Vespa-Ciao.NL
:: Is dit rijdbaar ?

Home Forums Techniek Opvoeren Is dit rijdbaar ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaheerlen
    Topic starter

Hallo, ik heb vandaag eens met een vriend mijn inlaat tot 13mm uitgeboord en ver uitgevijld voor de 1e x.

Nu vroeg ik me zwaar af of ik niet te ver ben gegaan, en het dalijk niet eens meer start of rijdt…

Hier zijn foto’s :

Alvast bedankt!!

SuperSi
      Bijdrager

oei, ik denk dat het lastig word

Shaker
        Bijdrager

Ik weet niet of je te diep geboord hebt?
          de inlaat heb je ook erg ver naar boven gevijld ’t zal er echt om spannen wat ik kan zien aan de hand van je foto’s..

Je kunt het beste je krukas er even inbranden en dan kijken of hij het inlaatvlakje nog goed afdicht. Dit doe je door op de inlaat te blazen en kijken of er lucht langskomt als de krukas de inlaat afsluit. Als er lucht langskomt kun je het carter eigenlijk wel weggooien.

gr

Vespaheerlen
          Topic starter

Weg-gevaar van het forum heeft geboord 18mm diep…

Dit is echt kut… hopelijk doet hij het nog…

Shaker
            Bijdrager

Vespaheerlen :
              Weg-gevaar van het forum heeft geboord 18mm diep…

Dit is echt kut… hopelijk doet hij het nog…

met de boring zit je dan in ieder geval goed. Het enige wat dus nog kan is dat de krukas het inlaatvakje niet meer helemaal afdicht. Dit zul je zelf toch moeten testen. Succes en ik hoop voor je dat t nog bruibaar is :thumb.

Vespaheerlen
              Topic starter

Ja, dat zei hij ook al over dat afsluiten…
                Pff net alles nieuw gekocht voor dat kut electronisch Mix blok van lagers en keringen enz enz..

Zijn de mix krukassen het zelfde als gewone?

weg-gevaar
                Bijdrager

dat hoop ik ook dan maar

Shaker
                  Bijdrager

Vespaheerlen :
                    Zijn de mix krukassen het zelfde als gewone?

Nee.

ritze
                    Bijdrager

ik kan je ook die kanalen erin knallen als je wilt
                      je woont toch niet zo heel ver van mij vandaan, dus kijk maar 😛
                      ik hoor het wel

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

weg-gevaar
                      Bijdrager

heb em net geprobeert met 13/13 was helemaal een ramp ma 30 km per uur en met 12/10 rijd die 35, je moet effe 3x rondtrappen om hem te starten en komt moeilijk op toeren, derna heeft die eigenlijk best nog wel een goede gasreactie alleen wilt niet echt voorruit maja ligt een std 50cc onder.

Vespaheerlen
                        Topic starter

Waarvan de zuigerveren niet al te best meer zijn, en de carb afstelling ook niet perfect geweest zal zijn…

Komt die slechte trekken en niet op toeren komen in het begin, helemaal goed met een DR 43MM EVO?

ritze
                          Bijdrager

je had eigenlijk even moeten kijken of die weg goed afsluit.
                            en dit is ook nog eens heel makkelijk (als je het blok in je handen hebt…)
                            even je mond op de inlaat zetten en dan proberen er doorheen te blazen, je kruk as moet dan wel op de gesloten kant zitten.

met 70 dr zal die wel wat harder lopen maar ik denk dat goed afstellen een drama word

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

lupomob
                            Bijdrager

Die kan je wel weggooien.
                              Als je blaast zal hij best wel nog wat afsluiten maar de rand is zo dun dat er altijd drukverlies op zal blijven bestaan.

Als hij rijdt zal hij rijden maar het optrekken zal altijd een ramp blijven.

Met hoeveel geweld heb je dat ding uitgeveild.
                              Blknd wezen veilen zonder even op te letten waar de andere kant van de veil heen ging.

Voor je 43 dr evo mag hij trouwens nog wel een stukje flinker.

Maar dat zou ik wel even met een andere caryer doen dan.

Tipje als je een ander cartertje koopt zoek dan even iemand die hem voor een paar euro’s even voor je uitveilt. was achteraf gezien in dit geval een goedkopere en beyere optie geweesg.

Succes

Vespaheerlen
                              Topic starter

@ Lupomob,

Je hebt helemaal gelijk, optrekken doet hij nu ook niet.. weet niet hoe het blok het voorheen deed want heb het pas gekregen.

Dit was mijn 1e x vijlen Lees : Dremelen ! Vandaar het grove geweld hahaha…

Maasr als ik hier een dr evo op zet, loopt en trekt het dan wel bruut ofniet?

Met Polini top one..

lupomob
                                Bijdrager

Dremelen is leuk voor je spoelpoorten, verder is het gewoon oldschool veilen.
                                  Kost je een half iurtje en een stuk beter resultaat.

Met je 65 zal hij ……… ook kut lopen. mischien beter dan nu maar nog steeds bagger.
                                  Inlaatpoort is wel groter maar door zijn grove structuur nog lang niet de optimale doorstroming gecven en naar alle waarschijnlijkheid beroerd afsluiten.
                                  Zonde om de dr er op te hangen,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.