- Dit onderwerp bevat 87 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door IvanSaab.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 februari 2016 om 12:18 #497909
Hij lijkt een beetje op die trans-am van the smokey and the bandit 😀
7 februari 2016 om 12:38 #497910haha ja dat was ook mijn bedoeling maar ik kan nog geen gouden tankstickers vinden/verkrijgen helaas…
7 februari 2016 om 16:52 #497911Gave combo wordt mooi!
Stuur W-Y hier op het forum even een PM wellicht kan hij iets voor je betekenen met stickers.
7 februari 2016 om 20:27 #497912Dankjewel! Ik ben dan ook erg tevreden over het resultaat.
Ik zal direct even kijken dan, die tankstickers moeten het wel af gaan maken 🙂
7 februari 2016 om 22:53 #497913Het begint er mooi uit te zien krijg alleen een kromme nek van die foto 😛
Je kunt voor je sticker ook Daver1 een pm sturen dan heb je de keuze uit 2 man 😉Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi8 februari 2016 om 17:31 #497914Haha, als je de foto aanklikt is ie weer recht 😉 daver1 heb ik al mailtjes gedaan maar die reageert niet helaas… toch bedankt! Ik ben blij dat jij hem ook mooi vind 🙂
19 februari 2016 om 16:23 #497960yess, ik heb iemand voor de stickers! als het goed is kan ik maandag weer toeren op mijn vespaatje 🙂 en dan nog even de kapjes spuiten en wat dingetjes afwerken etc.
ik heb ook een lijstje gemaakt met dingetjes die ik nog moest hebben om het netjes af te maken en dat alles functioneert
– v snaar
– voetsteps
– klemmetjes voor brandstofslang
– sha busje dellorto 13/13 carb
– teller aandrijver
– teller kabeldit word dus allemaal nog besteld en wie weet nog wat andere kleine dingetjes, ik hoop dus dat hij maandag (op school in de praktijkuren) mooi aant lopen wil en dan ga ik er weer 15 km mee testrijden (naar huis) en kijken wat er verder nog schort…
heb in de tussentijd genoeg gedaan wat ik allemaal nog moet posten:D
24 februari 2016 om 15:37 #497980updateee 🙂 (wil je geen zere nek, plaatjes even aanklikken dan staan ze recht 🙂 )
ik ben weer hartstikke druk geweest met de ciao dus vond het tijd voor een update.
allereerst heb ik dat verrekte achterwiel lager vervangen omdat mijn wiel nogal speling had :con dus met het nieuwe lager rolt ie trouwens ook een stuk beter… fototje voor t verschil:

toen met het blokje aan de gang geweest… nou dat was dolle pret (niet dus) heb dus die klok uit de fietsstand gehaald en rennen en rennen maar hij deed het gewoon niet. toen kijken, hij kreeg brandstof en lucht maar vonkte die? dus wij testen of tie vonkt, nou dat deet ie maar heel zwak en dat is niet goed dus. toen maar naar de contactpuntjes kijken en die stonden netjes op 0.45 en toen draaide mijn leraar voor de grap eens aan dat vliegwiel en toen ontdekte hij een massasluiting bij de condensator.
willen we het vliegwiel er af halen maar dat kon niet omdat deze dusdanig er op gebeund was dat erafhalen geen zin had… tevens ontdekten we dat de krukas erg slechte schroefdraad had en waar die de koppeling aan grijpt was ie bijna rond… dus toen maar naar huis gegaan om mijn originele goede blok op te halen om daar het onderblok (carter, met een goede krukas, vliegwiel en ontsteking zonder massasluiting!) van te gebruiken. de 70cc cilinder en zuiger en kop overgezet.
die kop had overigens de decompressie goed ral en vast in de kop dus die moest ook vervangen worden… gelukkig had ik een goede op de originele kop van het originele blok… deze dus overgezet. foto van voor de tijd:

dat was vanaf de buitenkant, na de tijd aan de binnenkant:

das weer een stuk frisser! ik heb ook nog een fototje van het geplaagde vliegwiel, let trouwens goed op die hap die eruit linksonder: is :boos

dus na al die tegenslagen uiteindelijk mijn blokje opgebouwd zie foto:

