- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 3 maanden geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 december 2011 om 16:25 #185088
Hallo, Mensen
zo als altijd heb ik weer een leuke vaage vraag 🙂
Kan het kwaad als je die smeergleuf er uitvijlt?? ( Betreft SpeedEngine carter )

PS, gewoon een foto van internet als tervoorbeeld
23 december 2011 om 16:31 #201080Een beetje onzinnige bewerking. Met welk doel voor ogen zal je dit willen doen? Je carterdruk wordt hierdoor minder.
23 december 2011 om 16:34 #201081kijk als het benzine in rond gaat zal het daar op botsen
en als je dat mooi egaal maakt kan het er mooi in stromen
23 december 2011 om 16:36 #201082dan zal de flow naar de spoelpoort beter worden dat heb ik met beun-ciao ook gedaan met het bewerken van het carter voor dr70 evo cilinder
23 december 2011 om 16:38 #201083kijk dat bedoel ik zijn er mensen die het er niet mee eens zijn??
dat de carterdruk naar beneden gaat ja is wel zo maar dat is zeer minimaal
denk niet dat je er wat zal gaan merken met 80cc ( over dat beetje carterdruk )ik wil dat er dus ook uithalen in mijn speedengine carter en op de hoop dat de flow beter naar de cilinder gaat
23 december 2011 om 16:55 #201079Misschien had je iets specefieker moeten zijn met het voorbeeldplaatje aangezien je daar een groter oppervlakte bestrijkt inclusief smeerkanaal naar de lager.
Voor de flow zal het in theorie misschien wel beter zijn, maar voor de praktijk maakt het hierin niks uit. Tevens hoef je er niet vanuit te gaan dat juist op die plek een snelle stroom van mengels zich voordoet. Waarin de draairichting van je krukas ervoor zorgt dat het mengsel richting inlaat wordt gestuwd en de zuigeraanzuiging het mengsel naar cilinder wil sturen. Daarom zal misschien ook juist het laten zitten van dit obstakel weer beter zijn, maar nogmaals. In de praktijk merk je hier niks van.
23 december 2011 om 18:30 #201085Ik heb dit dus bij het blok van mijn Si <—– setup. En het rijd prima, ik heb nog geen nadelen gemerkt. Ik heb wel nog geen 5 km gereden 😉
23 december 2011 om 23:23 #201086Dit deed ik vroeger ook, totdat ik iets van stromingsleer begreep.
Dat dit zou helpen is een fabel, er is op deze plaats geen significante stroomsnelheid, omdat het geen restrictie is. Het verlies van carterdruk (door grotere volume) is wel jammer, hoewel ook dit hier verwaarloosbaar is.Wil je hier echt iets zinnigs over de precieze stroming zeggen zul je een CFD berekenig moeten doen.
23 december 2011 om 23:40 #201087Duidelijk verhaal lijkt me.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.