Vespa-Ciao.NL
:: Italjet Pack-A-Way vliegwiel

Home Forums Techniek Mechanisch Italjet Pack-A-Way vliegwiel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo,

Mijn Italjet is ermee gestopt. Mogelijk is het vliegwiel kapot. Ik kan het er niet afhalen want ik heb geen poelie trekker (?)
      Momenteel ben ik in de buurt van Steenwijk.
      Heeft iemand tips, cq een poelie trekker, of woon je in de buurt van Steenwijk en heb je er verstand van, of ken je iemand?

Ik zet goeie koffie, maar kan ook met de Pack naar jou toe komen.

Groetjes Martine
      IMG_20190627_104801

1

zevenenergie
      Donateur

Deze Italjet heeft geen piaggio blokje zoals al onze brommertjes hier. Het is een compleet ander blok.
        Het is maar de vraag of er iemand van hier zo,n trekker heeft.

Maar ik wil je toch even een stukje opweg helpen:
        Aan een vliegwiel kan niets stuk gaan, dus daar ligt het niet aan. (echt waar)

Je doet er verstandig aan eerst te kijken of de bougie vonkt. zo niet, draai er eens een andere in.
        Het eerste wat stuk gaat, aan een ontsteking, is meestal de condensator.
        Die zit achter, het vliegwiel. vervang deze. En stel de contact puntjes op 0,45.

Maak alles tussen je tank en het blok; benzinekraan, benzine, filters en de carburateur zo schoon als mogelijk.

Dit is voor alle type brommers hetzelfde en dan heb je de meest voor de hand liggende zaken gehad.
        Succes.

Anoniem

Bedankt voor de tip. Wat jammer dat het een ander blok is. Dit forum is het dichtst bij de Italjet dat ik vinden kon. In ieder geval is er een topic van.

De bougie vonkt niet, en als je aan het vliegwiel draait voel je een snerpend krassend gevoel. Daardoor denk ik dat ie er niet goed op zit. Misschien scheef of verschoven…

Anoniem

Het is gelukt, ik kon hier een poelie trekker lenen.
            Maarre,

“Aan een vliegwiel kan niets stuk gaan, dus daar ligt het niet aan. (echt waar)”
            Ahem.. 🤔
            IMG_20190627_115103

zevenenergie
            Donateur

Zo he, zat ik er even naast 😳
              Hoe ga je dat repareren?
              Kreidler en Puchmaxi hebben ook een bosch ontsteking, misschien dat dat past.

Jelle
              Moderator

Inderdaad net wat zevenenergie zegt, misschien puch maxi, sachs of kreidler.
                Of zoeken naar een franco morini m01 vliegwiel (dat is namelijk het blokje van de pack away)
                Info-Morini-MO-1-Engine
                Graag even verder reageren in het italjet pack topic.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.