- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 23 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 9 maanden geleden door Helios.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 december 2007 om 13:42 #425987
super kerel;)
ziet er allemaal mooi uit (ook houde zo:P)Edit: laat me dat vliegwiel ook ff zien, als ie gespoten is!
9 december 2007 om 14:23 #425988Zodra electronisch vliegwiel is gespoten ben je de eerste die het te zien krijgt.
Jij nog succes met je nieuw project
9 december 2007 om 14:25 #425989ja komt goed!!
9 december 2007 om 14:28 #425990Wow die word mooi! alles heel netjes in de verf staan.
9 december 2007 om 14:50 #425991Jaapert :
Als reactie op hansieb.Ik snapte het van die vario en simonini koppeling.
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik ga doen, of met die simonini koppling rijden of een vaiomatic erop zetten. Volgende project wordt namelijk een Vespa met een membraamblok en ik denk dat de vario daar beter voor is.Ik denk dat je die simonini koppeling beter op de plank mag leggen. Ervaring met belgenkoppeling en een 70dr op ciao is / was gewoon niet fijn. AA-t had et getest hij reed mijn scooter ( 85km/h er ietsje uit ) met 90km/h ongeveer maar was na 1.5 km nog steeds aan het optrekken en moest ongeveer 100 meter bijsteppen :(. Wil je op ciao een simonini of belgenkoppeling dan moet je echt een 80cc hebben , of een hele grote poelie achter maarja dan is het hele effect van de koppeling weg.
Op citta werkt zon koppeling wel perfect door de kleine wieltjes iets wat je bij citta niet met een kleine poelie kan oplossen.
9 december 2007 om 14:55 #425992Ik was altijd van mening dat de koppeling van Simonini niet veel anders was dan een gewone koppeling. Qwa uiterlijk natuurlijk wel maar er zit dus ook verschil in diameter.
9 december 2007 om 15:02 #425993Jup daarom gaat het simonini blok ook zo hard , dat komt voornamelijk door die koppeling.
De diameter is een heel stuk groter dus de snaar ligt voor veel hoger , bij vario is op topspeed de snaar boven heel hoog en achter diep in de poelies. Met belgen / simo koppeling zorg je dus dat je op topspeed loeihard gaat! Ook het aantal toeren dat je blok maakt verandert erg , op topsnelheid rijd het heel rustig waarbij je met standaard koppeling een berg toeren maakt.
Testen kan altijd maar ik denk dat een standaard koppeling zijn werk veel beter doet 😉
9 december 2007 om 15:06 #425994het word een hele leuke ciao zo te zien! 😉
alleen vind ikzelf de kleurencombinatie niet zo mooi.
2 donkere kleuren op elkaar, maar dat kan ook door de foto’s komen 😉9 december 2007 om 15:17 #425995Het zijn inderdaad twee donkere kleuren, alleen zodra hij in het zonlicht staat komen de kleuren mooi overeen. Vooral omdat het zwart een blauwe metalic gloed heeft. Dit is idd niet goed te zien op de foto. Ik hoop daarom ook zo snel mogelijk de wielen eronder te kunnen zetten en dan kan ik foto`s maken als hij buiten staat in de zon (als die een keer schijnt)
En hansieb, bedankt voor je uitleg. Dan gaat er dus een gewone kopppeling op denk ik. Moet zeggen dat hij voorheen prima liep met een gewone koppeling. Die andere koppelingen moeten dus nog even wachten op het volgende projectje.
22 april 2008 om 12:38 #429463Het heeft een aantal maanden geduurd maar nu is hij eindelijk af.
Zie hieronder voor de nieuwe foto’s

Dit is een saaie foto maar wel een beetje te zien hoe het blauw metallic door het zwart heen komt (mits de zon schijnt)

22 april 2008 om 12:44 #429464Waanzinig mooi zie thij eruit! Echt vet 🙂 Alleen eenbeetje geld verspilling lijkt mijn om dingen als je blok te laten spuiten als dat toch niet zichtbaar is 😉 Nouja, om het zo duur te laten spuiten dan zegmaar 😉
22 april 2008 om 13:10 #429465Nou de prijs valt wel mee vind ik zelf, heb ik een goede afspraak over kunnen maken.
En ik knap de brommers eigenlijk meer op voor het sleutelen en de sier en niet echt om mee te rijden.
Als ik 100 km per jaar erop ga rijden zou het veel zijn.22 april 2008 om 13:14 #429466Errug mooi jaapie, ik hoop hem eens te zien rijden ondanks dat je niet vaak rijdt.
Dat voorste bandje ziet er ook goed uit.
22 april 2008 om 13:27 #429467Ik heb hem op het moment niet in Amsterdam staan, zodra ik hem een keer mee naar Amsterdam heb laat ik je het weten, dan kom ik effe langs brommen
22 april 2008 om 13:34 #429468Ziet er goed uit! lekker kleurtje ook in de zon.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.