Vespa-Ciao.NL
:: Jamarcol uitlaat bocht maken?

Home Forums Techniek Opvoeren Jamarcol uitlaat bocht maken?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martinozz
    Topic starter

Hallo,

ik weet niet of de vraag hier thuis hoort maar kon niet bedenken waar het anders moest 😛
      ik heb een jamarcol uitlaat gekregen met zo’n gouden einddemper. maar er zit geen bocht bij dus past hij niet onder mijn ciao.

http://store.vorb.nl/669-718-thickbox/expansie-uitlaat-fuego-chroom.jpg

deze foto ijkt hij op en deze is ook zonder bocht zeg maar.

maar weet iemand hoe je zelf zon bocht moet maken (welk materiaal enz?) of eventueel kopen?

bvd
      mvg martin

Martino
      Moderator

Losse voorbochtjes zijn in ieder geval nooit voor de vespa er geweest. Je zal dus idd zelf een voorbocht moeten maken door lassen en het gebruik van een met voorkeur hydraulische pijpenbuiger. Ik zal hiervoor als materiaal staal gebruiken.

SpeedyVespa
        Donateur

Martino@ voorstuk van een citypower geen idee?

speedbuxy
          Bijdrager

Gewoon zoiets kopen en dan de flens verzetten en klaar is kees:thumb
            http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/motorisch/kreidler-uitlaten-en-bochten/uitlaatbocht-kreidler-32-32-oud-model.html

Edit
            Wel even opmeten of je uitlaat ook 32mm is want sommige zijn ook 28mm.

Martinozz
            Topic starter

dat ik staal moest gebruiken snap ik maar hoe dik dan ongeveer?

een onderdeel van citypower is idd wel een idee 😛

Martino
              Moderator

Ongeveer 1,2 of 1,5mm dik staal wordt meestal gebruikt. Met de voorbocht van een Citypower zit je met het probleem dat de diameter aansluiting met de expansie niet klopt. Zoals Buxy al schets; de aansluiting zal groter zijn 28mm bijv.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.