Vespa-Ciao.NL
:: Jacky’s Perso Comeback

Home Forums Perso’s Projecten Jacky’s Perso Comeback

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Topic starter

nee, misschien wat verwarrend. K had die ciao vh 2de plaatje, die heb k zo gemaak tot 3de foto en toen weer trugh gemaak tot 4de foto(zo ook verkocht) TOen de onderdelen van die ander op de originele met zelfde kleur die k kocht en die heb k nu nog.

Jacky
      Topic starter

Ik heb sinds vorige zomer weer kriebels om met een Vespa’tje rond te rijden. Inmiddels ben ik weer begonnen met het opknappen van mijn Superbravo. Zie eerste post.

Wilk1985
        Moderator

Succes ermee, deze zie je inderdaad niet veel met die bolle tank. Als je de papieren erbij hebt zou het keuren geen probleem moeten zijn lijkt mij, de mijne is ook origineel een Belgische.

SpeedyVespa
          Donateur

SuperBravo’s zijn de Bomb=)
            Ik heb er zelf ook 1 met de bolle tank:thumb

Jacky
            Topic starter

Leuk dat meer mensen dit model hebben, hebben jullie misschien een foto? Misschien doe ik nog een idee op.. Ik denk dat ik ga experimenteren hoe ik de bolle tank weer mooi wit krijg en zolang de metalen erop zet.

Fredzzz
              Moderator

Klant van mij heeft hem precies zo…

speedbuxy
                Bijdrager

Welcome back:thumb
                  Super Bravo/avanti is zeker 1 van de mooiere broms uit de Vespa stallen en het is op zich jammer dat je ze zo weinig ziet.
                  Ik zou jouwes lekker zo laten en hoogstens visueel nog wat opknappen want het bolle tank model is erg schaars.

Jacky
                  Topic starter

Ja ik heb me inderdaad weer half bedacht om hem toch zo te laten, alleen vind ik de gele tank erg storend.. Ik zie op de foto van Freddzz dat die brommer ook een ‘gele’ tank heeft.

Hij ligt nu bijna helemaal uit elkaar, helaas is er vocht in het blokje gekomen. Volgens mij mist de krukaskeerring want ik zie het lager hier gewoon zitten, lagers zijn hierdoor waarschijnlijk gaan roesten. Erg zonde dat ik hem zolang buiten heb laten staan, want ik kon wel zien dat er nergens speling zit en dat alle belangrijke onderdelen nog in prima staat zijn. De cilinder en zuiger zaten ook vol smurrie en roest, deze heb ik voorzichtig losgemaakt en helemaal schoon gekregen. Ze zijn volgens mij nog prima bruikbaar. Dit is wat ik aantrof:

Jacky
                    Topic starter

Update

Met de feestdagen tijd gehad om de brommer te spuiten. In de zomer is het vaak te druk en ik heb nu beschikking over een verwarmde hal met afzuiging om goed te kunnen spuiten.

Brommer is nu zover in elkaar gezet. Alleen de velgen spuit ik in de zomer nog buiten omdat dit voor mijn gevoel toch net wat mooier wordt.

Ik heb een paar vrienden enthousiast gemaakt die nu ook een ciao aangeschaft hebben. Wordt dus toeren in de zomer.

Ik moet nu alleen nog een nieuw kickstart rubber vinden en dan is de brommer weer compleet origineel opgebouwd met bijna alleen de oorspronkelijk onderdelen. Zelfs een originele super bravo uitlaat heb ik nog in Duitsland gevonden.

Helaas moet nu het lelijke kenteken aangevraagd worden.

Martino
                      Moderator

Een leuke originele restauratie van deze Superbravo. Ik ben ook benieuwd of er na het spuiten van de velgen originele Pirelli ML 14 banden onder komen? Leuk ook dat de brug niet zwart maar een grijze kleur heeft meegekregen, maar hoort de bokstandaard dan eigenlijk niet weer zwart te zijn?

AA-T
                        Sleutelbeheerder

Ziet er weer schier uit.

Nooit zo’n fan geweest van superbravo’s, maar als ik dit zie zou ik er bijna zelf één aanschaffen.

Jacky
                          Topic starter

@ Martino, velgen zijn nu ook klaar maar ik had nog een aantal zeer goede banden liggen dus te zonde om nieuwe te kopen en die te laten liggen. Als deze niet meer goed zijn komen zeker de originele banden er weer op.  Voor wat betreft de standaard, dit zag ik later inderdaad ook , hoort volgens mij zwart.

@ AA-T, Bedankt! Nu de originele uitlaat en sticker op de koplamp nog geplaatst die ze weglaten in Belgie/ Nederland om de reflector te plaatsen. Daarmee is meteen het gat weg gewerkt. Ik probeer nu nog via JMPB een goed passend Piaggio logo te krijgen.

Florian
                            Moderator

Wat een plaatje zeg..

Martino
                              Moderator

Ik kan niet wachten totdat de originele banden er weer onder gaan. Persoonlijk vind ik semislicks niet bij een SuperBravo passen. Komen er ook nog andere blokstickers op?

Jacky
                                Topic starter

Ik moet wel zeggen dat deze band volgens mij een stuk rustiger over het asfalt gaat. Mooi vind ik de achterband ook zeker niet.

Eigenlijk zitten alle originele stickers er weer op behalve op de zijkappen. Hier moet ik eens de tijd voor nemen aangezien het nogal een puzzel is. Waarschijnlijk een werkje voor de winter.

Hij is trouwens, ik denk door de vario, extreem zuinig. Ik weet niet precies hoeveel er in zon tank gaat maar na 50 km rijden is er amper een liter uit.
                                  Meer mensen hier ervaring mee?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.