gelukkig had ik 2 klasgenootjes die erg enthousiast waren over 2-tactjes en die wilden mij graag helpen dus die hebben nog al veel gedaan voor mij :con zo had ik de tijd om alles mooi schoon te maken en kleine ondingetjes te repareren.
maar ik dwaal af, dat blok dus opgebouwd en toen carbje dr weer op, tja dat is een immitatie carb met een dellortho gasschuifhoofdje (hoe noem je dat?) dus die passing klopt niet oftewel nu nog valse lucht achter die schuif…ja dus dat hebben we voor nu even zo gelaten. heb er een benzine filtertje tussen gemaakt en een nieuwe v snaar op geslingerd omdat die oude was ingescheurd en versleten en ben er mee wezen toeren, och wat mooi was even vergeten hoe leuk het is om te rijden op mijn vespaatje! nu dus even een carbje bestellen (of heeft iemand een 13/13 liggen?) en een paar sproeiers en wat ander klein spul en daarna beginnen met alles afwerken en netjes maken, kappen spuiten enzo.
ik wil graag nog even weten hoe heet die cilinder mag worden… ik rijd er 15km mee met mengsmering 1;40 en sproeier 66 met de linksstaande setup. als ik thuis kom voel ik altijd even, ik kan hem 2sec aanraken voor ik mijn vinger verbrand, maar dat kapje zit er ook nog niet over heen (koelkapje) die van het vliegwiel wel uiteraard! is dit goed of te heet?
nou, ben vast vanalles vergeten te vertellen maargoed jullie zijn nu tenminste op de hoogte 🙂 oh en nog ff een plaatje van hoe die er momenteel bij staat:
24 februari 2016 om 16:02 #497982Leuke update, maar je moet wel snel een koelkapje vinden! Zonder koelkap blaast de koeling maar aan 1 kant lucht langs je cilinder, en wordt dus 1 kant heel heet en de andere wordt juist goed gekoeld. Dat gaat je zuiger niet leuk vinden..
En je zou voor het mooie je benzineslang wat kunnen inkorten zodat het een mooie vloeiende lijn wordt, vloeistoffen stromen niet graag naar boven

De kleuren zijn echt gaaf, ging je nou nog stickers laten maken?
24 februari 2016 om 16:13 #497983Jaa de stickers zijn in de maak 🙂 ben zelf ook erg blij met de kleuren hoewel veel mensen het ook weer niet mooi vinden maarja das smaken verschillen he.
Dan ga ik gauw het koelkapje monteren! Bedankt, en die slang had ik ff gedaan om naar huis te rijden haha komt nog een bescheiden benzinefiltertje onder 😉
26 februari 2016 om 21:46 #497994Een kleine update met een belangrijk detail!
Zoals in mijn vorige update al staat vermeld, die carb trok valse lucht dat kon ik niet langer aanzien en ik ben vanmiddag lekker in het zonnetje aan het prutsen geweest!
Ik ben begonnen met het demonteren van mijn replica carburateur waarop het petje vd gasschuif niet paste daardoor trok hij valse lucht voor de gasschuif. Deze carb nader onderzocht en deze is vrijwel identiek aan een originele op die bovenkant na… duss ik ben op de kop in de schuur gegaan en moet je kijken wat ik vind:

Jawel een echte originele 13/13 carburateur (de behuizing dan 😀 ) ik heb daarop alle onderdelen (zijn er ook zoveel haha) van de immitatie carb op gemonteerd en het kleine revisiesetje van jmbp op gemaakt. Ofcourse alles lekker fris en fruitig gemaakt 🙂
Helaas geen foto van het eindresultaat. Ik ben blij dat ik nu een originele dellortho carburateur heb, zonder valse lucht! Wat scheelt dat een hoop trekkracht zeg!
Nou dus ik ga afstellen en had em met sproeier 66 gestart zonder luchtfilter ik kon het niet laten om even een stukje te rijden. Dus dat gedaan en wat een droom is het ook! Trekken als een beer! Maar met het luchtfilter erop liep die dus niet meer… ik naar sproeier 62 gegaan en toen liep die weer stationair maar kon ik er amper 30 km/h mee halen…
En toen het verlossende antwoord van martino, boor gewoon een extra gaatje in je luchtfilter… ja dat heb ik gedaan en nu een prachtig koffiebruine (ja met melk) bougie!
Heb hem nu dus eindelijk technisch 100% in orde! Echt alle mankementen zijn weg het enige wat nu nog rest is de afwerking als kapjes en de kabelgoot en stickers plakken
Dus stay tuned 😀
1 maart 2016 om 20:18 #498009Geheel door w-y van het forum verzorgde stickers worden morgen door hem op de bus gedaan en dat is het detail waar ik op zat te wachten. En ofcourse de kappen nog!
Dit zijn ze:

Zodra ze er op zitten zal ik ze posten, heb helaas niet zoveel tijd deze week want ik moet veel werken heb alleen de zondag nog… hoop dat ik dan nog wat kan spuiten.
Maar hoe mooi die action lak ook word, het kriebelt toch om hem van de zomer te laten coaten wel dezelfde kleuren maar dan een set 5 of 10 spakers en als ik ze kan vinden 14 spakers!
By the way, ik raad w-y aan!! Prettige manier van zaken doen en reageert snel echt top
1 maart 2016 om 20:27 #498010KIJK vooruitgang dan zien we graag 😉
Komen er ook firebirds op of word het alleen de stripeping ?Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi1 maart 2016 om 20:34 #498011@lightlord
Ik zit nog te twijfelen of die action lak de moeite waard is om in stickers te investeren ik denk dat ik hem van de zomer laat coaten en dan mijn originele idee erop toepas
1 maart 2016 om 20:36 #498012Dan zou ik ook wachten als je hem toch laat coaten
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.