Vespa-Ciao.NL
:: is dit wat?(neon)

Home Forums Techniek Framedelen is dit wat?(neon)

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ciaofrank
    Bijdrager

wheelieking89 :
      je kan bij conrad kant en klare 12V gelijkrichters kopen voor paar euro je maar een kabelboompje vanaf je voorlicht naar gelijkrichter en noen op gelijkrichten en je heb constante opbrengst van je neon ook al draai je motor wat lagere toeren en brand niet door !:P aleen ik zouw niet weten hoelang hij het volhoud kwa sprocatti blok m:P

Dit gaat dus niet werken he…
      Dat neon is gewoon een tl-buis, dat kastje zit een condensator/spoel/starter in
      een tl-buis moet stabiele spanning hebben, watdenk je als je ciao stationair loopt, dan heb je echt niet voldoende vermogen om die buis aan de praat te houden, dan krijgt ie halfbakken voeding en dan is ie zo stuk.

gewoon met accu’tje dus 😉

Ciaofrank
      Bijdrager

PoliniCiao :
        Maar op een ciao is toch niet echt plaats voor een accu, of je zou misschien een mix moeten hebben en dan op de plaats van de olietank maken. Dan heb je al wat meer ruimte denk ik dan met de platte bagagedrager.

als je geen fietsketting hebt kan je heel wat accupackjes kwijt hoor, achter je linkerkap.

Dountill
        Bijdrager

zoals ik al zei 😛

Colin
          Topic starter

2,1 of 2,5 ampere was een 12 volt accu voor modelbouwauto’s is dat goed genoeg voor de neon die ik bij easyparts wil bestelle?

zie link neon buize:

http://www.easyparts.nl/showarticles_info.php?grouppath=0-4-295-223-695&partid=0118220402&modelid=199

zou dit kunnen en fijn zijn en lukt dit?

kuwn
            Bijdrager

van die kleine lampjes (leds) zijn 3 keer mooier leds en neon

Colin
              Topic starter

😛 kan ik altijd nog erbij kopen maar het belangrijkste is of zoveel ampere goed is voor die neon
                niet dat ik 25 euro voor die accu en 14 euro voor de oplader en 15 euro voor de neon buize betaal en de shit is zo kapot:O

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.