Vespa-Ciao.NL
:: Ivan z’n smokey and the bandit ciao

Home Forums Perso’s Projecten Ivan z’n smokey and the bandit ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Je bent lekker bezig hoor, gave kleurstelling op die Ciao :thumb

Je hebt nog plek zat in je schuur om te sleutelen, veel mensen op dit forum kunnen daar alleen maar van dromen :lol

IvanSaab
      Topic starter

Jaa, gaat de goede kant weer op! Beetje gespaard dus meteen in de brommer geïnvesteerd 🙂
        Ik wilde hem eigenlijk gaan spuiten van de zomer want de lak zit er niet mooi op er is gewoon over de stickers etc gespoten… Maar de keurstelling vind ik ook wel mooi inderdaad, ik zou hem dan alleen niet helemaal doortrekken over het frame maar alleen de tank rood ofzo.. Nouja zien we dan wel weer.

Ze waren al aan het mopperen hier thuis want ik heb eigenlijk die hele schuur zelf opgeeist en de fietsen naar de schuur van me pa verkast aangezien die daar toch nooit wat doet 😀

IvanSaab
        Topic starter

dus, het blok komt maandag of dinsdag pas binnen en aangezien ik woensdag pas tijd heb om hem in te bouwen heb ik ergens anders mijn tijd nuttig aan besteed…

omdat ik van de zomer mijn brommer ga spuiten wilde ik iets aparts, een zwarte ciao vind ik erg mooi maar dat heeft iedereen dus al (lees heel veel mensen) ik wil toch graag iets aparts neerzetten maar daarbij heb ik mensen nodig die stickers op maat kunnen maken voor mij!! als er iemand is die dat kan is die mijn HELD.

ik heb dus maar eens een ontwerpje gemaakt op basis van een van de dikste auto’s op de aarde; the smokey and the bandit trans-am!

omdat ik niet zo goed ben met computers heb ik een nogal slordige schets maar hier komtie

ook ga ik het snorframe opknappen alleen dit gebeurd volgende winter! deze word gebaseerd op de auto van the dukes of hazzerd in mijn ogen bestaat er geen mooiere auto!

ook hier weer een slordige schets voor het idee

hoewel ik brommers altijd mooi vind (lees vespa ciao) blijf ik toch een auto jongen, vandaar deze combinatie. ik denk dat het leuk staat als ze alle twee klaar zijn

graag hoor ik ook jullie mening!

groetjess

Wilk1985
          Moderator

Noetiepoerker26
            Donateur

Dat Smokey-thema is echt ruig; helemaal als je zeg maar de randen van de ‘spaken’ dan polijst, dan heb je haast dezelfde wielen als de trans-am (of 10- of 14-spakers, nog mooier!) en dan met zwarte parelmoerlak en de gele details.

IvanSaab
              Topic starter

bedankt voor de reacties! leuk dat jullie ook zo enthousiast erover zijn als ik zelf 🙂

@noetiepoerker26 ik snap inderdaad wat je bedoeld ik vind dat wel een goed idee! ik wil natuurlijk ook graag 10 of 14 spakers maar eerst even sparen weer he :con

in de planning was om hem eind februari te gaan spuiten heb hem technisch nu bijna zoals ik hem hebben wil en dan gaat project “the dukes of hazzard ciao” van start!

weten jullie iemand hier die die stickers kan maken voor mij voor niet al te veel geld?

IvanSaab
                Topic starter

Verveling, te weinig huiswerk en tijd te veel

Hmm wat gaat hier gebeuren 😕

Vespaatje
                  Donateur

Er is hier wel iemand op het forum die stickers maakt dacht ik.
                    Ik weet alleen even niet wie 🙂

Verder zijn het zeer leuke ideeën!

lightlord
                    Donateur

Ivan even kontakt zoeken met daver1 die maakt elke sticker die je maar nodig hebt 😉
                      Leuk idee die smokey and the bandit trouwens :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                      Lightlord's Dizzy/Gypsi

IvanSaab
                      Topic starter

Dankjewel jongens! Heb direct een mail verstuurd naar hem.
                        Heb ik straks mooi wat unieks toch? 🙂

IvanSaab
                        Topic starter

Dag allemaal, alweer een tijdje geen update maar heb dan ook niet stilgezeten!
                          Elke dag uit school direct aan de brommer gewerkt, het frame met de hand kaalgeschuurd pff en dat heb ik geweten!

Resultaat na een week:

De rest past op het werk in de straaltrommel dus dat scheelt alweer een hoop! Nu heb ik het frame gistermiddag in de primer gezet en dat is al erg strak en ook erg glad! Maar zekere voor het onzekere doe ik er toch nog spuitplammuur over voor een optimaal resultaat.

In de primer:

Ik heb zelf een spuitcabine gefabriceerd waardoor ik in een stofvrije ruimte heb kunnen spuiten en dit verschil is ook echt duidelijk merkbaar!

Helaas reageert daver1 van het forum niet op mails en pb dus moet ik mijn stickers maar ergens anders laten maken…

Dat was de update dan al weer, van de week maar weer druk spuiten en zien hoe het uitpakt!

IvanSaab
                          Topic starter

Voortgang tot nu toe:

Ik vind het wel mooi geworden, wat vinden jullie? Er zitten nu al heel wat uren in… maargoed de conische nok is vast geslagen op de bout en gaat met geenmogelijkheid meer los maar waar kan ik een nieuwe bestellen?!?! Kan hem NERGENS vinden opt internet 🙁

Dus het stuur kon niet vast dan ga ik maar met het blok verder ja en dan heb ik wel weer het geluk dat de koppelings moer zo gruwelijk vastzit dat deze alleen met de luchtsleutel los kan, met koppeling dr aan krijg jem echt niet in de ciao!

Dus een dag vol ergenissen achter de rug maar ik kan nu dus even niet verder… als iemand nok zo’n conisch nokje heeft houd ik me aanbevolen.

Dat was weer een update, flinke slag vooruit vergeleken vorige update maar de tussenstappen zet ik hier ook nog wel een keer bij..

Wilk1985
                            Moderator

Leuk ding hoor, gaat de goede kant op :thumb

IvanSaab
                              Topic starter

dankje! zit ook wel de nodige tijd en moeite in op het moment 🙂

IvanSaab
                                Topic starter

update 🙂

blok erin gedaan en liep vrijwel meteen! dat wetende ermee naar almelo gereden en toen moest ik een stukje drukken door dat er een prop in de carb was gekomen waardoor hij niet meer liep. op school gekeken maar dat luchtfilter wat gewoon een uitgehold stuk plastic het filterelement was er dus niet meer bij… ik heb erg veel geluk gehad dat er geen rommel tussen de zuiger en cilinder is gekomen! op school in almelo tijdens het praktijk heb ik het blok eronder weggehaald en samen met wat klasgenootjes het spul schoongemaakt. carter gespoeld alle vlakken schoongeveild en opnieuw alles gesmeerd. de carb ook schoon gemaakt en toen alles weer in de ciao gedrukt, en dat allemaal in 1,5 uur tijd! hij liep direct maar ik wilde niet weer zonder filter gaan rijden… dus heb nu het een en ander besteld (er was namelijk nog meer klein spul niet goed) genoeg geluld hier fototje en een filmpje:

View My Video

filmpje hoop ik dat ie doet want ben niet zo computerheld…

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.