- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door The Big Ben.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 april 2010 om 16:40 #184539
Ik ga Tunen, Jippie..
Verhaal gaat als volgt
DR EVO 65
Tuned Carter
13/13 carb.
DR racingkrukas
Bromklok
Nu is NIET mijn vraag wat voor sproeier ik erop moet zetten ofso.
Ook NIET wat voor poelie/uitlaat erop moet om zo hard mogelijk te gaan.Maar mijn vraag is… pam pam pam
Ik zou graag rond een kilometertje of 60 per uur willen kunnen rijden
maar niet met enorm veel herrie en keihoge toeren, ik zou graag gewoon een mooi brompotje willen horenHOE???
Zie ik dingen over het hoofd? suggesties zijn welkom
Met Vriendelijke Groet van Ben Wilson
13 april 2010 om 16:42 #197263Een bromkrukas en een citypower monteren met een poelie 80.
13 april 2010 om 16:52 #197264Yo Bedankt voor reactie,
Genoteerd als suggestie;)zijn der nog meer die hier hun ervaren hersenpan aan willen branden?
13 april 2010 om 17:02 #197224Zoals edo al adviseert: Citypower en pully 70 of 80. Trekkracht is zeer goed en de top zo rond de 65km/h
13 april 2010 om 17:08 #186454idd.. en je valt ook nog eens niet zo op bij de politie…;) ook wel handig
Mike13 april 2010 om 17:28 #197228Oke bedankt voor de bevestiging!!
Alleen nu raak in net in de klink over het volgende feit!
Kan ik wat ik hierboven wil ook bereiken door andere vorm carter/krukas samenstelling.Wat ik bedoel is,
kan ik hetzelfde ook bereiken met standaard carters/krukas
of moet ik de carters wel uit geveild hebben maar kan ik de standaard krukas behouden
of kan ik het af met een brom-krukas en normale carters etc..Want dit zou kunnen schelen in de kosten!?
Enne we zijn Hollander of niet?;)Egt enorm bedankt voor jullie feedback,
Met Vriendelijke Groet Ben
13 april 2010 om 17:49 #197265een DR70 met een knappe citypower zonder iets aangepast te hebben aan het carter wil ook wel rijden hoor. Maar je haalt er meer uit als je je carter vijlt idd. + het is gratis 😉 dus tja. Hollander is iedereen.
+ het grote voordeel van een citypower is dat je ook een begrenzer ertussen kan maken zonder dat ze erg gaan verdenken dat hij opgevoerd is,
13 april 2010 om 17:52 #197266kijk
als je er een DR65 (70) op wilt is het aangeraden-carters tunen
-13/13 carb
– leuke uitlaat (proma cc, leovince krul,polini sp)
-malossi/polini filtertjemaar als je 60 wil kan je de DR70EVO nemen, 12/12 OF 13/13 carb , zoveel maakt dat niet uit!
een standaard iets snellere uitlaat (city power, een giannelli ,…) de modellen die op de originele lijken althans.bromklok is aangeraden , want met snorklok haal je max 50.. en dan zal je zeker overtoeren hebben ..
dus bromklok aangeraden..misshcien ook straffere koppelingsveertjes.. (dat kan je later zien bij het fijn afstellen)
een sproeier ietsje groter , 50-55 max..
de DR krukas kan best! (niet zo easy te vinden) 😉
maar een SNORkrukas kan je ook houden, zelfs onbewerkt, dan zal je niet TE hoge top hebben, net wat jij wilt 😉
ps: heeft je SI vario of poelie?
succes!!
13 april 2010 om 19:12 #197268Oke, egt weer enorm bedankt op jullie snelle en goede feedback,
Ik ga waarschijnlijk voor de citypower uitlaat gezien dit beter bij de stijl van me brommer past, oude leger brommer!
en ik heb een poelie!Voorderest,
Bromklok is geregeld,
DR Krukas Pen 10 is geregeld,
13/13 is als het goed is ook geregeldNu alleen nog,
Poelie 70/80,
Carters ’tuned’,
de juiste trek-veertjes,
de juiste bougie,
de juiste sproeier,
and last but not least de DR 65 cilinder.Dit is de setup wat hem denk gaat worden,
dus hiermee verwaterd een beetje de 60km/h en het zachte geluid eis
Maar ik hoop nog wat goed te maken met de uitlaat(citypower) en poelie(70/80<-de 80 is meer aangeraden in deze topic).Nogmaals:) suggesties zijn welkom
En allemaal nogmaals bedankt!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.