De 2 ‘pacco 13/13’s’ had ik hier nieuw liggen.

Het is ook niet de definitive setup kwa lucht filters carbs en sproeiers maar ik moest ergens beginnen. 😀
      Gezien de 2 carbs moet ik aardig wat rommelen om het goed te krijgen maar er zijn genoeg afstelmogelijkheden zo.

Bas94
      Bijdrager

Whooa! Bruut Kerel. die fabrizi maakt hem echt af jarco =)

Edjuh
        Bijdrager

Jarco :
          De standaard filter is omdat er hele kleine sproeiers in de carbs zitten ( 34/35 ), ik merkte gisteren al dat ik met een malossi filter te veel lucht binnen krijg.

HUH?!

2 keer +- 66 is volgens mij de bedoeling.

Jarco
          Topic starter

Weet je het zeker Edjuh?

Ik gokte erop namelijk dat op 1 carb de pinasco wel een sproeier lust in de richting van 68 – 74
            Het leek mij logisch om dit door 2en te delen aangezien ik met 2x 66 wel erg veel benzine binnen krijg.:?

EDIT: het is voor mij totaal nieuw dus kan zijn dat ik de spijker totaal mis sla. 😛

hansieb
            Moderator

Jarco :
              Zo na een negative update nu een zeer positive update. 🙂

Na contact te hebben gehad met FonS blijkt dat de Pinasco setjes idd. een lagerpassing hebben die te ondiep is.
              Wat FonS gedaan heeft is zijn eigen carterdeel 1mm uitgedraaid en opgestuurd naar mij ter vervanging van de mijne.
              Dit is idd. de oplossing voor het aansluiten van de carterdelen. ( Ciitat89, de kans is grot dat jij dit probleem ook hebt. )
              De lagerpassing van dit setje is ook minder ruim en moest warm gestookt worden om het lager er goed in te krijgen.

Dus alle respect voor FonS die mijn dubbele carb project weer mogelijk heeft gemaakt, hier ben ik hem uiteraard super dankbaar voor! :thumb

Voor:

Na:

Gisteren het blokje afgemaakt en zo goed als alles aangesloten.
              Er moeten nog wat kabeltes netjes weggewerk worden en ingekort worden, maar na een lange dag kon ik het niet laten om hem proberen te starten. 🙂
              Starte in 1 keer maar er moet veel afgesteld worden.
              Ook moet het snelgas vervangen worden voor normaal gas, het is niet fijn om 2 carbs binnen 1cm draaien aan de gashendel voledig open te hebben staan.:con
              Als die een beetje wil lopen maak ik wel een filmpje.

Vandaag word mijn voorvork beugeltje gelast, hier zat een dol gedraaide moer op die vervangen moet worden.
              Ook gaat de voet rem onder het mes, deze past niet i.c.m. de fabrizzi.

Wow vet man! Ziet er wel echt zeer goed uit.

Trouwens zou je je ene carb niet op een choke hendel/decompressie hendel kunnen aansluiten? Ik zou het veel vetter vinden om normaal gas te kunnen geven en dan met de choke nog extra gas 😉

FonS
              Bijdrager

Ik ben blij dat het nu allemaal wel past 🙂 Ik zal maar even contact opnemen met Citta89 zodat ik die van hem ook kan uitdraaien indien nodig.

Ik hoop dat je het gauw aan de praat krijgt, ik ben erg benieuwd.

Edit: Citta89 had hetzelfde probleem, die carterhelft komt dus ook mijn kant op om uit te draaien.
                Blijkbaar toch een “standaard” kwaaltje bij deze zij-inlaatjes 🙁

Jarco
                Topic starter

@ Hans

Thanx!
                  Het is een leuk idee dat zeker, alleen bang dat ik dat nooit lekker afgesteld ga krijgen.
                  Als die eenmaal goed rijd op carb nummer 1, lijkt het mij dat als carb 2 in acie komt de boel gaat verzuipen?
                  Heb nog wel na zitten denken om mischien inplaats van een voetrem voetgas te maken. 🙂
                  Eerst maar eens de boel goed afgesteld krijgen.

@ FonS

Ik ben er ook zeker blij mee.
                  Gelukkig valt het ‘kwaaltje’ wel op te lossen.
                  Alleen blijft het natuurlijk wel jammer van de te ruime lagerpassing 🙁
                  ( Paketje gaat morgen op de bus, inc. bedankje 😉 )

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

onwijs nette ciao :thumb

Anoniem

Je Ciao is echt mooi geworden Jarco:bier
                      Met deze moet je wel niet gaan flatlanden he:no

Boelie
                      Bijdrager

Jarco :
                        Vandaag paketje binnen gehad van Olaf.
                        Splinter nieuwe elec. SE carterhelft wat herenigd is met het kleine SE carterhelft van Martino.
                        De 2 passen gelukkig als gegoten. 😀
                        De krukas die ik erbij heb gekregen is helaas niks waard, kan het lager zo om de lagerpassing laten vallen aan de ontstekings kant 🙁 ( Sorry Olaf. )

Gwoon groene locktite ertussen die is speciaal voor lagerpassingen werkt perfect!

Nu was ik van plan om met het pinasco zij-inlaatje te gaan rijden.
                        Alleen stuit op 2 probleempjes.

Het kleine carterdeel sluiit niet helemaal mooi aan, mist een halve mm.
                        Is wel op te lossen met een dikkere voetpakking.

Alleen probleem 2 is wat minder.
                        Om de boosters van de pinasco 46mm black goed zijn werk te laten doen moet ik erg veel uit het kleine carterdeel hakken.
                        Vind dit zonde om te doen en echt veel plek is er niet.

Advies is van harte welkom.

SjoerdCiao
                        Donateur

Inderdaad wat Boelie al zegt, die Locktite werkt perfect, heb ik zelf ook gebruikt:thumb

Supervette Ciao Jarco, echt top:thumb

Jarco
                          Topic starter

Hee Jongens,

Bedankt voor de positive racties.
                            Ik wil best geloven dat locktite werkt.
                            Alleen het was gewoon de afspraak dat ik een goede kruk zou krijgen en dat was het niet. 😛
                            Ik houd niet zo van spullen locktiten die oorspronkelijk niet gelocktite zitten. 😉

Maar alsnog bedankt voor de tip. :thumb

Rickieboy
                            Donateur

hey jarco, super dat je pinasco toch klaar is.
                              en ik ben ook niet voor de oplap acties zoals loctite.
                              het werkt zeker. maar het is ook zo een heel gedonder om het weer van elkaar tekrijgen en het zit net zoals vloeibare pakking overal.
                              maar ga zo door.
                              greetz rick

Zeebodem.
                              Bijdrager

in een woord…..geweldig jarco.
                                echt een keiharde machine zo:thumb

Florian
                                Moderator

echt een mooi blokje, alleen wat ik niet snap, doe zit dat met die 2 carburateurs en met het gas?? want je kan moeilijk 2 gashandels hebben??

Of heb je een speciale kabel die uitloopt op 2 kabels ofzoiets??

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.