Vespa-Ciao.NL
:: Jarco’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jarco’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 542)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

olliegasselt
    Bijdrager

Heej Jarco ,

fijn dat het pakketje toch nog snel bij jou binnen was ondanks dat het niet traceerbaar was !

Dat van die krukas snap ik niet , ik heb deze gemeten en hij was ok naar mijn idee !
      Maar ik kan natuurlijkook een foutje maken , dus dat lossen wij samen wel op 😉

Wordt een mooi blokje , dat weet ik zeker .

Jarco
      Topic starter

Komt goed Olaf,
        We komen er ook wel uit.
        Ik kan je mischien wel een filmpje laten zien ze vallen er echt zo omheen aan de ontstekinskant.

Evengoed bedankt voor de reactie. 🙂

Jarco
        Topic starter

Zojuist een paketje binnen gehad.
          Het missende puzzelstukje om de boel klaar te maken. 🙂

En nu komt het rare.. kan iemand mij vertellen waarom er cijfers in de kruk gegraveerd zijn?:?
          ( Ik dacht zelf aan markeringen omdat de 2 helften op elkaar uigebalanceerd zijn? )

Voor de rest gaan we zien of het een prima krukkie is, ik verwacht geen gekke dingen.
          Mazzuchelli raad idd aan om een licht gewicht vliegwiel te gebruiken staat netjes op het foldertje wat erbij geleverd word.
          Ook is het bij deze verzie kruk niet nodig om simmeringen te gebruiken.

Jarco
          Topic starter

Zo even een flinke tegenvaller nu.. 🙁

Zojuist alles in elkaar gezet maar krijg het pinasco carter deel niet goed sluitend, waardoor de kruk erg stroef loopt.
            Dubbele carter pakking geprobeerd maar wilde niet baten.
            Voorzichtig getikt met de rubbere hamer maar werkte ook niet.
            Na alles goed nagekeken te hebben heb ik het elec. speed engine carter helft geprobeerd en die sluit naadloos en draait super smooth.

( Mischien zijn de simmeringen die op de kruk zitten iets dikker als een standaart? 😕 )

Ik heb het pinasco deel goed bekeken en kan niet zo snel vinden wat er mankeerd.
            Kwam er wel achter dat de lagerpassing van het carterdeel te groot ‘gegoten’ is.
            Het lager floept er zo in, zonder verwarmen… 🙁

Daar gaan de plannen voor de dubbele carb.
            Zo als het er nu uit ziet word het carterdeeltje een mooi op de plank pronkstuk.

vespa-racer
            Bijdrager

was het een nieuwe pinasco carter ? zo ja dan eerst even horen aan die gene waar je dit deel hebt gekocht

Jarco
              Topic starter

Het was een nieuwe idd.
                Was wel uit de verpakking maar wel splinter nieuw.
                Hij komt van FonS, ik denk niet dit hij dit kon zien aangezien hij ze zelf niet gebruikt heeft dus don’t blame him.

Rickieboy
                Donateur

mooi kut vriend.
                  maar hier hoeven geen simmeringen tussen
                  greetz rick

Svennoow
                  Bijdrager

Moet er geen speciaal lager in dan?

Martino
                    Moderator

In de Pinasco zij-inlaat setjes gaan gewoon de normale lagers zoals in orginele carters. Ik heb bij mijn Pinasco setjes nog ff gekeken omdat ik mij kon herinneren dat ze makklijk in elkaar te zetten waren. Dit is toch niet het geval. Ze floepen er niet zo in. Helaas lijkt het dan idd om een slechte giet te gaan, maar heb je voor de ckerheid ook al wel een ander lager geprobeerd?
                      Ik bedenk me ineens dat er misschien ook wel andere overmaats lagers zijn te halen of eentje die wel goed past?

De Mazzucchelli lijkt trouwens wel erg veel op de echte Pinasco kruk. Zelfs die 2 gaten die lijken te zijn opgevuld met een zacht soort goedje. Kan je daar met je nagel ook zo in krassen dat je dit nog ziet?

