Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Jamarcol
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 5 maanden geleden door Tyskie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 oktober 2006 om 00:20 #153495
bij dat ding van mij stond er volgens mij alleen proma op de demper, maar goed echt cker weet ik het ook niet meer is ook alweer 12 jaar geleden:?
29 oktober 2006 om 03:43 #153496ik heb zo’n ding gezien maar dan wel twinner style.
maar die was van faco dus2 april 2010 om 19:43 #154382deze uitlaat doet het goed op 50/60…
trekt lekker en gaat hoog door…als ze nieuw zijn, zoals het bij mij het geval is maken ze lekker dof , met leuke knetter geluid. niet te luid…
me carb maakt meer geluid via luchtinlaat 😛grtte
3 april 2010 om 12:57 #154383
Anoniemeen vriend van me had deze uitlaat op zn standaard SI (snor).
Hij had niks met de brommer gedaan alles was nog standaard en naar mijn mening echt een hele goeie pijp voor 50 cc:
hij trekt echt goed op en de si ging precies 50, en dat alleen met een ander uitlaatje.
21 januari 2013 om 16:23 #154419Hoi !!
Even over de Jamarcol Fuego
Jamarcol is absoluut geen standaard uitlaatje, k heb hem nu onder een 65 evo hangen en dat gaat als een speer. De geknepen pijp zorgt goed voor extra trek kracht onder in, ook in het midden tot het eind presteert hij goed. De uitlaat geeft een mooi zwaar geluid, alleen wel een beetje te opvallend voor politie ofzo haha zeker als je de brommer wat verder open trekt..
Mijn setup:
Standaard bromblok: Spoelpoorten en inlaat en krukas aangepast voor dr evo.
13/13 68spr. Malossi luchtfilter
Dr evo 43mm, Standaard gevlakte kop.
Poelie 70 met bromklok
Jamarcol Fuego (geknepen) Uitlaat:
Top speed: 70+21 januari 2013 om 16:38 #154418^
Bied jij toevallig deze dingen aan? Aangezien je ze behoorlijk de hemel inprijst.
21 januari 2013 om 17:19 #154417Dat komt omdat de Jamarcol fuego ook beslist geen slechte uitlaat is
en dit blijft nog steeds het mening en ervaring topic;)
(maar de fuego is origineel daarin tegen niet voor vespa verkrijgbaar)22 januari 2013 om 23:55 #152857Nee ik bied ze niet aan, ik wou er alleen mijn ervaring even over kwijt aangezien heel veel anderen klagen over de uitlaat. Ik kan ze overigens zowiezo nergens meer vinden :).. Polini Country is een soort gelijkenis ervan..
18 december 2014 om 18:19 #154675Aangezien deze weer opnieuw leverbaar is op JMPB, zie: http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-vespa-ciao-jamarcol.html
Is dit een mooie gelegenheid om ook dit topic weer eens te kicken. Ik wil hem ook wel eens uitproberen op verschillende setups, voor de prijs hoef je het niet te laten namelijk!
19 december 2014 om 04:40 #154676Lijkt mij het zelfde als een superbrabo uitlaat,
Simonini had ze ook,
Deed het bij mij op men dr evo met bewerkte booster en uitlaatpoort redelijk goed.
De sito draaide zeer slecht op dezelfde setup.
Door de sproeier raar maar waar.
(sproeier 70 liep net goed op std uitlaat maar dan niet op sito plus hij verzoop gewoon)
Deed 65 70 op de teller.
Trok op al een bezetene.
Hier effe filmpje
7 oktober 2015 om 12:18 #154698Heb deze uitlaat sinds gisteren, vanmiddag even gemonteerd op mijn std 50cc Ciao en een klein stukje mee gereden.
Hij is zoals hier al gezegd is inderdaad wel een beetje lawaaierig, toch in vergelijking met een citypower.
Ik vind dat hij niet veel luider is als de Leovince Krul die ik (en een maat van me nu) op mijn oude Superbravo had.
Het geluid zelf vind ik ook een stuk aangenamer als dat van een Leovince. Een rauwe brom die je brommer een stuk zwaarder laat klinken als hij eigenlijk is.Kwaliteit van de uitlaat;Het uitlaatje is zeer degelijk gemaakt en komt mooi overeen met de ophangpunten van de Ciao. Ook sluit hij een stuk beter aan op de uitlaatflens als de Citypower. Ook is de buis voor het expansievat een beetje samengeknepen om deze mooi tussen de middenstandaard en het trapas-tandwiel door te laten lopen.
De Jamarcol is heel netjes zwart gelakt (volgens mij gecoat?) en zal daarom ook niet snel gaan roesten.
Hoe het zit met de binnenkant van de demper (demperwol etc.) weet ik nog niet want dat is na die paar kilometer uiteraard nog niet aan vervanging toe, maar ik heb wel gezien dat je dmv. een circlipje de demper netjes uit elkaar kan halen om de wol te vervangen indien nodig.Qua prestaties dan;zoals ik al zei rij ik met een standaard 50cc blok, een zgn. A-klasse (BE) oftewel Snor (NL).
Hij rijdt nu wel iets sneller, maar er zit wel iets minder optrek in als met de citypower.
Met de citypower deed hij er ongeveer 34/u en met de Jamarcol zal hij rond de 38 lopen.Conclusie;Voor het geld dat hij op het moment kost (zo’n 36€ op JMPB) is dit uitlaatje zeker de moeite waard. Je moet geen prestaties verwachten zoals je bij een Proma of een Leovince hebt, maar dat merk je natuurlijk wel in het prijsverschil. Maar als je net dat beetje sneller wilt en je houdt van een rauw en brullend geluid denk ik dat je zeer tevreden kan zijn met de Jamarcol.
Hij is ook degelijk gefabriceerd en zal dus niet rap verslijten of onderhoud nodig hebben.Grtz…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.