Jarco
                      Topic starter

Hey Martino,

Ik heb 2 lagers geprobeerd en allebij nieuw uit de verpakking.
                        Maar het lijkt er ook op of het lagerhuis in het carterdeel niet diep genoeg is.
                        Als ik bijde helften ( SE + Pinasco ) inc. kruk op elkaar zet blijft er een ruimte van +/- 1mm over.
                        Dat terwijl het kleine SE carterhelft van jouw naadloos aansluit.
                        Dat het lager er zo in floept kwam ik perongeluk achter ik vermoed daarom ook dat deze idd slecht gegoten zijn.

( Dom, had wat foto’s moeten maken.
                        Heb inmiddels de SE compleet in elkaar gezet omdat ik alsnog mijn brommer zat rijdend wil hebben. 🙂 )

Wat de mazzu betreft, je kan idd met je nagel blijvende krassen zetten in het zachte goedje.

EDIT: Ik zal citta89 eens een PM sturen die heeft het andere setje van FonS.

El Citta
                        Donateur

Ik heb mijn setje net even goed bekeken en het blijkt dat ik meer geluk heb gehad. Het is heel zuur voor je :S Dit verwacht je natuurlijk nooit van een nieuw carterdeel. Hoop dat er nog ergens een ander lager te vinden is maar ideaal zal het nooit worden uiteraard.

Jarco
                          Topic starter

Hee Man,

Bedankt voor je reactie.
                            Ergens blij dat het bij de jouwe ook niet zo is.
                            Ik ga zo voor de zekerheid nog een ander lager proberen de 2 die ik geprobeerd heb komen uit hetzelfde revisie setje.
                            Baal er best wel van want zo hoort het setje niet te zijn natuurlijk.

Anyway ik ga vanaaf mijn blokje even afmaken en de laatste dingetjes doen aan de brom, mischien krijg ik hem af. 🙂

El Citta
                            Donateur

Dankje, ben er zelf ook wel blij mee. Zat er na jou bericht toch wel beeje over in. Hoop dat het aan de lagers ligt!!
                              Succes met de laatste dingetjes. Ziet er top uit.

Jarco
                              Topic starter

Zo na een negative update nu een zeer positive update. 🙂

Na contact te hebben gehad met FonS blijkt dat de Pinasco setjes idd. een lagerpassing hebben die te ondiep is.
                                Wat FonS gedaan heeft is zijn eigen carterdeel 1mm uitgedraaid en opgestuurd naar mij ter vervanging van de mijne.
                                Dit is idd. de oplossing voor het aansluiten van de carterdelen. ( Ciitat89, de kans is grot dat jij dit probleem ook hebt. )
                                De lagerpassing van dit setje is ook minder ruim en moest warm gestookt worden om het lager er goed in te krijgen.

Dus alle respect voor FonS die mijn dubbele carb project weer mogelijk heeft gemaakt, hier ben ik hem uiteraard super dankbaar voor! :thumb

Voor:

Na:

Gisteren het blokje afgemaakt en zo goed als alles aangesloten.
                                Er moeten nog wat kabeltes netjes weggewerk worden en ingekort worden, maar na een lange dag kon ik het niet laten om hem proberen te starten. 🙂
                                Starte in 1 keer maar er moet veel afgesteld worden.
                                Ook moet het snelgas vervangen worden voor normaal gas, het is niet fijn om 2 carbs binnen 1cm draaien aan de gashendel voledig open te hebben staan.:con
                                Als die een beetje wil lopen maak ik wel een filmpje.

Vandaag word mijn voorvork beugeltje gelast, hier zat een dol gedraaide moer op die vervangen moet worden.
                                Ook gaat de voet rem onder het mes, deze past niet i.c.m. de fabrizzi.

Leovince
                                Bijdrager

Hij wordt per update mooier 🙂 Alleen waarom eeen standaard filter en 2 pacco 13/13’s?

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 542)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.